Ik heb heel veel spaghetti gegeten... (Ik werd savonds vaak misselijk) en sochtends ging ik meteen eten toen ik uit bed kwam... Een cracker ofzo..
Ik ben eigenlijk ook de hele dag misselijk maar vooral s'ochtens en in de middag is het het ergst! Cola en crackers heb ik geprobeerd dat lijkt wel een beetje te helpen maar misselijk blijf ik toch nog gewoon.. Ik heb gelukkig nog niet overgegeven.. Ik voel mij ook de hele dag een beetje zweverig en duizelig dat is ook niet zo fijn.. Ik hoop wel dat het snel over gaat..
Ik heb vandaag emesafene van de ha gekregen. Na weer een ochtend met alleen maar overgeven kon ik niet meer. Wat een genot! Ik voelde me vanmiddag eindelijk weer even normaal! En ik kon water drinken, dat was steeds een trigger om te spugen. Ik hoop dat ik het hiermee een tijdje red.
Sowieso verstandig bij emesafene, want het werkt beter als je er veel bij drinkt (erg ironisch ). Het werkt ook het beste als je het regelmatig neemt. Dus je dosis netjes over de dag verdelen, niet alleen nemen als je je misselijk voelt. Overigens, als emesafene toch niet goed werkt mag de huisarts ook primperan voorschrijven (vastgesteld in de standaard van NHG). Qua eten zat ik zelf erg aan de vette kant. Kaakjes enzo ging absoluut niet, maar bbq worstjes wel Op Zwanger en misselijk staan trouwens nog meer tips.
Ik heb medicijnen gekregen bij de huisarts, 2 pilletje per dag, Nam er 1 en gelijk niet meer misselijk, Werkt prima hier
Bij mij werkte het eten van brood. zo plak uit de zak en opeten. heeft heeft wat brood gekost, maar hielp mij elke keer weer tijdens misselijkheid.
nou ik herken veel van de tips. zout, worteltjes en zure appel gaan er prima in. Vraagje: die emasefene, krijg je die alleen voorgeschreven als je voortdurend overgeeft? Ik hoef namelijk niet over te geven maar ben wel het grootste deel van de dag misselijk. ik lust niets, maar eet bijna alles in de hoop van die misselijkheid af te komen wat vaak weer averechts werkt.. Het lijkt erger dan bij mijn eerste zwangerschap!
Ik heb emefasene zetpillenvan de huisarts, het overgeven is nu een keertje per dag, soms gaat het gelukkig beter. Maar misselijk blijf ik wel. Vanalles geprobeerd, en wat bij mij helpt is, drinken en water uit de koelkast, een blikje cola per dag en smorgens zorgen dat mijn maag vol zit voor ik iets ga doen. Wanneer ik een sneetje eet en het daarbij laat moet ik overgeven na een half uur... Dus eet ik 3 sneetjes brood, wél met tegenzin en misselijk zijn, maar het helpt! Met een glas cola en een glas water erbij. En dan me echt ertoe zetten.Wanneer ik alsnog moet overgeven dan is dat vaak na het eerste hapje al, of vóór het eten.Daar is weinig aan te doen. Beter blijven eten en de misselijkheid 'wegeten' dan de hele ochtend super misselijk zijn en overgeven met een lege maag. En verder eten wat je lekker vind, waar je trek in hebt (zo eet ik bijvoorbeeld minder vlees en yochurt).En verdeeld over de dag. ook vóór het slapen gaan nog een sneetje brood eten en iets drinken helpt mij om in de ochtend me beter te voelen.En erop letten voldoende te drinken.Dan helpen de medicijnen ook beter. Een multivitamine kan ook goed zijn i.v.m vitamine tekort.