Omneo/comfort ervaringen bij krampen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joanne92, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Haai allemaal, ik heb al eerder gepost. Mijn meisje ligt nog steeds ter observatie en morgen hoor ik meer.
    Nu hoor ik al een week van verschillende zusters dat het wss gewoon hele erge krampen zijn en daar valt helaas niets aan te doen (behalve haar troosten masseren etc) dat doen ze daar dus ook wanneer we er even niet zijn.
    Het is zo zielig om je kind te zien pijn lijden en er niks aan kunnen doen.
    Morgen hebben we een gesprek met de kinderRts maar echt tips ofzo krijgen we niet.
    dus ik google mezelf suf en ben de hele dag aan het brainstormen.
    Nu las en hoorde ik over nutrilon omneo, wij zelf gebruiken nu heronstandaard 1 en ik las ook goede dingen over hero comfort.
    Hielp dit bij jullie kids met krampjes? Ik hoor graag ervaringen dat mocht ze morgen naar huis komen met he tverhaal "ze heeft gewoon hele erge krampjes" dat ik iniedergeval thuis weet dat ik alles geprobeerd heb en ook dus mss de voeding.
    Thanks alvast!

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij hebben kruidvat extra care gebruikt bij krampjes, onze dochter had hier heel veel baat bij. Binnen een week huilde ze veel minder en waren de krampjes zo goed als weg.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Omneo kan helpen.

Pas je zelf al de tips toe voor zo min mogelijk lucht? Zodat dat niet de oorzaak kan zijn voor de krampen.

4. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

19 apr 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Omneo Was hier de uitkomst geen krampen meer!! maar op dit moment niet leverbaar! Waarom weet ik niet maar dan zou ik idd kruidvat extra care proberen moet het zelfde werken en zelfde bestandsdelen en scheelt ook nog in de portemonnee! Of even Nutricia bellen wanneer het weer leverbaar is!

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ja averlhach. Dr brown fles, nu een s difrax.
    Masseren, genoeg boeren, etc etc ze ligt zelfs in het ziekenhuis nu want door het krijsen van de pijn+ er niet van kunnen slapen kwam ze in een cirkeltje en het huilen stopte gewoon niet meer.. Zo verdriettig voor een mama om je kleine zo te zien.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik weet even niet hoe het heet, maar er is (prijzig) een 'medicijn' bij de drogist (hier in mijn woonplaats heet die drogist Van der Pigge) te koop. Volgens mij is het homeopatisch, maar wel heel effectief tegen darmkrampjes van horen zeggen. Het bevat goede darmbacterien of zo.

Ik ga nu even googelen voor je!

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hier hielp omneo ivm infacol aardig. Het is ook een periode waar ze helaas doorheen moeten.. Maar omneo zal zeker helpen denk ik hoor! Zorgt ook voor dunnere ontlasting. Harde poep zorgt ook voor buikpijn.

En het is wel verkrijgbaar! Alleen niet in de winkel. Www.nutriciavoorjou.nl is het geloof ik. Via de webshop kan je max 2 blikken tegelijk bestellen zonder leveringskosten!

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  9. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hier hielp omneo goed samen met de dr browns flessen.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat heb ik idd gelezen en daar gaf ik ook aan dat bij juiste fles, juiste manier van klaarmaken en juiste manier van geven de krampen zo minimaal mogelijk maakt.

Waarom ben je overgestapt van dr brown naar difrax? Meestal zorgt de dr brown juist voor minder klachten.
    Mocht de speen vor je kindje fijner zijn, de difrax spenen passen op de dr brownsflessen. Wel opletten dat de voeding lang genoeg duurt. Minstens 15 minuten, liever 20 minuten.

11. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ziekenhuis vond dat ze beter (en een stuk minder gulzig) dronk uit de difrax van het zkh. De krampen zijn nogsteeds erg en misschien is de drbown dus wel hetgene wat voor verlichting zorgt. Morgen een gesprk met de ka en ga ik dit uitgebreid bespreken.
    De manier van klaar maken deden we al vanaf het begin. Niet schudden maar roeren, tussendoor stoppen, boertje laten etc etc we hebben er echt alles aan gedaan.
    Nu denken we aan de speciale voeding, ik wil gewoon alles proberen voor mijn meisje, maar dat wachten word je moe van.. Ze blijven observeren en ik kan niets anders doen dan troosten en er voor haar zijn

12. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft infacol heel erg geholpen in combinatie met de dr Brown fles. Infacol duurt even totdat het werkt, maar we zagen na drie dagen al resultaat!

