Wil heel graag zo een intex langwerpig zwembad in de tuin, alleen vriendlief niet helaas... Dus wij hebben zo een zwembad van de kruitvat met zo een dikke luchtrand er omheen. Ook staat er een voetenbadje naast waar ze eerst door moeten. Zelfs dan is het zwembad na 3 dagen bruin aan het worden, elke dag haal ik het schepbetje er doorheen. Ik moet dus echt een chloor pakket gaan kopen. Maar las dat je dat dan elke dag moet testen met zo een strip en bijhouden. Vriendlief vraagt zich dus af op steeds legen en opnieuw vullen dan niet goedkoper is... Mijn vraag is dus, wat gebruiken jullie en wat doen jullie tegen de zandkorrels die toch in het zwembad komen?
Als je zo'n goedkoop zwembadje hebt, kun je dan niet beter iets van een net/zeil/plastic eroverheen doen voor de nachten of perioden dat er niemand in het badje zit? Kan er dan in elk geval geen vuil in terecht komen. Wij hebben ook een simpel klein zwembadje waar niet zo heel veel water in hoeft....Ik gooi hem na een dag gebruik leeg... Nu maken ze bij ons ook niet dagelijks gebruik van het zwembadje, dus dat maakt denk ik ook wel verschil.
Zo'n bad verschonen wij iedere dag. Nu een grote met pomp en chloor die zetten we op en staat de hele zomer
Hier ook van de kruidvat een badje, ik maak hem savonds leeg als ze uitgezwommen is, water gebruik ik voor de planten, dan ef goed een sopdoek erdoor, en als ze erin wil vul ik hem weer.
Wij hebben een opblaasbadje en dat gooi ik om de dag leeg. Water gaat dan naar de planten, badje even uitsproeien en dag erna nieuw water er in. Is geen enorm bad. Chloor ga ik niet doen in zo'n badje, en een groot bad met chloor zou ik ook niet willen.
Dat familiebad hadden wij ook, deed er evengoed een drijver in met chloor. Testen deed ik wel. Nu een 2x3 en moet nog opzetten etc en solar mat gaan halen maar vl was er ook niet blij mee... Maar kon niet katen liggen, zwembad, trap en pomp voor 50 euro... Heeft ie gewoon pech, ik beslis ik ga er volgend jaar ook in ....
Ik overweeg ook zo'n chloor tablet, maar kan het water hier niet afvoeren naar een afvoerput. Weg laten lopen in de tuin of het pad vind ik ook niet kunnen (naast dat dat een milieu-delict is volgens mij). Hoe doen jullie dat?
Zelfs voor dat grote Intex zwembad gebruiken wij geen chloor en dergelijke, haha. Ook die gooien we leeg en vullen we opnieuw. Ik heb het idee dat dat inderdaad goedkoper is en ik vind het idee van vies water schoonmaken met chloor ook gewoon niet fijn. Voor mijn gevoel is het dan nog steeds vies, alleen zie je het dan niet meer, haha. In grote zwembaden buitenshuis zwem ik wel zonder daar over na te denken, maar hier in de tuin? Liever niet Een klein badje zou ik zéker gewoon opnieuw vullen. Bij zo'n klein badje heb je ook het probleem niet dat het weer helemaal opnieuw op moet warmen. Da's het enige nadeel aan vers water in een groot bad, vind ik..
Sorry maar elke keer als ik dit topic zie lees ik hoe onderhoud jij je zwembandjes . Door veel pizza te eten !
Wij hebben een redelijk ruim bad. Geen opblaas, maar met gewone randen die zich zetten als er water in komt. Dat gooien we om de 2 dagen leeg. Voor s nachts gaat er een zeil over.
Wij hebben ook een klein badje en het water gebruik ik grotendeels om de planten water te geven en de rest gaat in de put.
Wij gebruiken geen badjes meer. Dat water werd zo snel vies, ik was dat zo zat. Ze hebben de sproeier ontdekt, die staat vaak aan. Twee verschillende, 1 die heel snel ronddraait, en 1 die bogen maakt. De eerste zetten ze vaak onder de trampoline. Maar dan moet je niet te dicht op je buren zitten, want dan is een sproeier niet leuk meer denk ik Gister heeft de jongste wel in een heel klein opblaasbadje gezeten bij mijn schoonouders, van een meter doorsnee ofzo, van de Action, en hij was erg enthousiast. De sproeier vindt hij eng. Dus ik denk dat dat badje af en toe tevoorschijn komt, maar dan gooi ik hem elke dag leeg.
Hier hebben we een filter aangesloten op het zwembad en drijft er een ding in met een chloortablet. Elke 2 dagen scheppen we alles eruit en 's nachts gaat er een zeil over. Vorig jaar heeft het zo de hele zomer overleefd. Het water testen enzo doen wij niet...
Wat het zwembad betreft trouwens: om de dag gooien we dat leeg. Dan veeg ik met een doek met wat azijn erop de glibberige laag eraf, spuit ik alles schoon en laat ik het drogen. Chloor gaat hier niet helpen tegen het feit dat de kinderen met vieze voeten erin en eruit gaan, waardoor er na een paar uur al een serieuze zandlaag onderin ligt
Een badje zonder chloor moet je ook niet langer dan 2 dagen willen hebben staan. Wij heb hetzelfde badje, die pompen wij elke dag leeg voor de tuin. Hebben een pomp gekocht van Gardena denk ik voor 50 euro ofzo.
Haha dat lees ik ook . Wij hebben er wel een drijfgeval met chloortablet in plus een pomp. Ik test het water maar een keer per week met een strip. Het water is eigenlijk altijd goed. Verder hebben we er een sunnytent overheen tegen de viezigheid en een keer per week stofzuig ik de bodem. In principe hoef je het water dan het hele zwemseizoen niet te verversen. We hebben een bad van 15000 liter dus om de twee dagen verversen vindt mijn waterrekening geen optie .