En maar zeggen dat Nederland een goed land is qua medische omstandigheden e,d, En maar blijven aanmoedigen om zoveel mogelijk kinderen te nemen maar vervolgens 120 euro per maand aan je zorgverzekering betalen en gewoon weet ik veel hoeveel zelf moeten betalen! Ik kreeg vandaag een mail van Agis verzekeringen...dat ik de compactpolis heb en daarom 4 euro aan eigen bijdrage per UUR betaal aan mijn kwaamzorg en ook een kraampakket krijg ik niet. Ook zijn alle controle's wat betreft bloed prikken bij de verloskundige niet meeverzekerd en daar krijg ik na mijn zwangerschap een rekening van. Dat betekend dus dat ik na mijn zwangerschap een rekening op mijn bord krijg van ruim 400 euro. En dan betaal ik 120 per maand aan die rot verzekering! IK BEN ZOOOO KWAAD Ook van verzekering switchen mag nu uiteraard niet.... pfffffffffffffff
Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van het verkeerde pakket uitzoeken. Want ik betaal minder dan dat en krijg wel alles vergoed bij VGZ.
HI... Dat bloedprikken moet iedereen betalen uit het eigen risico van 150 euro.. ik had ook de rekening gehad van 39.70 en gelijk gebeld...(1x prikken) Jammer dat dit niet van te voren gebeld wordt want veel dingen hadden voor mij niet geprikt te worden... want het is mijn 2e zwangerschap... (bloedgroep, antistoffen etc) maar heb er nu wel voor moeten betalen... kraamzorg krijg ik vanwege mijn aanvullende verzekering voor de helft vergoed... kraampakket krijg ik wel...! en bevalling is ook zonder medische reden (door mijn aanvullende verzekering) gratis... Tja mits de kleine in dit jaar geboren wordt, ben nl 3 januari uitgerekend, en dan zal alles wel weer anders zijn....! Ik begrijp dat je boos bent..... ik mopper ook vaak zat.... en soms heb ik het idee dat mensen zonder verzekering, woon + verblijfplaats dingen wel zomaar krijgen... Zag het laats nog bij zo'n ziekenhuisprogramma, daar werd zo iemand opgenomen, en ze zijn verplicht om deze te helpen.... (had last van zijn enkel, dus niet levensbedreigend).... maar van de foto's die mijn vriend moest laten maken van zijn voet, kregen we mooi een rekening van! Heb dus toen ook flink lopen mopperen.... maarja als je maar weet hoe je t moet spelen he?!
Van bloedprikken krijg je echt nog een rekening hoor... is wettelijk zo bepaald... maar ze hebben 5 jaar de tijd om dit te declarere.... Moet je anders maar contact opnemen met je verzekering.... dan zullen zij dit beamen... En volgens mij is de eigen bijdrage van kraamzorg ook wettelijk geregeld.... heb je bij de verzekering geinformeerd hierover? want er is weer veel veranderd hoor dit jaar....
Voor iets meer per maand ben je bij VGZ aanvullend verzekerd met Gezin en zeker-pakket, 9zit ook tandarts bij). Wij hoeven niets zelf te betalen, geen eigen bijdrage, dus misschien een tip voor volgend jaar? Ik zou je verlof eens gebruiken om alle verzekeringen naast elkaar te leggen, want er zijn er bij die je een poot uitdraaien. Agis staat niet bijzonder goed bekend qua vergoedingen! (En, vanuit mijn ervaringen als woonbegeleider, ook niet echt qua dienstverlening: heb een paar keer met clienten bij ze aan de lijn gehangen, schrik elke keer van de manier waarop ze mensen behandelen! Die kosten voor controles zou ik eens even nakijken: is het daarbij niet zo dat je tot aan je eigen risico (150 per jaar) zelf betaalt? Wij hebben dat voor 12,50 per maand afgekocht, dan betalen we dus al met al nog steeds zelf ons eigen risico, maar verspreid over de maanden voel je het gewoon minder hard,
Ik vraag me ook af waar je 120 voor betaald. compactpolis is toch maar 4.30 extra per maand. De basis 90.75. Ikzelf heb van te voren goed gekeken wat wel en niet vergoed werd. Moet zeggen dat ik nogal veel gebruik maak van fysiotherapeuten enzo door rug en nekklachten en daardoor dus de meest complete zorg heb. Buiten dat heb ik gekeken wat er qua zwangerzorg vergoed werd. Mijn man wil zich volgend jaar laten sterilliseren.Ik ga eerst even kijken hoe dat met zijn pakket zit en anders voor een jaartje verhogen. Het is verre van leuk, maar je moet er een beetje op inspelen en goed inlezen!
