kindercasting

Discussie in 'De lounge' gestart door Arendskelk, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Hoi allen,

Ik zit met een dilemma: toen ik aan de koffie was met mijn zoontje in de stad kwam een vrouw naar ons toe met een kaartje. Een kaartje van een kindercastingbureau. Ze vertelde dat ze mijn zoontje met haar collega even in de gaten had gehouden en dat ze het fijn zou vinden als ik contact zou willen opnemen met het bureau.

Ik heb het gecheckt, het is een echt castingbureau, ze worden goed aangeschreven en ik heb goede referenties op internet gelezen. Ook de telefoonnummers klopten. Zuivere koffie dus.

Ik weet alleen niet zo goed wat ik nu moet. Zal ik hem aanmelden of niet? Mijn ego is zeer gestreeld na zo'n vraag, maar ik vind het zo lastig de beslissing voor mijn zoon te nemen. Hij is nog geen 3 jaar. Ik weet niet wat wijsheid is gewoon, ik wil hem niet pushen, ik wil beslist geen geld aan hem verdienen, maar ik gun hem wél de kans. Wat zouden jullie doen?

Flientje

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen als hij straks oud en wijs genoeg is om te zeggen dat hij het niet meer wilt dan stop je er mee, en het geld wat je er mee verdiend kan je op zijn rekening zetten zodat hij er later zelf van kan genieten... Wij gaan het ook doen...

edit: Wel cool trouwens dat je zo op straat word aangesproken :D ... waarom heb ik dat nou nooit hihihih :p

3. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Ik heb met mijn dochter al een paar opdrachten gedaan. Oa een reclamespotje met heel het gezin. Goh op zich moet je niet bang zijn daarvoor hoor. Het loopt niet zo"n vaart dat je de controle erover verliest. Normaal word je telkens gevraagd of je de opdracht ziet zitten, je mag er altijd bijblijven ook en (bij ons toch) gaan ze aangenaam met je kindje om.

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

@sweetnova: bij welk bureau ben jij aangesloten?

5. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Ik zou het doen, jammer genoeg heb ik hier in Belgie nog geen bureau gevonden (dus als iemand adresjes heeft?) die ook baby's inschrijft anders waren wij ook al ingeschreven.

6. Arendskelk

Oké, thanks voor jullie antwoorden. Ik dub nog even door. Het is inderdaad wel zo dat je er ieder moment mee kan stoppen en je opdrachten kan weigeren. Ik vind het toch lastig...

7. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    In Belgie, bij Kimcasting, Dagcasting en Wimpelcasting

8. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    je zou het altijd een paar keer kunnen proberen en als je denkt dat je zoontje er geen moeite mee heeft is het een leuke manier om z'n spaarekening te spekken.
    heb je het idee dat ie het helemaal niet leuk vind stop je er gewoon mee.

als ze jou op straat aanspreken om je in te laten schrijven is dat een teken dat ze wel wat leuke mogelijkheden zien voor je kindje en niet geschoten is altijd mis toch?

maar voorop staat natuurlijk altijd het feit dat je zoontje het leuk moet vinden en als moeder zijnde heb je gauw genoeg door of ie het leuk vind of niet.

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik zou het niet doen! het is vrij zwaar voor die kinderen en het duurt zoooo ontzettend lang.
    Ik ben er ook niet echt voor om je kind voor zoiets te gebruiken, want het is leuk voor de ouders maar voor het kind?
    Een vriend van ons doet dus die shoots met kinderen maken en die zegt zelf ook dat zijn kinderen er niet aan mee mogen doen en dat het vaak leuker is voor de ouders dan voor het kindje zelf.
    Al blijft het natuurlijk een leuk compliment dat ze jou zoontje hebben uitgekozen :D

10. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Zwaar? Je kind gebruiken? Mijn dochter kreeg een knuffelbeer en een ijsje en we waren de hele dag bij haar. Ze vond het fantastisch hoor. Het zijn geen barbaarse praktijken zoals jij je het blijkbaar voorstelt... Ik spreek wel vooral over reclamespotjes. Als de kinderen het niet leuk vinden moet het verboden worden. Dan vind ik dat die fotograaf van jou in fout is. Het is zijn taak ervoor te zorgen dat de kindjes het leuk vinden. Ik heb mijn dochter nog nooit iets laten doen dat ze niet leuk vind. Integendeel ze staat graag in de belangstelling.

