vreemd?

Discussie in 'De lounge' gestart door cat2, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb iets waar ik zelf toch wel mijn vraagtekens bij zet. Een aantal jaren geleden kwam er een nieuwe collega bij het bedrijf waar ik toen werkte. We konden goed met elkaar overweg. Nu werken we allebei niet meer voor dat bedrijf. Maar we hebben altijd contact gehouden. Inmiddels hebben onze mannen ook kennis gemaakt met elkaar. Af en toe spreken we iets af met zijn 4en. Dat komen ze altijd hier. Dat komt omdat ik allergisch ben voor honden en zij hebben een hond. Elk jaar zegt mijn oude collega dat we in de zomer wel daar kunnen afspreken want dan kunnen we buiten zitten en dan heb ik geen last van een allergische reactie van de hond. Alleen elk jaar komt er niks van. Ik heb al meerdere jaren geprobeerd om een keer daar af te spreken in de zomer. Elke keer zegt ze dat ze even moet kijken voor een datum en vervolgens komt ze nooit met een datum. Ik vind het niet fijn om te drammen om iets te spreken. Het moet ook niet. Maar ik vind het zo vreemd. Ze komen al een paar jaar hier en wij zijn nog nooit daar geweest. Is het nu zo dat ik het verkeerd zie?
    We zijn wel 1 keer gevraagd voor een verjaardag maar toen konden we helaas niet.

Verder zijn het heel aardige mensen. Ik vind het gezellig als ze er zijn. Soms komt mijn oude collega wel eens hier langs. Dat is ook gezellig. We bellen ook af en toe met elkaar.
    Toch is het zo dat ik meerdere keren heb gevraagd iets te gaan doen samen, bv workshop enz. maar elke keer als ik het vraag kan ze niet. Ik ga het nu niet meer vragen. Ik vraag ook niet meer om daar af te spreken.

Ik heb in het verleden weleens meegemaakt dat vriendschap ineens voorbij was, dus ik ben best onzeker hierin. Wat vinden jullie hier van? Zie ik het helemaal verkeerd?

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Misschien is ze gewoon niet zo goed in regelen? En daarom komt ze niet met een datum? Prik jij t normaal als t bij jullie is?

In dat geval zou ik namelijk gewoon zelf een voorstel voor een datum doen en dan aangeven dat het dan bij hun kan. Waarschijnlijk vinden ze t dan hartstikke leuk. Met mijn zus gaat het namelijk net zo en het is echt geen opzet, maar als ik t niet regel komt t er niet van. Als je dat weet, dan is het ook geen ramp toch?

Of ligt t volgens jou ergens anders aan?

3. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Als het dat is, is het niet zo erg. Ik ben zelf nogal onzeker in vriendschappen, dat speelt ook mee. Ik denk snel dat mensen liever niet met me omgaan en daarom smoesjes verzinnen.

4. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou er niet iets achter zoeken.

5. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik begrijp je wel hoor. Heb zelf ook een hele periode gehad in mijn leven waarin ik dat gevoel had. Maar als mensen je wel bij jouw thuis willen zien, dan vinden ze t blijkbaar wel leuk ;). Anders deden ze de moeite om te komen echt niet. Ik zou er dus niets achterzoeken en accepteren dat je bij haar iets meer het voortouw moet nemen. Mensen verschillen nu eenmaal (en gelukkig maar).

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

volgende keer gewoon eej datum prikken voor ergens in de zomer allebei op de kalender zetten probleem opgelost.

7. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik denk als ik een datum prik dat ze dan niet kan. Maar ik zal dat eens proberen.

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey hoi,

Je topic gelezen. Ik begrijp zeker wel je gevoel.
    Maar wij vrouwen laten ons ook snel leiden door ons gevoel.
    Je kunt het haar altijd vragen 'joh, ik wil graag iets kwijt en het kan mijn gevoel zijn, dan zeg je het maar, maar.... '
    In een goede vriendschap moet je toch ook dit soort gesprekken kunnen voeren? Misschien zit er niets achter of misschien wel? Mijn zusje is nogal een perfectionist en kan het niet altijd handelen als ze bezoek krijgt. Misschien is er zoiets wel aan de hand? Of het is puur toevallig dat het steeds niet kon. Je gevoel uitspreken helpt vaak, dan maakt een vriendschap sterker.

Groetjesss

9. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

+1

Ze gaat anders echt wel aan je merken dat er iets is. Zou toch jammer zijn dat een vriendschap daarop stuk zou lopen...

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Kan je het haar niet gewoon vragen?

"Waarom spreken we dit keer niet bij jullie af? Of heb je dat liever niet?"

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat Suzy zegt.

En probeer datumprikker eens om een afspraak te maken.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou er ook niet achter zoeken. Een vriendin van mij is eigenlijk altijd bij mij omdat ze zich hier thuis voelt en op dr gemak.

13. Elinoa

Elinoa Lid

10 jun 2016
    38
    6
    6
    Amsterdam
    Vraag haar inderdaad gewoon hoe of wat. Joh laten we nu eens écht een keertje bij jou in de tuin gaan zitten, dat lijkt me toch ook een keertje heel leuk ipv altijd bij mij! Ik denk trouwens ook dat je vriendin het niet raar bedoeld, maar ik zou zeker wel duidelijk maken dat ik nu wel eens een keertje bij haar wil komen zoals afgesproken.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou er ook niet teveel achter zoeken. Ik ga altijd naar mijn vriendin omdat ik elke dag de auto heb en haar man heeft altijd de auto mee naar werk. We wonen dichtbij elkaar (5 minuten met de auto) maar de tram/busverbinding is heel omslachtig van waar zij woont.
    En je kan het toch ook gewoon vragen waarom het is? Dna hoef je je waarschijnlijk ook niet zo onzeker te voelen.

Deel Deze Pagina