Naar de verloskundige of gynaecoloog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mirtjuh, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Ik wilde vandaag gaan bellen om een afspraak te maken met de verloskundige, maar nu heb ik me gisteren door iemand laten vertellen dat ik naar de gynaecoloog moet omdat ik boven de 35 ben (lees 37) en tot een risico groep behoort.

We hebben er lang over gedaan om zwanger te worden, maar ik ben niet in de MMM geweest.

Wie heeft hier ervaring mee en wie weet hoe dat zit?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik weet niet of het waar is

Maar je kan gewoon de vk bellen en als jendaar komt en hun vinden t nodig dat je naar een gyn gaat dan sturen hun je zelf
    Door :)

3. Within

Within Niet meer actief

Ik ga zo langs mijn huisarts en die gaat mij vertellen of ik naar de VK of naar de gyn moet :)

4. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    ik ben nu 38 en loop voor het eerst bij de vk, bij mij andere 3 kindjes liep ik bij gyn.... je moet eerst afspraak maken bij verloskundige en zij kijkt wat nodig is.

5. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Heb inderdaad nu ook een afspraak staan bij de verloskundige ... 19 september om precies te zijn. Ben dan precies 7 weken zwanger. Ik vind het wel erg vroeg, niet dat ik het erg vind natuurlijk, maar met mijn vorige zwangerschappen ging ik pas met 9 weken voor het eerst.

6. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    ik heb een vriendin die was 39 die was hele zwangerschap gewoon bij de vk gelopen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hoort gewoon bij de VK hoor, tenzij er andere dingen spelen die wel een medische indicatie behoeven. Maar dat vertelt je VK je dan wel.
    Als je al eerder zwanger bent geweest en kindjes hebt gekregen, zul je ws gewoon bij de VK thuishoren hoor.... :)

8. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Mijn zus was 36 en liep gewoon bij de vk , alleen had ze wel meer controles bij de gyn zoals echo's enzo.....

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier iemand die 38 was. Liep gewoon bij de VK. Als er niets bijzonders is, kom je daar gewoon terecht. (en mijn ervaring is dat veel gezellig)
    Dus ik hoop voor je dat je gewoon naar een Vk kunt. En anders kun je altijd nog doorverwezen worden.

Gefeliciteerd met je zwangerschap

Deel Deze Pagina