wat helpt er tegen de geur van kattenpis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Dettol werkt echt

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Super dank je wel. ga eerst even goed bedenken waar ik het kan uitproberen aangezien al het suede in zicht is ( onderkanten zijn van een ander stofje).

xxx

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb ook ooit azijn en biotex geprobeerd maar dat werkte hier dus niet.
    (op stof was dat, zo'n droogloopmat bij mn voordeur)

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik vraag in jou topic ook even iets, mag wel hoop ik?
    Wat zijn jullie truukjes om een kat af te leren niet meer te pissen op bepaalde plekken?
    Ik heb zo'n mega grote droogloopmat bij mn voordeur liggen, zo1 als wat je in winkels ziet liggen, die kan ik dus niet in de wasmachine stoppen.
    1 van mij katten (ja, die wat de wc ook leuk vind) heeft daar n pisplekje gemaakt, voor de meterkast.
    En enige tijd later is n andere kat van mij dat ook maar gaan doen, zeker gezellig met zn 2 ofzo.
    Terwijl er binnen 1,5 meter van die plek 2 kattebakken staan.

Echt ALLE tips die ik op internet kon vinden heb ik uitgeprobeerd, niks werkt, op 1 ding na.
    Hun voer in een hoop kleine bakjes doen en dat verspreid op die plek zetten. Maarja, dat is geen optie want dan vreet de hond steeds alles op.
    Toen kreeg ik spontaan een inval en zijn we aan t knutselen gegaan.
    Er hangt nu een la tegen de meterkastdeur, daarin zit een bewegingsmelder die is aangesloten op n wekkerradio en n kleine bouwlamp die er ook in hangen. Als ze dan op die plek gaan staan om te pissen springt met een oorverdovend lawaai die wekkerradio aan en die kleine maar zeer felle bouwlamp. Katten schrikken zich dood en sprinten weg.
    Tja, tis niet echt een stijlvol gezicht in mn gang, maar je moet iets.

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vaak is er een reden dat katten plassen, dat kunnen de kleinste dingen zijn. om het te voorkomen hebben wij een stekker in het stopcontact met een feromonen verspreider. tevens maken we de kattebakken drie keer per dag schoon en zorgen dus dat de geur van kattepis weg is. zolang het nog ruikt zullen ze blijven plassen.

andere truucjes zijn ook nog:
    peper strooien
    aluminiumfolie neerleggenkattebak op die plaats neerzetten en als ze daar op plassen de kattebak langzaam aan weer naar de oude plek verschuiven
    bij hetrdaad betrappen: de plantenspuit!

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    't Wil ook wel eens helpen om (na grondig schoon gemaakt te hebben) eten op dat plekje neer te zetten

Deel Deze Pagina