Mag ik even een vraag stellen die half ontopic, half offtopic is? Hoe weet ik of de bevalling zich gaat aandienen, zijn daar symptomen voor? Behalve de welbekende weeën en het timen hiervan of het breken van de vliezen. Zijn er nog andere, overduidelijke zaken? Ik moet binnenkort bevallen maar ben bang dat ik het niet op tijd door heb...hoe stom het ook klinkt. En please niet alleen roepen dat "wanneer het zover is ik het wel zal weten" want dat hoor ik al minimaal een half jaar en het heeft me tot nu toe nog nooit gerustgesteld.
Nou echt niet, niet als je lichaam/baby er niet klaar voor is, kan je sexen wat je wil hoor, maar de baby blijft mooi zitten. Als je lijf er wel klaar voor is kan het wel het laatste zetje geven.
Waarom denk je dat je het niet op tijd door zal hebben? Bij een 1e duurt het gemiddeld 12 uur voordat de baby er is, en tegen de tijd dat mijn baby kwam dacht ik dat ik uitelkaar gescheurd werd, dus toen had ik wel een idee zeg maar (daarvoor ook wel natuurlijk ).
Bwahaha maar toen was je bevalling al een tijd op gang neem ik aan? Ik wil eigenlijk niet echt hebben dat ik aan het bevallen ben zonder het door te hebben. Mijn collega vertelde onlangs dat ze al op 5cm ontsluiting zat en dat de VK daar toevallig achterkwam door een reguliere controleafspraak. Zo wil ik het niet hebben, al heeft een vrouw niet altijd iets te willen als het over bevallen gaat hihi. Maar ik vroeg het me gewoon af! Ik heb namelijk al de hele dag onregelmatige samentrekkingen van mn buik en baarmoeder, maar ik heb geen idee of het nu zover is of dat ik pijn lijd voor lucht.
Oeh spannend! Nou ik zat op 42 weken nog met een volledig onrijpe baarmoedermond, 0,0 cm dus. Niet leuk. Had ik toch voor de 5 cm ongemerkt gegaan Ik ben dus ingeleid. Ik had van te voren wel bedacht dat ik overtijd kon lopen, maar niet dat ik gewoon niet uit mezelf kon beginnen. Wat ik wil zeggen, ik denk eerder dat het ligt aan het feit dat je niet weet wat er gaat gebeuren, hoe het zal lopen en dat je dat niet onder controle hebt. Ik hoop voor je dat het toch al wat voorwerk voor je doet, dan lijd je nu niet voor niets je pijn en zal het straks wat meer opschieten voor als de echte pijn begint. Maar als het serieus begint, zullen het toch regelmatige krampen worden, en zullen ze in kracht toenemen. Tip: neem lekker een bad. Als de krampen verdwijnen is het nog niet echt bezig, als ze krachtiger worden, kan het zomaar begonnen zijn. Succes!
Hier hielp een goeie ruzie Volgens mij hebben wij nog nooit zo geknald als die avond. Maar ik was dan ook echt een hormonenbommetje, waarschijnlijk was er stiekem al iets aan de gang in mijn lijf. We hadden het net 5 minuten goed gemaakt, en toen braken mn vliezen. 15 minuten later kreeg ik de eerste wee, en 4.5 uur later was onze uk er! De moeite van het proberen waard
Bedankt voor de tip mmeke die ga ik binnenkort uitproberen! Over het opwekken van de weeën...ik zou ook 1 en ander willen testen haha. Ik grap nu al weken dat ik een tijdje op de droger ga zitten tijdens het droogprogramma...maar zou daar een kern van waarheid inzitten, dat het intensieve schudden de bevalling kan opwekken??