Wat helpt tegen maagpijn & misselijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door koetjiekoe, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb spastische darmen en in het verleden vaker last gehad van mijn maag. Maar nu is het de afgelopen weken weer aan het opspelen. Deze keer voornamelijk met een drukkend gevoel tussen mijn navel en borsten. Als ik ergens tussen deze streek dus voelt het gespannen en erg pijnlijk/gevoelig aan.
    Daarnaast ben ik KOTSmisselijk. Het is gelukkig niet heel de dag en niet élke dag maar dit is dus wel een aantal keer in de week. Ik voel me gewoon lamlendig en kan amper wat....
    Meestal ga ik op zo'n dag optijd slapen en dan de volgende dag bijvoorbeeld lijkt het alsof er niks aan de hand was.
    Nu ga ik dit weekend op vakantie en hoop ik een beetje 'rust' te krijgen.
    Wat helpt goed tegen deze verschrikkelijke misselijkheid en maagpijn, althans ik denk dat het mijn maag is...zelfs ademen doet zeer omdat het gewoon lijkt of iemand continue tegen die plek tuissen mn borsten en navel drukt.

Ik heb al gember gekocht en daar knauw ik nu op want schijnt ook te moeten helpen :)

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Bij mij helpt warme melk met een lepel honing voor de maag goed. Het is niet zo heel lekker maar ja..

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Gember zuigtabletten of gember thee en inderdaad warme melk (ik doe daar dan beetje suiker in).

4. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht juist dat melk slecht was omdat het juist op de maag ging liggen ofzo? Maar warme melk met honing vind ik nog niet zo verkeerd hoor, dus wellicht maar eens proberen en dan mijn bedje maar in :)!

5. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Als het echt je maag is zou ik iets van omeprazol proberen. Is een maagbeschermer om alles weer tot rust te brengen. Dat kan in ieder geval deels helpen. Maar als je aangeeft tussen borsten en navel, zal het deels ook je darmen zijn gok ik. (Zelf ook pds

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Warme melk is bij mij echt wel het enige dat echt helpt en heel snel ook nog. Misschien geldt dat voor koude melk? Dat weet ik niet zeker. Het werkt in ieder geval ook wel kalmerend, dus dat is ook alweer meegenomen.
    Slaap lekker!!

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Heb je de pijn al laten onderzoeken bij je huisarts?

Voor maagpijn werkt pepermunt, vanille erg goed. Ook wil kamillethee verzachten.

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Omeprazol gebruik ik inderdaad ook (nu even niet), helpt erg goed!

Is het niet je galblaas?

9. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    tegen misselijkheid zou ik de okugest van vsm gebruiken. erg fijn spul!

10. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Phoe ik zou niet weten of het mijn galblaas is, hoe weet ik dat?
    Ik ga over paar dagen naar spanje en zit nog heel erg te twijfelen om langs te gaan bij de huisarts, maarja als het mn maag is oid moeten ze het denk ik toch alsnog onderzoeken in het ziekenhuis en dan zijn we ook weer stukje verder + antibiotica wellicht en dan mag ik weer niet in de zon etc etc.... Vorig jaar ook niet op vakantie geweest dus ik wil nu gewoon lekker genieten eigenlijk..

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb ook altijd veel last van mijn maag. Galblaas weg laten halen hielp wel wat, maar ik heb er nog steeds last van. Omeprazol werkt goed (kun je tegenwoordig ook zonder recept bij de drogist halen), vanillevla werkt goed bij mij, lauwe gemberthee, cola waar de prik vanaf is. En minder (of gewoon helemaal geen) koffie drinken. Minderen met vlees hielp mij ook. Vooral van varkensvlees (babi pangan!) slaat mijn maag vaak op hol.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Cola :)

13. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet zeggen dat ik al ámper koffie en alcohol drink, eigenlijk zelden......

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Zou juist om je laatste zin nog even langs de HA gaan, desnoods een 'noodoplossing', zie je na de vakantie wel weer.

15. Butchke

Butchke Niet meer actief

Gaviscon drank, en tabletten voor in je tas voor onderweg. Fijn spul.
    Ik ben zelf maag patiënte door een afwijking aan de maagklepjes. Jarenlang medicijnen geslikt van losec, tot omeprazol tot codeïne en niets wat echt werkte. Volgens internist was alleen een operatie nog een optie om klachtenvrij te zijn, maar niet noodzakelijk. Nu bij klachten gaviscon, werkt prima.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    ik heb na de geboorte van de tweede altijd last gehad, pijn op de zelfde plek als jij aangeeft en misselijk.

Zolang ik omeprazol blijf slikken gaat het goed. huisarts heeft verder ook geen ingewikkelde onderzoeken gedaan.
    ( ik vermoed dat ik een middenrifbreukje heb opgelopen , baby's zaten altijd erg hoog bij mij)

17. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    In een Limoen bijten!

Afgelopen jaar deze tip gekregen in de Dominicaanse Republiek. Werkt erg goed!

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heb je ook last van maagzuur ?

Je klachten klinken mij een beetje als je galblaas.. Misschien kun je beter naar de huisarts gaan als je zo vaak last hebt, en vragen om een echo van je buik of iets.

Tegen misselijkheid helpt pepermunt.

Deel Deze Pagina