Vorige keer een ruggenprik bij bevalling.. Nu weer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bloempjuh23, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hallo meiden,

De vorige keer heb ik een ruggenprik en weeenopwekkers gehad tijdens mijn eerste bevalling. Nu hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat het nu weer nodig is maar vraag me af hoe andere dat hebben ervaren.

Als je bij de eerste een ruggenprik hebt gehad.
    Had je bij de tweede bevalling deze ook?

Liefs Bloempjuh

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik sta er positief tegenover, maar we moeten eerst maar zien hoe deze bevalling zal gaan ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Daar heb je natuurlijk zelf ook wat over te zeggen.

Ik heb wel 2 keer een ruggenprik gehad. Wilde het vantevoren niet, maar hier ook een weeënstorm (door een inleiding) en kon het echt niet handelen.

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik zweer noooit meer een ruggenprik te willen en moeten hebben !!! eerste bevalling ook weeopwekkers via baxters , weeenstorm , ontsluiting vorderde niet , en ruggenprik is me opgedrongen en verkeerd gezet !

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

1e keer ingeleid, met ruggenprik.. bevalling (vanaf het inleiden) 6 uurtjes geduurd..

de 2e kwam vanzelf.. vanaf de 1e wee, totdat hij eruit was heeft 2 uur geduurd.. toen ik vroeg om een ruggenprik (en keizersnede *schaam* ) kwam hij er al uit haha... dus geen tijd meer voor gehad :p lol

6. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Hey Bloempjuh!

Hier bij de eerste ook een ruggenprik gehad zoals je weet en bij de 2e was er geen tijd meer voor!

Maar wat een verschil qua bevallen! Bij R voelde ik de persweeën wel, maar niet in zulke mate dat ik dacht hij 'moet' eruit. En eigenlijk moest ik op het CTG meekijken om te checken of ik die wee ook wel goed voelde.
    Nu, bij X was het een heel ander verhaal, sowieso een hele andere bevalling (2uur ipv 24uur), er was ook geen tijd voor een ruggenprik, maar hierdoor voelde ik wel wat echt de bedoeling was van het persen en was X er met 2 persweeën uit! De gyn kon m nog net opvangen!

Als ik ooit nog een keer zou moeten bevallen... dan zou ik niet meer zo 1 2 3 voor een ruggenprik kiezen, of ik zou het echt niet meer aan moeten kunnen. Je hebt ook nog andere vormen van pijnmedicatie die toch het pijnlijke topje kunnen verlichten.

Groetjes..

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Eerste wel ruggenprik gehad, tweede bevalling had ik een oudere verloskundige in het zkh die vond dat ik het zelf kon, de tr*t. Was ik kwaad, het stond nota bene in mijn bevallingsplan dat ik hem wilde hebben ivm weeenstorm!!! Ze geloofde gewoon niet dat ik zoveel pijn had het nodig was. Uiteindelijk liep ze heel even naarmijn buurvrouw en toen werd Sam geboren, zonder vk dus.
    Goh zou ik dan misschien toch wel pijn hebben gehad??? Ik ging verdorie van 5 cm naar geboren in 20 minuten!!

Maar goed, aan de andere kant, als ze wel had toegestemd had ik hem toch niet gekregen omdat ik te ver was. Tweede gaat sneller, dus dat gebeurt vaker zijn mijn vk later.

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

De eerste was met ruggenprik ivm vermoeidheid, weeenstorm en weeenopwekkers.
    Dit keer wil ik graag thuis bevallen en wil ik het ervaren zonder ruggenprik.
    Maar ik vind het wel eens eng hoor.. ;) Vragen als: Straks kan ik het helemaal niet zonder ruggenprik.. Zijn mij de afgelopen weken HEEL vaak voorbij gevlogen.. We zullen het zien.
    Wil het graag zonder proberen.
    Maar mocht het zo zijn dat ik toch in het ziekenhuis moet bevallen, weet ik niet of ik sterk genoeg ben om er nee tegen te zeggen! ;)

9. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil het deze keer zonder proberen. Bij de eerste weet je niet wat je te wachten staat. Ik hield rekening mee dat het nog uren kon duren en dat was dus helemaal niet zo. Als ik had geweten dat het nog maar zo kort duurde had ik hem niet laten zetten.

Dus ik kijk het even aan, als de ontsluiting weer zo goed vordert dan geen ruggenprik voor mij.

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Mijn eerste bevalling duurde 21 uur ivm niet vorderende ontsluiting en na 14 uur heb ik een ruggenprik gekregen (love it :D)

Mijn tweede bevalling duurde 5 uurtjes en was heerlijk thuis, had absoluut geen behoefte aan een ruggenprik.

Het vreemde was dat ik de eerste bevalling met ruggenprik echt als een hel heb ervaren en de tweede zonder als een echt positieve ervaring. Ik denk dat dat te maken heeft met de lengte van de bevalling en de uitputting.

11. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    ondanks dat de eerste bevalling wel 25 uur duurde, en totaal niet opschoot, heb ik van mijn gyn geen epidurale mogen hebben (ik zou dan niet voelen wanneer ik persen moest), wil ik met de tweede geen epidurale. Ja, dat doet best pijn, maar ben meer bang voor de epudurale zelf.
    Ik werk in het ZH waar ik ga bevallen, dus ken heel goed alle anestesisten. Bij deze: misschien epidurale, maar alleen als bepaalde artsen op de materniteit staan. ze prikken niet allemaal even goed:)

12. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Mijn eerste bevalling duurde in totaal 29 uur.
    Met 24 uur had ik nog maar 2cm en was ik totaal uitgeput en in paniek van de weeenstorm. Daarom kreeg ik toen weeenopwekkers en een ruggenprik. Ik denk ook dat het mede te maken had met de angst voor het onbekende.

Ik sta er nu echt zo heel anders in dan de vorige keer. Ook al is elke bevalling anders. Mijn man en ik hebben allebei zoiets van we zien het allemaal wel hoe het gaat. Wel wil ik dit keer weer naar het ziekenhuis. Want tja.. je weet maar nooit!

Ik heb het trouwens ook in mijn bevallingsplan gezet dat ik de optie vrij wil houden om een ruggenprik te krijgen. En bij ons in het ziekenhuis kan dat ook gelukkig 24 uur per dag.

Neemt niet weg dat ik er evengoed enorm zenuwachtig voor ben.. Sowieso het idee dat ik elk moment kan gaan bevallen!

Deel Deze Pagina