Mobiele airco.. welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoholic, 22 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Dus... elk jaar weer hetzelfde verhaal. Dezelfde discussie om wel of geen mobiele airco aan te schaffen.
    Na 3 nachten met 30 graden ben ik het wel zo beu weer!
    Maar dan wel meteen een goede. In ons nieuwe huis zijn de slaapkamers min.100m3.

Wie heeft er een die goed bevalt en die deze ruimte aan kan?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben juist weggedaan. Maar hadden nogal een oud log geval. Maakte herrie, en dan kan ik niet slapen. En zo gauw je m uitzet, is de warmte snel weer terug.

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Wij hebben al jaren een sharp. Vergelijkbaar met het linkje. Sharp CV-P10PR 4-in-1 Airco kopen? Bestel bij fonQ.nl Werkt hier super. Je moet alleen wel een gat hebben om de slang naar buiten te hangen. Een vaste airco is ons huis niet handig. Maar als je die mogelijkheid wel zou hebben, zou ik daar voor gaan. De rest van het jaar staat de mobiele airco toch ook weer een soort van in de weg.

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Waarom geen vaste airco, een split unit? 100 keer beter dan een mobiel exemplaar, fluisterstil, veeeeeeeel energiezuiniger en efficienter.

Wij hebben nu sinds een maand een vaste airco hangen na het geklooi met mobiele airco's. Wat een verademing. Onze bovenverdieping bestaat namelijk uit veel schuin dak met dakkapellen, echtra warm dus. Deze airco koelt zo snel en geruisloos, en je hoeft niets open te zetten ivm de afvoer.

En ook handig, we hebben een app op de iphone zodat we de airco kunnen inschakelen als we ergens op visite zijn, dan is het lekker koel als we thuiskomen:D:D

Normaliter zou het nu bij ons boven 29 graden zijn, nu 21 ;);)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit! Ideaal! :)

6. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Misschien een hele domme vraag..
    Maar wat is de functie van die slang naar buiten? Is dit om het apparaat te laten koelen, of warme lucht naar buiten af te voeren? Of is het voor het vocht af te voeren?

7. susy26

susy26 Niet meer actief

Wij hebben een mobiele van Tarrington House. Heerlijk.

Volgens mij voor de warme lucht en het vocht af te voeren.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij de onze was het om de warme lucht af te voeren. Vocht moest ik telkens een bakje voor legen.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zeker ideaal! Maar zie je dat niet aan de buitenkant? Lijkt me niet zo mooi. :)

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Of je nou zo'n lelijke slang naar buiten hebt hangen, waardoor er juist weer warmte naar binnen komt of een unit aan de muur. Het verdient geen schoonheidsprijs maar dat weegt niet op tegen alle voordelen tov een mobiele airco

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat kost dat ongeveer? Een airco ik je huis laten zetten?

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dat kun je zo gek maken als je wil. Een A-merk airco met ruim voldoende capaciteit en allerlei handige snufjes kost natuurlijk meer dan een c-merk die alleen kan koelen en een mindere capaciteit.

Wij hebben voor een luxe variant gekozen omdat deze ook energiezuiniger is, meer capaciteit heeft en heel veel opties heeft. Dan moet je denken aan ongeveer 1750 euro. Ik praat dan over 1 binnenunit. Bij ons hangt de binnenunit op de overloop. Heb je een heeeeeeel grote bovenverdieping en dus 2 binnenunits nodig en daardoor ook een grotere buitenunit dan heb je het al gauw over 3500 euro.

13. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Nu een mobiele airco omdat we in dit huis niet lang meer blijven. Uiteindelijk bekijken of in ons nieuwe huis een airco noodzakelijk is en zo ja wordt dat een split unit ofzoiets.
    Voor nu ff snel en straks de kinderkamers of woon- en werkkamer te kunnen koelen.

Deel Deze Pagina