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Wat is minder gulzig drinken, hoe lang doet ze nu over een fes?

14. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Met de dr brown stopte ze zelf niet tussendoor, dat deden wij. Ene x deed ze bijna een uur over de fles, andere x 5 min.
    Nu met de difrax neemt ze ook zelf pauzes tussendoor en doet ze ongeveer 10-15 minuten over haar flesje. Ook boert ze veel beter. Dit was bij de dr brown echt n drama het boeren
    Vannochtend heeft ze eindelijk gepoept na 2 dagen, hele dikke grote keutels.. En het stonk ook erg voor zo een kleintje. Meteen daarna helemaa ontspannen en lachne & ging ze gewoon lachend slapen (doet zo goed om je kind blij te zien)
    Zometeen het gesprek met de ka, we gaan alle punten na die we hebben opgeschreven.
    Gister heeft ze toch zo een 6 uur bij elkaar gehuikd. Met hazeslaapjes tussendoor en dat vooral smiddags.
    Snachts gaat het altijd goed, dus ben benieuwd wat hun idee er over is.

15. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier hielp hero comfort in combinatie met een dr Browns fles met sap simplex druppeltjes. Die druppels zijn echt heel goed tegen krampen maar helaas alleen in Duitsland te krijgen.... Online waarschijnlijk ook wel. Is het proberen waard

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier ook eentje die moeilijk kon poepen eerder en daardoor ook wel eens buikpijn kreeg.

Hier de Dr Browns fles met prematurenspeen, hij drinkt circa 30 minuten dus dat is perfect.
    Hij krijgt Hero Extra voeding omdat hij altijd hongerig was, nu dus niet meer.
    Als hij 2 dagen niet gepoept had dan deed ik de 3de dag een theelepeltje lijnzaadolie in de fles, daar kreeg hij geen krampen van maar ging hij wel goed op poepen.
    Ondertussen eet hij al best goed en poept hij goed zelf, sinds dat hij eet heeft hij nog 1 keer lijnzaadolie nodig gehad.

Niet kunnen poepen kan flink buikpijn veroorzaken.

17. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ons meisje mocht naar huis! Yesss !
    We moeten als advies van de kinderarts ovwrstappen op hero comfort. Ik hoop zo dat het haar verlichting geeft! De ka wil dit eerst proberen en dan donderdag kijken hoe t gaat. Als ze over 2 weken nog zo huilt gaan ze kijken voor koemelkallergie maar dat vergt dan weer een dag opname.
    Ik ben echt aan het bidden dat deze voeding aanslaat want lees er goede verhalen over!
    Wat betreft de homeopatische middelen. Toen ze infacol kreeg bleef het huilen aanhouden en hielp dus niet goed en we gebruikte het al een tijdje. Verder bespreek ik alles met de ka

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hopen dat deze voeding werkt.

Deze voeding is wat dikker dus waarschijnlijk duurt de voeding dan ook iets langer.

Succes!

19. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

19 apr 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoop dat deze voeding werkt! Mijn zoontje kreeg er hellaas alleen maar meer krampen van omdat er Johannesbroodpitmeel in zit. cb adviseerde me nutrilon omneo hier zijn de eiwitten deels verknipt zodat ze minder herkent worden wat de krampen dan weer veroorzaakt werkt net weer wat anders dan Hero comfort omneo zit ook zetmeel in waardoor het ook iets dikker is en mijn zoontje ook wat rustiger dronk! Maar als het idd koemelkallergie is helpt niks natuurlijk sterkte er mee weet wat het is!!

20. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Even een update, tot nu toe gaat het super goed! Wil ntl niet te vroeg juichen maar dit is het eerste wat echt aanslaat. Vannacht/vannochtend had ze lekker een volle luier, daar moesten we normaal gesproken 2 dagen op wachten. En de krampjes tot aan nu zijn eigenlijk zo goed als niet.
    Haar piek is rond 17.00 dus we wachten af, en ze slaapt enorm veel! Ik vind het soms zielig dat ze zo veel in bed ligt. Maar de krampen icm met hele vele wakker zijn was waarom ze in t ziekenhuis lag, mama wilt dst niet nog s mee maken dus ik hou me strak aan het schema, ze lacht ook enorm veel als ze wakker is doet me zo goed.
    Het is een superalerte baby dus als ik haar niet dwing tot rust, dan neemt ze die zelf ook niet

Deel Deze Pagina