Ik heb last van een vieze smaak in mijn mond (en volgens mijn vriend ruikt het ook vies, schaam). Ik denk dat mijn tandvlees ontstoken is. Ik moet volgende week sowieso naar de tandarts, maar heeft iemand alvast een tip voor mij??? Ps. kauwgom en smint-snoepjes helpen niet
spoelen met corsodyl mondspoeling? werkt tegen ontstekingen enz. Gewoon te krijgen bij drogist of apotheek.
Oh dat heb ik nog in huis. Ik heb al vaker ontstekingen gehad, maar ik wist even niet meer wat het beste hielp. Bedankt voor de tip...
Ik denk dat je tandsteen hebt (dat is hetgeen dat stinkt). Een mondspoelmiddel of smint oid gaat misschien voor 15 minuten helpen maar erna niet meer. Het enige wat je daaraan kunt doen is veel stokeren tussen je tanden met (het liefst ragers). Dit is beter dan flossen. Als je vaker last hebt zou ik echt overwegen langs de mondhygienist te gaan. Deze reinigt het tandvlees (en eronder en ertussen waar de tandsteen dus zit) veel beter dan een tandarts. Een tandarts kan het net zo goed, maar het is simpelweg haar werk niet om zo grondig een gebitsreiniging te geven, dat is echt de taak van een mondhygienist. Weet dat je niet de enige bent, er zijn echt ontzettend veel mensen met dit ' probleem '. Succes!
Ik ben vrij recent nog bij de mondhygiëniste geweest. Ik doe ook elke dag mijn tanden stokken en flossen. Ik heb alleen 1 kies die moet nog een kroon krijgen en daar zit de ellende denk ik. Elke keer als ik daar tussen ga flossen of stokken gaat het ook bloeden en doet het zeer. Ik had de kroon nog even uitgesteld wegens andere gezondheidsproblemen en financieel, dus ik denk dat ik er toch aan moet gaan geloven...
Ja, dat is het pus. Heb het zelf ook een aantal keer gehad. De tandarts zal er een andere vulling in doen. Maar ik had het ook een keer dat ik te lang door heb gelopen(had geen pijn) en toen een wortelkanaal gehad.
Alle wortels zijn er op dat stuk al uit, want alles is al eens ontstoken geweest. Ik wacht toch nog maar even tot volgende week, tenzij het erger word. Bedankt voor je reactie in ieder geval...
Ik werk bij de tandarts. Tip: haal Perio-Aid spoelmiddel bij de Apotheek, kost iets van 7,50 en is best een grote fles. Twee keer per dag ermee spoelen. En dan verder even afwachten bij de tandarts. Er kunnen etensresten zijn gaan etteren op plekken waar je zelf niet goed kunt reinigen bijvoorbeeld. De tandarts en/of mondhygieniste zal dit kunnen weghalen. Verder raad ik je ten zeerste aan om elektrisch te poetsen. Succes!
Bedankt voor de reacties weer... Ik poets altijd s avonds elektrisch, ook door de problemen die ik al jaren heb.
En de airfloss! Geweldig ding. Hier ook een ontstekingsgevoelige mond maar na 2 weken dagelijks met de airfloss is het vrijwel weg.
Je kan ook last hebben van amandelsteentjes (ff googlen). Dan moet je even goed naar je amandelen kijken of je witte stukjes ziet.