Onze baby van 4,5 week oud is erg onrustig in z'n slaap of voordat ie in slaap valt. Veel kreunen en met armpjes slaan (vaak tegen de rand Vd kinderwagen). Ik weet niet wat het is. Hij poept veel en heeft ook veel gasvorming. Dus soms denk ik krampjes. Maar vind t moeilijk te merken aan m wat t is (qua huiltje oid). S avonds huilt ie sinds kort ook vaak bij t slapen gaan en nadat ie even geslapen heeft wordt ie weer onrustig en lijkt t of ie weer honger heeft (terwijl ie dan al gedronken heeft en de bv gaat goed aangezien hij veel aankomt). Ik leg m dan vaak toch maar weer aan ondat ik ook niet weet wat t dan is. Überhaupt als ie slaapt maakt ie veel geluid en beweegt ie vaak. Om de drie uur ongeveer moet ik m dan voeden. Speentje wil ie niet..op de buik leggen helpt soms wel eens maar ik durf dit niet te doen als ik zelf ook ga slapen! Wie heeft hier ook mee te maken gehad? Heb een woombie inbaker zak besteld on te kijken of dat helpt eventueel
ik herken het gekreun. mijn dochtertje had dit ook de eerste weken! ik maakte me toen ook zorgen over dat kreunen. ze leek niet super onrustig erbij maar sliep niet goed, werd vaker wakker tussendoor. ze heeft inderdaad wel last van krampjes gehad... ik heb er toen een keer naar gevraagd bij de huisarts toen ik voor mezelf ging. ze zei toen kijk het even aan, het zal niks ergs zijn, hooguit beetje last van terugkomende melk? ze adviseerde me toen om het bedje/wiegje wat te verhogen zodat ze ietsjes meer rechtop ligt.. let wel op dat je haar helemaal naar beneden legt zodat ze niet onder de dekentjes kan zakken. overdag kun je haar misschien in de box of wandelwagen op dr buik leggen met slapen. ik zou dat inderdaad ook niet doen in de avond en nacht. om de 3uur voeden is prima toch? deed ze hier ook in t begin, gaat vanzelf langer tussen zitten met name in de nacht succes
Rond de 5 weken zijn de krampjes vaak het ergst, vanaf daar wordt het langzaam minder. Hier was dat de reden van onrustigheid. Inbakeren hebben wij ook gedaan, vanwege wapperende armpjes en dat was een schot in de roos. Dochter ging gelijk beter en langer slapen!
hoi! Ons zoontje is nu 7 weken oud en ik herken me in je verhaal. In zijn slaap maakt hij kreun en 'kikker' geluidjes en tijdens het verschonen en voor het slapen gaan slaat hij met zijn armpjes om zich heen. Bij ons hielp het om z'n armpjes vast te houden en proberen de speen er toch in te krijgen. Na een poosje gaat hij er toch op sabbelen en merkt hij dat het prettig is (schijnt ook tegen krampjes te helpen). Hij heeft nu al een beetje meer door: speen is fijn! We hebben nu ook voor 's nachts een inbakerdoek gekocht; werkt wel goed! Als hij met zijn armpjes begint te maaien merkt hij dat hij weerstand krijgt en dan valt hij weer in slaap! We hebben trouwens de puckababy piep. Voor ons is het ook zoeken naar wat goed werkt, maar het hielp mij ook te weten dat het geheel normaal is dat een baby zo doet! Als hij badje lekker vindt kun je dat misschien ook voor de nacht proberen.
Met de speen lukt me echt niet hihi, hij kijkt er vies bij en ook al blijf ik proberen neemt ie m niet in z'n mond. Zal nog eens met andere speen proberen maar misschien ergens ook wel beter dat ie m niet wil. Ik weet dus niet zeker of t krampjes zijn maar soms denk ik van wel omdat hij ook veel windjes laat. Soms alleen lucht en soms hoor je dat t echt een poep luier is.. Hij heeft überhaupt ook veel poep luiers, met soms spuit luiers erbij. De puckababy wilde ik eerst ook kopen maar las toen dat sommige kindjes hun armpjes er uit konden krijgen en ondat ons mannetje vrij sterk is en zoveel beweegt heb ik maar de woombie gekozen dus ben benieuwd hoe dat zal gaan , over een paar dagen heb ik m. Maar doen jullie de baby alleen snachts daar in of bij elke keer slapen..? Het kreunen gaat hier soms over in huilen maar af en toe blijft t ook alleen bij kreunen/grommen, ook als ie de borst los laat. Misschien is t idd gewoon normaal maar ben steeds bang dat er misschien iets met m is wat ik niet doorheb oid. Hij heeft nu ook iets meer moeite met in slaap komen. Al gaat het snachts vaak wel goed (heb m dan in een slaapzak liggen misschien helpt dat ook iets)
Kijk je dan ook of er misschien een boertje dwars zit? Ik begrijp je onzekerheid hoor....hier de tweede maar onzekerheid blijft net zoals bij de eerste haha. Ook op die leeftijd krampjes inderdaad. Wat een hele grote fout is, is weer aanleggen. Als je net na een voeding zit, of je denkt dat hij genoeg gehad heeft en dat honger het niet kan zijn....NIET aanleggen. Dan krijgt hij weer krampjes door de nieuwe lading melk die hij binnenkrijgt. Tja....heb het zelf ook gedaan hoor , maar na uren een ontroostbare krijsende baby op de hap krijg je dat dan te horen. Een vicieuze cirkel wordt het dan . Veel baby's kreunen in het begin. En misschien zit hij ook al in een sprongetje?? Succes en het komt allemaal wel goed .
