In de Volkskrant van vandaag (7-3-3008) staat in de "De Voorkant" (de bijlage) een goed artikel over zwanger zijn en psychische of psychiatrische klachten. In Amsterdam is in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis nu een speciaal spreekuur voor zwangere vrouwen met psychische klachten, waarbij gynaecologen, kinderartsen en psychiaters samen helpen en behandelen. Er staat o.a. in het artikel dat je vaak beter WEL medicijnen kunt blijven gebruiken. Terwijl vaak juist wordt aangeraden om te stoppen met medicijnen. Het stoppen met medicijnen kan leiden tot verergering van de klachten en dit is ook niet goed voor het kindje. (Wel navragen bij een arts, welke medicijnen je het beste wel/niet kunt gebruiken, neem ik aan. Sommige medicijnen zijn namelijk wel schadelijk). Ik zet dit bericht speciaal hier en niet in de Lounge/Media, omdat niet iedereen in de Lounge kijkt (ik zelf bijna nooit). Misschien heeft iemand er wat aan en kan zij naar dit spreekuur gaan.
Hallo, Ik heb al een bericht bij zwanger en paniek neer gezet, maar ook nog even hierbij aansluitend op dit bericht, in het erasmus mc in Rotterdam is er een speciale polikliniek gekomen voor zwangeren met psychische problemen. Groeten Mirjan.
Ik heb een angst en paniekstoornis en blijf ook gewoon mijn medicijnen gebruiken. Alleen kan ik geen borstvoeding geven en dat vind ik wel jammer maar het risico dat ik veel meer last krijg van mijn stoornis is me te groot! Het is even afwegen want ze hebben bij mijn medicijnen nog niet aangetoond dat het schadelijk zou kunnen zijn. In principe zou het moeten kunnen dus! Wel fijn dat er zulke poli's zijn..wist ik helemaal niet! kus