EB voor kraamzorg is idd een wettelijk bepaalde regeling, staat ook zo in de basisverzekering. Of je dat wel of niet terugkrijgt ligt aan de aanvullende verzekering die je hebt. Kraampakket idem, dat zit in de aanvullende verzekering. Overigens kun je de kosten voor zwangerschap en bevalling die je niet vergoed krijgt wel opgeven voor de belasting. Weet niet hoe dat werkt, maar dat kun je op de site van de belastingdienst vast terugvinden.
pfff... het is ook niet meer te volgen met al die pakketen... En je moet maar altijd inschatten welke je het beste kan nemen.... wist trouwens in januari ook nog niet dat ik dit jaar al zwanger zou worden.... hahaha.... dat hebben we pas later gepland! och vind het prima hoor.... Weet nu dus wel dat ik de volgende keer met bloedprikken zeg... "Nou doet u maar wel het HB en niet de antistoffen"... stel ik ook mn eigen pakket samen
Dat bloedprikken valt inderdaad onder het eigen risico van 150,-. Ik krijg wel een kraampakket maar moet wel 3,- per dag aan kraamzorg betalen. Terwijl ik het een na duurste pakket heb. Ik kwam hier ook pas achter nadat ik de kraamzorg had aangevraagd. Ik ging er ook vanuit dat ik hier gewoon 100% voor verzekerd was.
Jaaa en ik dacht dat ik gewoon goed verzekerd was...heb dit pakket al sinds mijn 18e en eerlijk gezegd nooit meer naar gekeken Ik ga nu proberen om m om te zetten met de reden dat ik en mijn man een gezamelijk pakket willen (hij heeft wel alles het hoogste) Kijken of ze daarin trappen.... We zijn namelijk getrouwd in oktober en als je getrouwd bent kun je pakketten samen voegen ofzo.. Dus ik wacht even een week of 3 en dan probeer ik dat wel..
Omdat ons dochtertje wat langer in het ziekenhuis moest blijven mocht ik ook wat langer blijven. Kwamen de verpleegsters een paar keer vragen of mijn verzekering dat wel betaalde. Ik dus bellen, en ja hoor. Ze vergoedden het voor mij tot 3 maanden. Nou, dat was dus ook weer niet de bedoeling, ik mocht maximaal 8 dagen blijven (ziekenhuisregels). En ze wisten de 8ste dag niet hoe snel ze me eruit moesten krijgen. Ik zat nog te kolfen ('s ochtends), werd m'n bed gewoon onder mijn kont weggehaald en begonnen ze de kamer schoon te maken, terwijl afgesproken was dat ik na de voeding van 3 uur weg zou gaan. Heb je een goede verzekering...
Lol...Lekker dan Puck70. Maar zo'n ervaringen heb ik ook met in t ziekenhuis verblijven idd. Ik heb aanvullend en extra dus ben tot t nokkie verzekerd. Enige wat ik denk te moeten betalen is n eigen bijdrage in de KZ. Ik meen ook dat die wettelijk zo geregeld is. Dus welke verzekering je ook hebt dat je altijd eigen bijdrage hebt. Maar dat bloedprikken dat durf ik eigenlijk niet te zeggen...
Mijn aanvullende verzekering betaald de wettelijke eigen bijdrage wilma. Als je flink verzekerd bent zoals jij zegt zal je dat waarschijnlijk niet hoeven te betalen.
Hallo, krijg ook geen kraampakket, weet iemand hier toevallig wat zo'n pakket me gaat kosten? Groetjes Natascha
En weet iemand hoeveel het kost als je besluit in het ziekenhuis te willen bevallen? Niet medisch dus..
VRAAG: stel dat ik per januari het meest dure pakket neem. Ik ben 2 maart uitgerekend. Geld datpakket dan nog voor die zwangerschap? Of zeggen ze dan: ja maar dat wist je vorig jaar al, dus dan geld dat niet meer?