Jaloezie???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mariloo, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Hello meiden!!!

Ik heb mijn beste vriendin verteld dat ik zwanger ben... eigenlijk al heel vroeg in de zwangerschap, maar dat komt, ik ken haar al mijn hele leven en ik vertel haar echt alles ook..

Ze heeft echter alleen zo ontzettend raar gereageerd.. en ik zit er behoorlijk mee. Het gene wat ze zei is:
    Ik moet er aan wennen want alles gaat zo snel bij je ineens.... felicitatie kon er niet vanaf... dat heeft ze later uiteindelijk nog wel gedaan... maar het gaat mij om haar eerste reactie..

Ik snap het niet.. gunt ze het me nou gewoon niet... waarom zou ze zo moeten reageren????? Jaloezie???

Ik vind het echt heel vervelend en ik weet dat als ik erover begin, dat we ruzie gaan krijgen en dat ze het op mijn "hormonen" gaat gooien.... erg jammer hoor...

Hebben jullie dit ook meegemaakt misschien??

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Uhh, ik vind het een hele aparte reactie!
    Hoezo snel, zijn er meerdere dingen voorgekomen dan. Tja misschien moet ze wel even wennen. Dat kan best, maar toch vreemd hoor..

3. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Ja het gene wat ze snel vind gaan is waarschijnlijk dat mijn man me dit jaar ten huwelijk heeft gevraagd en dat we een half jaar later zijn getrouwd... op het trouwen heeft ze hartstikke leuk gereageerd, maar op mijn zwangerschap...... Ik ken mijn man al 6 jaar.... voor mij is het lang genoeg, maar als zij er nog aan moet wennen.... tja... ik vind het zo ontzettend jammer en ik zit er echt behoorlijk mee...

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    En dan nog... Al zou je je man nog maar een jaar kennen, als jullie een kindje willen en er gelukkig mee zijn is het goed toch! Wel jammer dat ze zo gereageerd heeft!!!

5. MissT

MissT Niet meer actief

Jaaa het is wel een rare reactie inderdaad!
    Is zij misschien ook bezig met een kinderwens...? Dat het niet lukt misschien....??

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Jammer dat ze zo reageert en het is ook een vreemde reactie, maar is denk dat het voor haar ook schrikken was! Er gaat natuurlijk wel het een en ander veranderen als jij straks opeens een kind hebt! Afspreken zal heel anders worden, daar komt opeens een kind bij kijken!
    Ik denk er net zo over als jou hoor, bij die reactie, maar probeer me andersom ook te verplaatsen in die vriendin.... ik zou er ook aan moeten wennen als mijn beste vriendin opeens een kind zou hebben. Ik denk dat het er nu vooral om gaat of ze nog een soort van bijdraait.... blijft ze zo raar doen, of kan ze nu wel blij voor je zijn?
    Ik hoop voor je op het laatste en dat het even alleen puur een schrik reactie van haar was!

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    misschien is ze bang dat ze je nu steeds minder gaat zien ofzo? gingen jullie weleens stappen? misschien dat ze je dan mist als stapmaatje?

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kun je het niet met haar bespreken, wat ze dan zo snel vindt gaan? Neem aan dat je dat met een goede vriendin wel kunt bespreken. Het wil niet zeggen dat jij dan beschuldigend naar haar toe bent.
    Eerste wat ik dacht, heeft ze een eigen kinderwens die niet loopt zoals ze graag zou willen?

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou idd ook denken dat ze misschien zelf ook een grote kinderwens heeft en daardoor nu erg geconfronteerd wordt? Zou dat kunnen? Dan nog had ze wel iets enthousiaster kunnen reageren hoor, dat wel ;)

Hier heb ik het ook altijd vroeg aan vriendinnen verteld, ik was de eerste in de vriendengroep. Bij mijn eerste zwangerschap vertelde ik het met 7 weken, dit keer al met 5 weken. Erg vroeg, maar ik kon het niet voor me houden.

Eerste reactie was hier: jeetje, ga je het steeds vroeger vertellen? Ook niet echt enthousiast ofzo..
    Maar goed, die vriendin zit ook niet lekker in haar vel momenteel, dus dan kan ik het makkelijker naast me neerleggen!

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Jammer zeg, zo'n reactie van je beste vriendin!
    Als ik jou was, zou ik haar vragen wat er precies achter zit, waarom ze er zo'n moeite van heeft. Daar hoeft geen ruzie van te komen, je moet haar gewoon om haar verhaal vragen en dat verhaal accepteren, geen discussie van maken. Het gaat over haar gevoelens en natuurlijk kan dat voor jou jammer zijn, maar dat zal heus geen aanval op jou zijn. Je kan wel gaan gissen naar de reden, maar dan begrijp je elkaar nog niet;)

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Dat was ook het eerste wat ik dacht..
    Misschien schrok ze omdat ze zelf al heel lang een kinderwens heeft?
    Hoe dan ook, je kan dit beter uitpraten denk ik, jullie zijn beide volwassen vrouwen en vriendinnen notabene :)

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zou juist denken dat ze zelf helemaal niet met dit soort dingen bezig is, en dat ze misschien bang is dat er nu wat verandert tussen jullie. Ik herken het wel hoor, voordat ik zelf een kind wilde (en er later dus één had) reageerde ik heel anders op dit soort nieuws. Niet eens bewust ofzo, maar het was voor mij gewoon een ver-van-mijn-bed-show.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Hier dacht ik ook direct aan!!
    Niet het is natuurlijk niet leuk.
    Maar ik denk dat er soms aan mijn gezicht ook de pijn af te lezen was.
    Als iemand me het nieuws kwam vertellen:):(

14. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ik weet niet of je haar van tevoren hebt verteld dat jullie graag zwanger wilde worden? In dat geval zou het kunnen dat ze zich buitengesloten voelde dat je pas over de kinderwens met haar sprak toen je al zwanger was.

Ik denk dat het puur te maken heeft met het feit dat ze jou gewoon nog niet als aanstaande moeder zag. Dat beeld moest ze even verwerken, en dan kan iemand vreemd reageren.

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik denk ook eigenlijk dat je er helemaal niet te veel achter moet zoeken... Ik vind het juist een hele eerlijke en oprechte reactie! Ze kan ook doen alsof ze heel enthousiast is, terwijl ze eigenlijk denkt wat ze nu dus hardop uitspreekt. Maar dat betekent niet dat ze niet blij voor je is of dat ze het je niet gunt.

Soms moeten dingen even 'landen' voordat je blij kunt zijn. Heeft niet met jaloezie te maken...

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vriendschappen kunnen soms erg veranderen met trouwerijen en / of kinderen.
    Zou het met haar bespreken en het even laten.

Deel Deze Pagina