Een borst + 40 cc kv om de 3 uur teveel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LieveMamaTrix, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Dag dames,

Ik begin de beperking van mijn borstverkleining te merken... Ons meisje is na een volle borst niet verzadigd. Ik bied haar een flesje van 60 cc kv of als ik heb gekolfd bv aan. Hier drinkt ze vrijwel altijd 40/50cc van. Vermoedelijk dus de cc's die ze niet uit de borst krijgt. Ze drinkt standaard zuigelingenvoeding. Ze drinkt om de 3 uur.

Is dit teveel? Voor om de 3 uur zeg maar? Ze is 4 maanden, 5700 gram en 63,5 cm. Met bijvoeding zijn we nog niet begonnen.

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Waarom geef je niet een tweede borst? Is makkelijker lijkt mij :)

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik vind het niet teveel, maar dat komt ook omdat mijn meisje met 6 maanden ook om de 3 uur kreeg en dan 180 cc moest drinken van de ka.
    Dus denk niet dat het teveel is en ze is helemaal niet zwaar en ik denk dus echt wel dat ze het gewoon nodig heeft.

Hier kreeg ze 100 cc bv en 80cc kv met 6 maanden omdat de bv niet voldoende was.

Zou persoonlijk gewoon zo doorgaan.

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Waarom drinkt ze maar uit een borst?

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Is ze niet aan het regelen, ik heb/had dit ook. Meestal kon ik haar toch ff zoet houden en dan legde ik wederom aan. Of ze viel toch in slaap.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Door bij te voeden met kv of afgekolfde melk, krijgen jouw borsten geen signaal dat er méér nodig is. Als je liever alleen BV zou willen geven, raad ik je aan vaker aan te gaan leggen, zo vaak als nodig is om je dochter wel verzadigd te laten raken.
    En liefst wisselen, dus beide borsten. Of produceert één kant helemaal niks bij jou?

Of het zo te veel is, geen idee. Ze krijgt dus max 400 cc kv per etmaal? Lijkt me niets mis mee.

7. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik geef een borst omdat mijn borsten zich voor de voeding erop niet snel genoeg vullen. Heb dit al vaker geprobeerd... Met name omdat ik toch net wat langer volledig had willen borstvoeden.

Als ik 1 borst geef, ben ik in ieder geval verzekerd van 1 goedgevulde borst voor de voeding. Maw mijn borsten hebben dus zes uur nodig om weer genoeg te zijn voor een voeding. Geef ik 2 dan zijn ze na 3 uur allebei 'halfvol' :D.

Ze heeft twee weken geleden ontzettend geregeld... Was ieder uur aan het voeden. Het was een paar dagen goed, maar was voor haar dus niet voldoende om er verzadigd van te raken.

Ik heb de laatste weken ook iedere avond cluster gekolfd. Mijn borsten waren echt leger dan leeg erna en de productie werd er niet beter op.

Ik stoei al een poos, het gaat niet vanzelf... Had nog heel lang volledig en enkel bv willen geven. Wellicht dat het straks kan als ze hapjes krijgt en haar 'drinken' dan bij mij drinkt...

Maar teveel is het dus niet als ik het goed begrijp?

8. 2jees

2jees Niet meer actief

volgens mij werkt dat nietzo hoor.. Het is immers, hoe vker voeden hoe meer je aanmaakt? Dan heb je na drie uur genoeg voor 1 voeding uit beide borsten. je hebt er niet voor niets twee ;)

Tuurlijk kun je ook 1 borst geven als kindje daar genoeg aan heeft maar in jouw geval speelt dat niet.

9. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ze krijgt alleen 2 a 3 voedingen overdag met 40 cc. 'S ochtends heb ik gelukkig nog genoeg, evenals 's nachts en voor de droomvoeding. Dus ze zal max 120/160 cc kv tot zich nemen op een dag.

Aanleggen, clusterkolven etc heeft nog tot weinig geleid helaas. Als ik haar ieder uur aanleg zijn de borsten erg leeg en raakt ze behoorlijk gefrustreerd op den duur.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Eens met 2jees.

