Overgeven tijdens het werk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Artamesia, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Sinds een tweetal weken moet ik elke ochtend een tweetal keer overgeven. De laatste dagen is dit pure gal 's morgens. Rond de middag trekt dit door en kan ik weer gewoon eten de rest van de dag.

Nu moet ik morgen na drie weken vakantie terug gaan werken.
    Ik ben vaak op de baan en bij gezinnen thuis voor gesprekken, dus je kan al begrijpen dat ik er erg tegenop zie om daar ziek te worden...

Hoe doen jullie dat met het ziek zijn op het werk?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb op het werk nooit hoeven overgeven, al was ik wel heel erg misselijk. Ik kon het voorkomen door te zorgen dat ik nooit een lege maag had. Koekjes en zuurtjes eten hielp redelijk goed. En op tijd een boterhammetje. Gember schijnt ook te helpen tegen misselijkheid. Ik nam gemberthee, en af en toe wat bolletjes stemgember.

Als ik moest overgeven was dat vooral 's morgens net na het ontbijt, en/of tijdens het tandenpoetsen.
    Maar dat is bij iedereen anders natuurlijk.

Verder de gebruikelijke tip: eet iets vóórdat je opstaat. Ik zette 's avonds een bordje fruit naast mijn bed wat ik opat voordat ik eruit kwam. Crackers ook geprobeerd maar daar moest ik juist van spugen.

Ik hoop voor je dat je nog meer tips krijgt, want zoals gezegd is het voor iedereen anders.

3. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik werk in een kapsalon en had ook regelmatig dat ik moest overgeven in het begin als ik de geurtjes allemaal rook op het werk.. ik rende dan snel even naar de wc, pepermunt erin en verder.. was niet ideaal maar ja om daarvoor thuis te blijven vond ik ook zoiets..

1 nadeel iedereen wist met 7weken al dat ik zwanger was kon er niet meer omheen..

en inderdaad wat eten voordat je opstaat, dus echt plat blijven en wat langs je bed leggen dat hielp hier ook wel soms

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Idd blijven liggen voor je opstaat.... en in bed wat eten... en ook dat weer even laten zakken voor je opstaat.
    Dat hielp bij mij tenminste.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik was te misselijk om in de ochtend op tijd op mn werk te zijn. Heb het daarom al vroeg verteld en mocht later beginnen, deed thuis dan ook wat werken om te compenseren.

6. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Op mijn werk weten ze het ook al, omdat ik ontzettend moe ben en 's ochtends ook moet overgeven. Mag nu om 9 of 10 beginnen ipv 8 (45 min. van te voren vertrek ik thuis) Dit geeft mij ook de kans om 's ochtends rustig op te staan en wat te eten. Sommige dagen ben ik overdag ook wel misselijk, maar hoef ik gelukkig niet over te geven. Beetjes blijven eten ook al staat het eten mij tegen helpt wel. Ik heb dan wel geluk met deze regeling op het werk.

Is het mogelijk om je afspraken voorlopig wat later te plannen? Misschien is het over een aantal weken al een stuk minder.

Succes!

7. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Even een update van de eerste werkdag:

Flink iets gegeten voor het opstaan, mocht echter niet baten. Al prijs tijdens het klaarmaken. Op het werk nog een keer, zit gelukkig vlakbij de toiletten ;)
    Maar dan op huisbezoek... Ik voelde mijn maag draaien en keren... Gelukkig op tijd kunnen afronden, snel de auto in, de hoek omrijden en voila, weer prijs!

Terug op het werk dadelijk maar de directie ingelicht. Ze hadden het al wat opgemerkt bij het middageten waar ik met moeite een appel op had, terwijl ik anders euh royaal eet :d

We zijn tot de afspraak gekomen dat ik de volgende twee weken zoveel mogelijk van thuis uit werk, een hele opluchting! En blij dat ze zo begrijpend zijn!

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je werk!

Ik blijf mijn hele zwangerschap spugen, en ik werk al niet meer vanaf week 6. Ik sta voor de klas en het is niet te doen om steeds weg te rennen. Eerste zwangerschap stond ik bij de kleuters, toen ben ik toch maar doorgegaan, maar nu bij groep 5 gaat het echt niet....

9. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Wat een fijne afspraak! Geeft je ook wat rust. Hopelijk gaat het over 2 weken al wat beter. Succes!

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dat is wel beter. Hopen dat het snel over gaat, bij mij was het rond werk 15 plotseling weg... moet zeggen dat ik tegen die niet eens meer geloofde dat het ooit weg zou gaan :(

11. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)

Ja ik heb nu nog goede hoop dat het na de eerste drie maanden wel betert :D en als dat niet zo is, dan zien we dan wel weer wat we doen ...

Deel Deze Pagina