Trouwens Kim van Kimcasting is een superlieve dame, ondertussen al meer een vriendin geworden en ze is erg begaan met de mensen die met haar samenwerken.

Ik ben er echt van overtuigd dat jij het nog nooit gedaan hebt, want dan zou je helemaal van idee veranderen.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Toen mijn nu 19 jarige zoon 2,5 was hebben ze dat ook gevraagd, heb t niet gedaan omdat ik daarvoor iedere keer naar Amsterdam moest komen. Vond ik toch echt te ver weg.

Maar nu zou ik t wel willen doen met ons meisje, mits het niet aan de andere kant vh land is en niet te vaak, het moet wel leuk blijven.
    Dus als iemand adressen heeft voor iets in Nederland zou ik die wel willen weten.

12. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Let er altijd op: ze mogen géén geld vragen voor een portfolio e.d. Dat zijn de zogenaamde nep-bureaus die grof geld verdienen met portfolioshoots en opleidingen en vervolgens hun modellen nooit een opdracht aanbieden. Bij een goed castingbureau hebben ze 'people' dit zijn de mensen zoals jij, ik en de kinderen die geen meter 80 hoeven te zijn. Zulke mensen kunnen ze goed gebruiken in reclame en als ze je kindje speciaal vinden kunnen ze er foto's van maken voor in catalogussen van kinderkledij.

Jij hebt als mama zelf de controle, en zulke kleine kindjes mogen ze sowieso niet echt laten 'werken' het moet leuk blijven. Normaal volgen ze de regels wel ivm kinderarbeid enz

13. Arendskelk

Ik denk dat ik hem niet gaan inschrijven. Het is een jongetje dat erg veel van aandacht houdt en het hoogste woord heeft. Mijn gevoel zegt eerder dat hij wat afgeremd dan gestimuleerd moet worden om de publiciteit op te zoeken. Daar komt bij dat hij een heel gestructureerd leven nodig heeft vol vaste momenten. Dat heeft hij nog zó nodig. Ik denk dat ik het allemaal een poosje aankijk en ik kan altijd nog besluiten om hem over een jaartje -of wanneer ik zie dat hij er meer aan toe is- aan te melden.

Flientje

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb het ook nog nooit gedaan omdat ik mijn kind daar niet voor laat gebruiken.
    Ieder zijn ding natuurlijk maar een kind moet vooral kind blijven en niet al zo jong in de belangstelling staan, het kind kan niet kiezen dat doen de ouders.
    En die fotograaf heeft alleen gezegd dat kinderen op den duur zo moe worden dat ze het niet meer leuk vinden maar ze moeten wel door gaan voor die shoot omdat ze niet een aantal dagen mee door kunnen.
    En volgens mij heb ik nergens gezegd dat het barbaars is, maar dat het wel zwaar is voor een kind dat is gewoon zo en daar zal een ijsje en beer niks bij helpen hoor.
    Maar goed ieder zijn keuze voor zijn kinderen en als de jouwe het leuk vinden is daar niks op tegen natuurlijk ;)

15. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Nou, mijn dochter was in elk geval NIET moe. Dat van 'wel door moeten gaan' is ook dikke onzin. Bij ons gebeurde er nog nooit zoiets. Als ze moe is houdt alles op. Productiehuizen houden er rekening mee dat kinderen op gegeven moment niet meer mee willen enz.

Het zal idd wel een persoonlijke keuze zijn. Ik zou bijvoorbeeld nooit oorgaatjes laten maken bij mijn dochter, dat vind ik veel erger.