Nu krijgen je borsten maar om de 6 uur een signaal dat er melk gemaakt moet worden. Door beide borsten aan te bieden per voeding, krijgen ze beide iedere 3 uur zo'n signaal. Ergens gaat dan toch de productie omhoog. Dat is niet meteen de zelfde dag, maar na een paar dagen zou het toch moeten werken.
    Misschien niet genoeg, dat hoor ik wel vaker bij vrouwen met borstverkleining. Hoewel: als je tot 4 mnd kunt komen met deze borsten, waarom zouden ze dan niet nog wat meer kunnen maken..?

Je bent bang dat je op die manier te weinig melk hebt, maar met de oplossing die je nu kiest heb je ook te weinig melk. Ik denk dat de kans dat je toch nog genoeg gaat maken groter is, als je per voeding beide borsten aanbiedt. Moet je alsnog bijvoeden, dan is dat zo. Ga je niks op achteruit ten opzichte van nu. Maar je hebt wel de kans dat je productie omhoog gaat, terwijl ik dat met eens per 6 uur niet zo gauw zie gebeuren.

11. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Klopt wat je zegt hoor. Maar ik heb dus eigenlijk een beperkt aantal melkkanaaltjes beschikbaar die zich traag vullen. Heel lastig! Anders had ik zeker twee borsten aangeboden.

12. Bri

Bri Niet meer actief

sorry, vorige post geschreven voor ik dit las.
    Je dochter krijgt zeker niet te veel voeding, daar hoef je je niet druk om te maken.
    Als je het allemaal al geprobeerd hebt, dan is dit misschien de grens van wat je kunt bereiken. Zo'n gefrustreerd baby'tje is ook niet leuk :(
    Als jij er vrede mee hebt om kv bij te geven, en daardoor wellicht sneller af te bouwen dan je eerst van plan was, is er niks mis mee.

Je zou voor de zekerheid nog wel eens een lactatiekundige kunnen raadplegen. Die weten er toch vaak nét iets meer vanaf, en kunnen misschien net een betere tip geven. (en als je er dan ook niet uit komt, weet je in elk geval zeker dat je echt alles hebt geprobeerd. helpt misschien ook om er vrede mee te krijgen...)

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat gefrustreerde is vreselijk.. En toch moet je daar doorheen als je wilt blijven voeden. Ik heb het ook net weer een paar dagen gehad en voila, ineens heeft ze weer genoeg aan 1 en voelen ze weer voller. Echt, probeer het!

14. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Dan ga ik toch twee borsten proberen! Klinkt/is ook logisch... Maar ik heb van die lege theezakjes naarmate de dag vordert. En omdat het fanatiek kolven ook niet tot een hogere productie heeft geleid ben ik ee een beetje bang voor.

Maar ik ga het proberen!

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Heel vervelend.. Maar als je nu die borstverkleining 'in je hoofd' loslaat en gewoon meegaat met je kleintje? Je hébt immers voor de zekerheid KV mocht ze moord en brand schreeuwen ;)

Zo gaat het nl bij heel veel moeders, ook die met gewone borsten.

16. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Want borstvoeden is zo fijn!!!

17. 2jees

2jees Niet meer actief

We typen steeds door elkaar heen ;)

Maar onze kindjes zijn even oud en ik voel met je mee, ook tijden van lege theezakjes.. soms haalt ze er toch nog wat uit, dan weer ff ronddragen en afleiden, als ze in slaap valt heb je een uurtje 'geluk' ;)

Succes!

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Zie!! Zet m op, ik meende al te merken dat je liever volledig BV wilde. In dat geval altijd proberen!

19. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Dank dames! Ik ga ervoor!

20. Bri

Bri Niet meer actief

Succes!

Niet geschoten is altijd mis. Wie weet lukt het. En zo niet, kv bijgeven kan altijd nog.

Deel Deze Pagina