Overschrijven chip?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben gisteren onze lieve husky opgehaald bij mensen die 'm weg wilden doen omdat zij in verwachting was van een 2e kindje, en het hen met 2 kinderen én 3 honden te druk werd. Nu wilden wij al ontzettend lang een husky, geweldige honden! Ik ben er ook echt hartstikke blij mee!

    Nu heb ik gisteren alle praktische vragen over z'n gedrag gesteld, maar dus helemaal geen vragen over z'n chip, inentingen, e.d. :)

    Nu las ik net op de website van het raad van beheer? dat je de chip over kunt laten schrijven, en dat je dan het registratieformulier met je nieuwe adresgegevens moet opsturen, ondertekend door de vorige en de nieuwe eigenaar..

    Ligt het aan mij, of is het sowieso vreemd dat die mensen daar zelf niet over begonnen zijn? ;) En wat is precies een registratieformulier? Dat is niet dat blauwe boekje lijkt me, dus dat hebben ze ons dan gewoon niet meegegeven? Of is het wel dat boekje?

    En is er iemand die weet wat het kost om het over te laten schrijven? Op de website staat alleen dat je een 'factuur' krijgt met acceptgiro, maar nergens hoe duur het is..
     
  2. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Toen ik mijn hondje heb moeten herplaatsen heb ik ze precies uitgelegd hoe het allemaal moest met de chip.
    De chip heb ik online laten registreren en op die website kan je dan ook gewoon aangeven dat het hondje een nieuwe eigenaar heeft.
    Je moet er dus even achter komen waar hij geregistreerd staat , want er zijn meerdere sites waar je dat kan doen.
    Het overschrijven kostte bij ons 4.50 maar , dus das niet duur.

    Het blauwe boekje is het entingsboekje , als het goed is zit daar ergens een soort barcode stripje in. Daar had ik in ieder geval mijn barcode bewaard. Daar staat het chipnummer op. Anders toch even contact zoeken met de eigenaren , of bij de dierenarts even de chip laten aflezen.

    Gefeliciteerd met je Husky. En veel plezier.
     
  3. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ik zou sowieso even de oude eigenaren bellen voor de chip. De dierenarts kan hem trouwens wel uitlezen, dan weet je het nummer.
    Geen idee eigenlijk wat het kost..
    Wij hebben het toen niet eens gedaan.
     
  4. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    en nauurlijk gefeli met jullie hondje!! hoop dat jullie snel wennen aan elkaar
     
  5. Ik heb het nummer ook wel hoor, dat staat allemaal wel in het boekje en er zitten ook nog nieuwe stickers bij van Back Home!

    Bedankt voor de andere reacties, ga meteen ff kijken!
     
  6. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    oh super :)
    succes
     
  7. Als ik het chipnummer invul op de site van Back Home krijg ik dat het nummer niet in hun database voorkomt ;)
     
  8. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
  9. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.318
    916
    113
    Er zit een groot verschil in het veranderen van de adresgegevens of het overschrijven van eigenaar.
    Als het een hond met stamboom is hoor je ook de stamboom mee te krijgen en daarop kun je de eigenaar laten wijzigen bij de raad van beheer, daar zitten kosten aan verbonden, hoe hoog die izjn durf ik je zo niet te zeggen, jaaaaren terug was dat 30 gulden ;). en dat moet inderdaad door de oude en nieuwe eigenaar ondertekend.

    Het veranderen van de contactgegevens van de chip, is sws belangrijk maar dat geld niet als nieuw eigendomsbewijs, en dat houd niet in dat jij geregistreedr staat asl eigenaar.
     
  10. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36

    Ik had er idd al twijfel over of t wel klopte , maar ik heb geen chipnummer bij de hand om t te controleren , sorry!!
     
  11. Skye

    Skye Niet meer actief

    Misschien eens kijken op backhomeclub.nl en dan op chipnummer registreren klikken! Misschien is het chipnummer nog niet eens geregistreerd en kan je dat dus zelf doen! Chip registreren klikken en dan het chipnummer invoeren. En dan zie je vanzelf of je je gegevens in kan voeren of dat dat niet kan!
     
  12. Ik ga er niet vanuit dat hij een stamboom heeft. Maar dan kan ik toch nog wel gewoon laten registreren dat het mijn hond is?

    Overigens, op de site van BackHome kon ik wel opnieuw registreren met dit chipnummer, met gewoon mijn gegevens erbij, dus dat heb ik dan ook maar gedaan.. Zal eens kijken of dat op andere sites ook kan, misschien heeft hij wel een chip maar staat ie gewoon nergens geregistreerd?
     
  13. Haha, dat was tegelijk :p
     
  14. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste gefeliciteerd met jullie nieuwe hond :)

    Verder is het volgens mij zo dat als de vorige eigenaren hun adres en naam niet gekoppeld hebben aan de chip, dat je daarom het nummer niet vindt in de database.

    Je kunt het nummer dan invoeren op de site en jouw gegevens erbij zetten. Dan staat het chipnummer straks gekoppeld aan jouw gegevens. Kost idd iets van 4,50 euro.

    Een chip laten zetten betekent namelijk niet automatisch dat jouw gegevens er aan gekoppeld zijn.
    Dat moet je daarna via die site doorgeven. En niet iedereen doet dat. Met name fokkers vaak niet, omdat de hond toch een andere baas krijgt.
     
  15. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.318
    916
    113
    als er geen stamboom bij zit, (wat klinkt dat raar) dan wordt de chip inderdaad gezien als indentificatie wie de eigenaar is, als jij dan het nummer nog kunt registreren hebben zij dat nooit gedaan en is het prima zo. Want de da chipt maar registratie moet je zelf doen en dat vergeten veel mensen.
     
  16. Oooh okay! Het klinkt zo inderdaad een beetje als iets wat je in de winkel hebt gekocht maar waar je geen bonnetje bij hebt gekregen ;) Maar goed, iedereen snapt wat ik bedoel denk ik ;)

    Ik heb de vorige eigenaren overigens al gemaild, ik denk dat ik daar vanavond wel antwoord op zal krijgen, dan weet ik hoe het precies zit.

    Ik heb het nummer dus net geregistreerd bij BackHome, maar dat was gratis?
     
  17. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Het registreren van uw huisdier is van het grootste belang. De registratie zorgt ervoor dat uw huisdier bij u terug gebracht kan worden, mocht het ooit de weg kwijtraken. Registratie op de BackHome Clubsite is GRATIS voor huisdieren met een BackHome chip
    Dat kan dan dus kloppen :D
     
  18. noukie89

    noukie89 Niet meer actief

    niet iedereen registreerd hun hond
     

Deel Deze Pagina