Mijn zoontje van 9 mnd zit eronder... Z'n hoofdje en armpjes wel te verstaan want de rest zit snachts veilig opgeborgen in zn slaapzak, daar kunnen die ettertjes niet bij. Hij heeft er op zich niet zoveel last van maar wel mega bulten, lijken wel blaasjes. Mijn moeder vroeg gisteren al geschrokken 'oei heeft hij waterpokken?' En mijn vriend was er vanmorgen ook van overtuigd dat het toch waterpokken waren. Maar hij heeft niks op zijn romp dus het moet echt wel van de muggen zijn. Nou heb ik zo'n spuitbusje antimug wat ook voor baby's mag, daar heb ik hem gisteravond mee ingesmeerd en we hebben zoveel mogelijk muggen gevangen op zijn kamertje,maar is er ook iets waardoor die bulten wat sneller weggaan? Dat homeopatische prrrikweg helpt echt geen zier. Ohja klamboe hebben we maar dat durf ik niet want hij gaat al bijna staan en heeft nogal grijpgrage handjes...
Bij mij zelf helpt azaron als een trein, maar weet eigenlijk niet of kinderen die mogen... Jeuk is dan heel snel weg. Heb je horren voor het raam? Misschien citroenplantjes in de kamer zetten? Enne, kunnen het echt geen waterpokken zijn? Ik ben echt vaak door muggen geprikt, maar nog nooit blaasjes gehad...
Mijn zoontje heeft ook 2 muggenbultjes en dat lijken ook blaasjes. Zolang hij er geen last van heeft zou ik er eerlijk gezegd niks opdoen.
Als hij er idd geen last van heeft, niets mee doen. Tegen eventuele jeuk werkt deppen met azijn of insmeren met Luuf/Dampo wel.
Zolang hij er geen last van heeft, er niets mee doen! Dan heb je namelijk kans dat het daardoor wel gaat irriteren of jeuken...
Voor wat betreft klamboe, wij hebben een 2-persoonsklamboe die vierkant is. Deze past helemaal om ons bed heen, is volgens mij 2x2 meter. Als je deze bij een ledikantje gebruikt, valt deze er zo ruim omheen dat die grijpgrage handjes er niet bij kunnen! Deze klamboes zijn wel wat prijziger, maar misschien een idee om te proberen?
Inderdaad. Als hij er niet veel last van lijkt te hebben niks op smeren (als je zeker weet dat het door de muggen komt). Mijn zoon leek vorig jaar een krentenbol. Zoveel bultjes. Maar hij had er geen last van. Gaat vanzelf weer weg. Bij Xenos hebben ze goedkope horretjes. Kun je zo tegen het raam bevestigen.
Ik smeer eerst maar niks inderdaad, aangezien hij er nu geen last van heeft. Verder blijven we maar mugjes vangen denk ik en de antimuggenspray...
Kijk dit maar even. Professor muggenkunde Vanaf ongeveer 00:10:00 Feiten en fabels over wat werkt tegen muggen. https://youtu.be/tBt2UjC5pdY
Kokosolie schijnt te helpen tegen de jeuk en bevordert het herstel. Heb het laatst voor mn exzeem gebruikt & jeuk was idd al meteen weg!
Mijn dochter zat vorig jaar ook zo onder de muggenbulten. Ik ben naar de apotheek gegaan om wat te halen tegen de (eventuele) jeuk etc. Maar mij werd verteld dat kinderen tot twee jaar er geen last van hebben en ik dus niets moest gebruiken. Dus niet gedaan en geen signalen dat ze er last van had.
Ik zet bij zijn bedje een schaaltje met een doorgesneden citroen en in beide helften een paar kruidnagelen. Daarnaast heb ik zon bandje van de apotheek hier met een citronella staafje er in en die heb ik aan zijn ledikantje vast gemaakt (waar hij er niet bij kan). In onze slaapkamer zon stekker met van dat vloeistof dus hopelijk helpt dat wat in t algemeen. Misschien zijn dat wat tips voor je!
Hoorde laatst op de radio, smeer er een laagje roomboter op, pa zei hier dat het hielp tegen de jeuk, proberen kn altijd