Maar ik zie ook net: jouw kindje is echt nog klein, dus er is misschien wel een verschil. Mijn dochter is 3,5. Zij zegt natuurlijk gewoon 'nee' of loopt weg als ze het beu is. Je kan met haar al echt praten, ze begrijpt alles al. Ze gaat ook de hele week volle dagen naar de kleuterschool, dus ik kan wel begrijpen dat het voor een kindje dat nog middagdutjes doet wel anders ligt.

16. Female

Female Niet meer actief

@ Flientje; ik weet weinig van hoe het in de praktijk in zijn werking gaat, dus heb dan ook geen mening over zulke shoots ed, of het goed of slecht zou zijn.
    Maar ik vind het een goed standpunt dat je hebt, om het niet te doen. Je kijkt heel goed naar waar jou kind aan toe is, en leuk om te lezen dat je daar zo goed rekening mee houdt. Ik denk dat het een goede keuze is! :thumup:

17. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi, toch even mijn ervaringen. Sem heeft ook een fotoshoot gedaan voor de Prenatal en hij was toen een maandje of 9. Ik moet zeggen dat de vrouw die dat deed ontzettend lief en leuk was. En ze hield echt rekening met de baby's. Er was 1 baby die maar niet ophield met huilen en die werd naar huis gestuurd, want daar kon je niks mee. Ik moet wel zeggen dat als het om kleding gaat, dat het erg vermoeiend kan zijn voor een baby/kind. Ze moeten zich tig keren omkleden en er worden tig foto's gemaakt met verschillende achtergronden etc etc. Maar Sem hield het goed vol, en als hij moe was geworden waren ze ook gewoon gestopt. Die vrouw wilde ook dat Sem zich zou inschrijven bij haar modellenbureau, maar dat vond ik niks. Ik werk, dus ik kan niet zomaar elke keer het halve land afreizen voor een fotoshoot. Dus het blijft bij een eenmalig iets, maar het was wel ontzettend leuk! :D

18. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik ben het heel erg met je eens Female. Flientje ik denk dat je de goede afweging hebt gemaakt.
    Mijn dochter is ook een keer gevraagd. Ofterwijl ik heb ook zon kaartje gekregen.
    En een fotograaf die haar op de foto wilde nemen toen we in de stad waren. Dat hebben wij beide keren niet gedaan. Als ze achtien is mag ze doen wat ze zelf wil, maar nu bepalen wij het nog.

Onze dochter (6) heeft nu al veel belangstelling omdat ze er leuk uitziet.
    Van mensen die zeggen dat ze zo mooi is. Grote ogen bijzonder mooi meisje en dat soort dingen.
    Gelukkig heeft ze schijt aan dat soort dingen en loopt ze het liefst in een overall in een boom te klimmen.
    Wij zijn dus best wel calvinistisch. Dat geef ik toe. Maar nogmaals als ze achtien is mag ze het zelf weten. En ik weet dus niet hoe het gaat dat soort shoots. Dus ik ga daar niet over oordelen wij hebben het alleen niet gedaan. Om dezelfde redenen als jij hebt Fientje.

19. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Op zich een goede houding, maar teveel het andere uiterste vind ik toch ook niet verstandig... Ik vind het leuk dat mijn dochter flink kan spelen en echt kind kan zijn, zij loopt soms ook rond met laarsjes. Make up op 12jarige leeftijd vind ik ook maar niks. Maar echt met opzet een kwajongen van je dochter maken die later de hele dag in een slonzig joggingpak rondloopt en die lak heeft aan verzorging dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Laat mijn kind maar een mooi midden vinden. Een verzorgde dame binnen de gezonde gewichtsklasse die geen schrik heeft om een nagel te breken.

20. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Klopt sweet nova, ik begrijp je verhaal.
    En ik ben het met je eens. Ik chargeerde een beetje.

Deel Deze Pagina