Wat helpt nu echt tegen misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mamavs, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds het weekend misselijk en dan niet alleen in de ochtend de hele dag door...

Werken, huishouden, kind alles gaat heerlijk door en dit schiet niet op zo. Ben langs de apotheek en gezondheidswinkel geweest de ene zegt dit de ander dat.

Wat helpt nu echt ? ( buiten de hele dag door kleine dingen eten dat doe ik al als ik niks in mijn maag heb word het nog erger )

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Over de dag versprijt, kleine beetjes helpen schijnt de beste oplossing te zijn? Ik ben zelf nog niet echt misselijk geweest, dus kan je niet echt een goed antwoord geven, maar dit schijnd in ieder geval, te werken?

Maja, aangezien je dit al doet....
    Hmmm.. lastig, misschien vanille vla? Dit schijnt bij brandend maagzuur t werken, misschien ook tegen misselijkheid?
    Uitproberen kan geen kwaad toch!?

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    In mijn geval is het slapen. Alleen dan heb ik nergens laat van

4. mamabenn

mamabenn Actief lid

16 feb 2014
    392
    0
    16
    NULL
    NULL
    accupunctuur !!!ik kwam er telaat achter ben 20 weken misselijk geweest

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Hier ook eigenlijk helemaal niks.... Heb van alles al geprobeerd alleen als ik slaap merk ik er niks van als ik even wakker wordt is het er gelijk weer.
    Bij mijn vorige zwangerschap was het veel minder erg en met 16 weken over ik hoop dat dat nu weer zo is (liefst eerder :))

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    De misselijkheid weg-eten. Zodra mijn maag leeg werd, werd ik ontzettend misselijk. Dus zorgde ik dat er altijd wat in mijn maag zat.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad kleine porties eten en goed slapen! Als ik een nacht minder dan 10 uur heb geslapen, ben ik die dag erop veeel misselijker dan normaal.

Verder denk ik dat je het moet uitzingen, ik had het bij beide zwangerschappen tot ong. 14 weken, daarna was het afgelopen. Nooit overgeven, gewoon een heel naar, raar, leeg en misselijk gevoel, de hele dag door.

8. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij scheelde het met gembercapsules van De Tuinen. Moeheid verergert het ook. En of het echt hielp? Maar ik had miniblikjes cola.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

De sportdrank van aquarius lemon wil hier wel helpen. Zit ook vit b6 in, dat vermindert ook misselijkheid.
    Hier aan de pillen van de huisarts hoor, anders loop ik er als een zombie bij en geef ik de hele dag over. Nu alleen misselijk, dus het valt dan nog mee zeg maar.

10. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik ben tm 20 weken erg misselijk geweest.
    Kreeg hier voor 1x per dag emesafene en 3x per dag primperan.
    Ondanks deze medicijnen moest ik gemiddeld nog zon 10x per dag overgeven helaas.
    Hier heb ik echt alles geprobeerd tegen de misselijkheid... maar letterlijk niets hielp.

Ondertussen een goede 28 weken zwanger en nog steeds geef ik 1x per dag over ongeveer, maar ben in ieder geval niet meer non stop misselijk.
    Wel ben ik er achter gekomen in de loop van de weken dat mijn misselijkheid getriggerd wordt door bijvoorbeeld melk producten en ik fruit daar in tegen weer erg goed binnen houd.

Suc6 in ieder geval!

11. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Bij mij hielp ook niets. Een slokje water kwam er al weer uit. Nu slik ik emesafene. Ben nog steeds wel misselijk af en toe, maar dit is niets vergeleken bij eerst. Ik zou zeggen, als geen één trucje werkt, zoals kleine beetjes eten, bepaalde dingen wel of juist niet, ga dan lekker naar de dokter. Ik voel me zo veel sterker nu.

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Helemaal niks helpt echt als t al helpt dan is t eventjes en dan komt t weer.
    Ik ben ook van week 4/5 misselijk geweest en sinds gisterrn kan ik opgelucht ademhalen! Het is weg! Kan t wel van de daken schreeuwen, wat een verademing!

Vk zei dat rind 14/15weken bij de meeste een omslagpunt is en dat klopte hier dus op de dag af!

13. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Tegen misselijkheid bestaan geen wondermiddeltjes helaas.
    Ben nu 7 weken zwanger van een tweeling, en al 2 weken lang, 24 uur per dag misselijk en braken. Heb nu 3x daags emesafene, maar een wondermiddel is het niet hoor. Het verlicht heeeeeeeeel iets, en daar houdt het mee op.
    Succes.

14. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Gemberbolletjes! Ik heb laatst een half bolletje gegeten... (Hopelijk was dat niet teveel voor de kleine?) Het is extreem ranzig maar het hielp wel! Ik vond t zo ranzig dat het gelijk mn laatste was...

Ook hielp een broodje pindakaas (helaas walg ik er nu van)
    En momenteel zijn pepermuntjes helemaal hot! Ook ricola snoepjes helpen bij mij!

15. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoetigheid en chocola hielp wel.
    Maar gebruikte er ook emesafene erbij.
    Nu eet ik geen chocola meer. Was echt even een fase denk ik. Heb nog voor 3 weken medicijnen en daarna wil ik ermee stoppen hopelijk gaat dit goed

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik dacht even dat sportdrank me ging helpen, tot dat er ook weer uit kwam :D
    Er helpt niets........behalve eten waar ik op dat moment trek in heb. Ik zit nu aan een latte machiato en een balisto :$. Werkt voor nu, maar de volgende keer als ik er geen trek in heb, spuug ik dat er geheid weer uit.

Ik at zelden snoep of chocolade, nu schijn ik het af en toe nodig te hebben ;)

Hier ook aan de emesafene 2x per dag (nee het is geen wondermiddel, maar het haalt het ergste wel weg). Ik wordt misselijk van beweging en inspanning. Vandaag een erg slechte dag, ik blijf voorlopig op de bank zitten :p
    Vanmiddag bij mijn ouders een bakkie doen en dan krijg ik mijn avondeten mee :). Wellicht eet ik hier niet veel van, maar heeft de rest van het gezin toch een maaltijd.
    Zo kom ik vandaag de dag wel door ;)

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Bij mij hielp helaas alleen medicijnen. En dan primperan, emesafene heeft welgeteld 2 dagen geholpen. Slik nu nog steeds omeprazol, omdat ik nog steeds heel misselijk word van maagzuur. Rennies krijg ik niet weg, blegh!

Deel Deze Pagina