Is het dan geen idee om hem overdag ook gewoon in z'n slaapzakje te leggen? Bij voorkeur natuurlijk liever een slaapzak gebruiken dan een inbakerdoek
Dat zie ik niet zo zitten overdag ook in slaapzak want das elke keer zon gedoe met aan en uittrekken en vind t wel fijn dat ie dan went aan dat deze savonds aan gaat voor de nacht. Hij is gewoon erg onrustig als hij ligt, slaat erg veel met z'n armpjes en trappelt er ook veel bij. Thanks moon77 voor de tip heb idd soms zoiets van: dan maar weer ff aanleggen? Al is t maar voor de troost? Soms is t dan twee uur geleden en stel hij huilt (omdat ik m bijvoorbeeld in bed leg oid) en weet ik niet of ie alweer honger heeft haha want hij zoekt dan ook en meestal komt ie überhaupt zo ongeveer om de 3 uur. Dus dan geef ik m maar wel. Maar t blijft idd lastig, kon je maar gedachten lezen op zon moment! Puur om te weten of t krampjes zijn, hij niet lekker ligt, wat dan ook
Alsmijn dochtertjevaak komt, soms elk half uur. geef ik haar de leegste borst ze word daar altijd wel rustig van en krijgt dan niet zoveel melk binnen
Mijn baby was ook onrustig in zijn slaap en beweegde ook veel met zijn armpjes daardoor kunnen baby's vaak wakker van worden en kunnen ze wenen en onrustig zijn omdat ze zo moe zijn, wij hebben dit opgelost door hem 's avonds rond 22u na zijn voeding en verversing hem in te bakeren en het hielp wel bij ons, we doen inbakeren enkel na 22u savonds als hij bv heeft gekregen. omdat hij dan ook beter weet dat het nacht is omdat baby's moeilijk niet zo goed weten tussen dag en nacht. wat ook hielp bij ons overdag was een draagdoek we steken hem erin als hij echt onrustig is ze hebben niets liever dan bij mama en of papa te liggen. Ons ventje slaapt nu snachts heel goed ingebakerd hij slaapt zeker langer dan 6 uur en dat met bv. probeer misschien zijn tutje zoveel mogelijk in zijn mondje te steken dit hebben we ook gedaan, hij wou het niet en we bleven volhouden, nu wilt hij niets liever dan te slapen met zijn tutje.
Ons zoontje is nu 6 weken en ook wij hebben de eerste weken moeite gehad met hem in slaap krijgen. Hij wilde absoluut niet in zijn eigen bedje slapen. Hoop gekreun, handjes die rond wapperde etc. Wij hebben toen op een gegeven moment de swaddle me gekocht om te kijken of inbakeren hielp en wat een verademing was dat! Sinds 2 weken slaapt zoonlief heerlijk in zijn eigen bedje en slaapt hij ook veel langer! Hopelijk heeft dit ook afgelopen nacht geholpen bij jullie!
Helaas was ie nog niet helemaal droog (had m gewassen) dus vanavond voor t eerst gebruiken! Ik heb dus de woombie, maar hoop dat ie past want onze man is al vrij groot . Hij is nu 5 weken en weegt als t goed is nu iets over de 5 kilo en is zon 59 cm. Het zakje lijkt zo klein! Als ie past dan zal ik binnenkort vast een andere moeten kopen in grotere maat..!
Kijk eens naar Dunstan babytaal. De app is ook erg leuk en handig. Ik vind het super! Bij krampjes kun je ook een lege borst aanbieden.
Ik heb dat idd bekeken op internet maar vind het echt nog vrij lastig te onderscheiden haha! Ik moet dat echt nog leren. Huiltje van vermoeidheid heb ik soms wel door, dan zie je dat ie half slaapt en ineens een soort slap huiltje geeft. Maar verder vind ik t lastig! Als ie eenmaal echt hard huilt dan weet ik niet meer wat t kan zijn
Ps. De woombie is te klein echt balen maar vind m toch te strak en te klein. Is tot 6 kilo en ons mannetje weegt iets over de 5 nu als t goed is maar het zit super strak eb ook bij t nekje.. Puckababy misschien nu kopen, maar moet ik dan de piep of mini hebben?
Bij hard huilen kun je er ook geen touw aan vastknopen. Het gaat om het geluid/klank dat je hoort als hij begint met een huiltje. Dus gelijk even stoppen met wat je doet, kijken en luisteren. Anders eerst oefenen met 'eh' (boertje) en 'neh' (honger/zuigbehoefte).