Overschrijven chip?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben gisteren onze lieve husky opgehaald bij mensen die 'm weg wilden doen omdat zij in verwachting was van een 2e kindje, en het hen met 2 kinderen én 3 honden te druk werd. Nu wilden wij al ontzettend lang een husky, geweldige honden! Ik ben er ook echt hartstikke blij mee!

    Nu heb ik gisteren alle praktische vragen over z'n gedrag gesteld, maar dus helemaal geen vragen over z'n chip, inentingen, e.d. :)

    Nu las ik net op de website van het raad van beheer? dat je de chip over kunt laten schrijven, en dat je dan het registratieformulier met je nieuwe adresgegevens moet opsturen, ondertekend door de vorige en de nieuwe eigenaar..

    Ligt het aan mij, of is het sowieso vreemd dat die mensen daar zelf niet over begonnen zijn? ;) En wat is precies een registratieformulier? Dat is niet dat blauwe boekje lijkt me, dus dat hebben ze ons dan gewoon niet meegegeven? Of is het wel dat boekje?

    En is er iemand die weet wat het kost om het over te laten schrijven? Op de website staat alleen dat je een 'factuur' krijgt met acceptgiro, maar nergens hoe duur het is..
     
  2. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Toen ik mijn hondje heb moeten herplaatsen heb ik ze precies uitgelegd hoe het allemaal moest met de chip.
    De chip heb ik online laten registreren en op die website kan je dan ook gewoon aangeven dat het hondje een nieuwe eigenaar heeft.
    Je moet er dus even achter komen waar hij geregistreerd staat , want er zijn meerdere sites waar je dat kan doen.
    Het overschrijven kostte bij ons 4.50 maar , dus das niet duur.