Aanvullende zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaloe26, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hebben jullie een aanvullende zorgverzekering? En heb je daar wat aan?

Voor mijn gevoel betaal ik echt onwijs veel per maand en krijg ik als het er op aankomt alleen de basis dingen vergoed. Dus ik heb het idee dat het wat zonde van mijn geld is al die aanvullende verzekeringen.
    Hoe denken jullie daar over?

Mamaloe

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb de meest uitgebreide aanvullende verzekering( Ben chronisch ziek en maak nogal eens gebruik van alternatieve geneeswijzen)
    Daarbij zijn mijn beide kindjes allergisch voor bepaalde voedingsmiddelen dus maken ze best regelmatig gebruik van een diëtiste.
    Mijn kinderen zijn ook bij mij mee verzekerd.
    Ik haal het er zeker uit.

3. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ja,wij hebben een behoorlijke aanvullende verzekering en wat mij betreft bevalt dat prima! Ik heb veel kosten voor fysio en ook tandartskosten worden tot max 500 euro per jaar vergoed. Zo kan ik nog wel even doorgaan.Uiteraard heb je allemaal je eigen risico die er intussen al doorheen is bij mij.Daar ontkom je dius ook niet aan.
    Ik zou iedereen aanraden aanvullend te verzekeren;het weegt niet op tegen de kosten die je anders zelf zou moeten betalen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Ik heb nu 3 jaar een extra aanvullende verzekering, maar tot nu toe heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt. Dus ik denk dat ik komend jaar alleen de basisverzekering afsluit en voor de rest eventueel wat geld opzij zet.

5. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ja ik haal het er ook uit. Betaal 125,- heb nu aanvullend basis en basis tandarts bij CZ. Heb regelmatig fysio voor mijn rug, speciale inlegzooltjes voor mijn schoenen, spataderen laat ik verwijderen (weet eigenlijk niet of die gewoon in de basis zitten) en dit jaar bevallen in het ZH + kraamzorg waarvan veel is vergoed. aanvullend tandarts valt wel tegen..daar betaal ik nu denk ik teveel voor..

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Het hangt denk ik van de verzekering af, en of je van die extra diensten gebruik maakt. Maar in dit jaar krijg ik het er wel uit. Ik heb niets hoeven betalen aan bevallingskosten of kraamzorg (pakket ook gekregen). Ben met ons zoontje 'gratis' naar de osteopaat geweest. Verder heb ik ook lenzen die ik eens in de twee jaar kan declareren.

Maar ik weet niet of ik het eruit haal in een gewoon jaar, waarin ik niet beval e.d.

Overigens heb ik geen aanvullende tandartsverzekering, want ik heb nooit wat. Heb ook nog nooit een gaatje gehad en allebei mijn verstandskiezen zijn er al uit, dus ik heb hem maar opgezegd.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb alleen een basisverzekering met een aanvullende tandartsverzekering. Volgend jaar gaan we weer proberen een kindje te krijgen en neem ik weer een aanvullende zorgverzeking. Dan ga ik het er namelijk wel 'uit' halen. Verder zie ik er het nut niet van in.

Wij hebben weleens fysio zelf moeten betalen, maar dat is veel goedkoper dan een aanvullende verzekering. Ik betaal liever af en toe zelf een rekening dan dat ik elke maand minimaal 30 euro wegbreng naar een verzekeringsmaatschappij.

8. Seth

Seth Niet meer actief

ook niet voor de kraamzorg??

hier ook aanvullende verzekering...
    en veel blijkt dus daaruit vergoed te worden.. zoals bijvoorbeeld de combinatie test... en gedeelte van de kraamzorg....
    bevalling poliklinisch (niet medisch) krijg ik bijvoorbeeld ook 100% vergoed....

dus ik heb er wel gebruik van gemaakt.. :D

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, wij zijn aanvullend verzekerd en gelukkig maar, want daardoor konden 3 jaar terug de extra uren kraamzorg betaald worden, (geen eigen risico op ook. We kregen 74 uur, ipv 49...)
    En dingen als osteopaat enzo, tandarts enzo...

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Alleen kraamzorg van de jongste, verder ks, dus geen poliklinische bevalling en geen combinatietest laten doen.

11. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik betaal 95,00 voor basisverzekering bij ohra
    geen aanvullende verzekering, ik heb nooit iets.
    Vroeger wel aanvullend gehad, maar zonde zoveel jaar betalen en er geen gebruik van maken.
    Tandarts had ik er ook extra bij zitten, heb ik ook nooit nodig gehad.
    (ik ga wel naar de tandarts maar heb blijkbaar goeie tanden)
    Dingen die ik wel gebruik zitten in basispakket, dus nee geen aanvullend voor mij.

Ons kindje gaat bij me vriend op de polis die heeft vgz en uitgebreid.
    Vond ik voor ons kleintje beter.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Hier ook, onze zoon is 2,5 jaar doof geweest dus ook veel dingen die buiten de boot vallen.. mijn eigen chronische ziekte en veel dingen die met mijn tanden (en ex tanden hihi) zijn gebeurd vallen ook niet onder basis, ik betwijfel wel of ik soms alles eruit haal maar eerlijk is eerlijk als ik straks nog zieker word of een ongeluk krijg en met zwanger zijn e.d. is het gewoon prettig dat je goed verzekerd bent voor wat er KAN gebeuren... en niet achteraf spijt krijg dat ik dat niet was...

13. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    De meesten hebben er dus best veel aan gehad.

Ik twijfel ook nog. Aan de ene kant vind ik het een prettig idee om goed verzekerd te zijn. Aan de andere kant: bevalling was ks dus in het zh en daardoor een volgende ook, dus dat is volledig vergoed. Kraamzorg werd vergoed maar dat was 70,-, dus dat heb ik er in 2 maanden minder premie betalen al uit. Ik loop bij een psych en gebruik medicijnen (pnd), wordt vergoed uit basisverzekering. Ik heb wel eens wat gehad, mri-scan van de hersenen gemaakt, kniebanden gescheurd, ed. Maar dat valt ook allemaal onder de basisverzekering.
    Dus ja, lastig hoor.

Ik ben nu 250,- per maand kwijt en zonder 190,-. Dus dat scheelt best veel vind ik.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja het is altijd lastig, verzekeren doe je altijd voor dingen die KUNNEN gebeuren niet voor dingen die al gebeuren of gebeurd zijn, dus je moet daar een balans bij vinden..

Ik snap nooit mensen die zichzelf bewust slecht verzekeren en dan gaan zeuren als het zover is, dan moet je jezelf gewoon goed verzekeren denk ik dan..

15. Seth

Seth Niet meer actief

250.... !! misschien kun je beter gaan rondkijken naar een andere verzekeraar.... ??!!

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Alleen aanvullende tandarts verzekering.
    2 keer per jaar tandsteen weg laten halen, soms n gaatje, of mn draadje van mn beugel vroeger, die los raakt.

Zit bij Zilveren Kruis, betaal iets over de 100 euro.
    Ben tevreden.

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik denk dat ze bedoeld voor haar man / vriend en haarzelf hihi

Wij betalen hier over de 300 euro samen dus dat klinkt dan logischer...

18. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja voor ons samen

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Mamaloe26: wat wij hebben gedaan is de aanvullende verzekering van mijn vriend opgezegd (die heeft echt nooit iets) en die van mij gehouden ivm bevalling e.d. Scheelt de helft van de aanvullende verzekeringen...
    (En de kinderen zijn meeverzekerd met de best verzekerde, dus dat scheelt ook weer.)

Deel Deze Pagina