Onze dochter heeft sinds gister een allergische reactie op wasmiddel. Nou ja....ik had haar per ongeluk een pyjama aangedaan van haar zus en die is in "normaal" wasmiddel gewassen. ivm allergie was ik de kleren van de middelste en de jongste in neutral. Maar nu dus een reactie...arm kind zat er helemaal onder. Had gelukkig nog wat in de kast voor waterpokken.... Maar is er niet een grootmoeders tip? Kon haar vannacht om de 2 uur insmeren omdat ze gek werd van de jeuk
Heeft ze de uitslag ook in haar gezicht? Netelroos kan best gevaarlijk zijn en op je luchtwegen slaan(ik spreek uit ervaring, zelf meegemaakt). Ik zou even de huisarts bellen, deze hebben medicatie waarmee de uitslag snel wegtrekt en een crème tegen de jeuk.
Nee gelukkig "alleen" op romp, armen en benen! Nu heeft ze nog een paar plekken..... Vannacht was het echt zoo zielig!
Och germ. ..heb zelf netelroos dus voel t al branden en jeuken Bij mij helpt alleen verkoeling. Dus grote natte handdoeken erop doen. Bij mij trekt t wel redelijk snel weg maar deze variant is zwaarder zo te zien.
Ooehh pff die vlekken heb ik idd zelf ook al eens gehad. Bij mij werd het steeds erger en erger.. Mijn hele lichaam zat onder en ik had enorme jeuk. Ik heb er medicijnen voor gekregen en was er snel vanaf. Nu opletten en geen druiven eten..
Geen huismiddeltje, maar: Aerius. Dat zal ze wel krijgen, vermoed ik. Misschien handig om daar altijd iets van op voorraad te hebben, dit is echt heel naar.
Vanaf 1 jaar. Althans, ons zoontje heeft het sindsdien voor het geval hij heftig last heeft van jeuk door zijn eczeem en er niet van kan slapen... We gebruiken het zelden (nooit eigenlijk!) maar het mag wel vanaf die leeftijd zei de dermatoloog
Heb inderdaad een anti-allergieën drankje mee gekregen. Zal zo ff kijken hoe het heet. Ze was er vanavond helemaal raar van! Maar waar ze nou door heeft blijft een vraagteken. Van het wasmiddel kan het niet komen, zei de dokter. Daar is het veel te heftig voor. Dit komt van binnenuit en moet haast wel iets zijn wat ze heeft gegeten. Maar bij mijn weten heeft ze niks geks gehad... Een café Noir koekje bij oma is alles wat ik kan bedenken..: Maar mijn schuldgevoel is in ieder geval wel minder.... Meteen de dekbedovertrekken weer uit de wasmand gehaald. Begon vannacht ernstig te twijfelen of ik die wel in de neutral had gewassen
Heeft ze niet iets onder de leden? Tobias kreeg een netelroos-aanval nadat hij de BMR prik had gehad. Het kan een te heftige reactie van het afweersysteem zijn...
Mijn dochtertje heeft 10 maanden lang netelroos gehad gelukkig door de Aerius en de koelzalf had ze niet erg veel jeuk! Idd wij hebben Aerius of Xyzal altijd in huis! Hoop dat het inmiddels minder is geworden bij jullie ?
Ik weet het niet....vorige week had ze wel koorts en ik ben ook wat aan het kwakkelen. Ik denk er wel aan om een allergietest aan te vragen.
Ik krijg netelroos van erge temperatuursverschillen (denk aan een ge-airconditioneerde winkel bij 28 graden buiten, of na het sporten naar huis fietsen terwijl het onder de 5 graden is). De oorzaak kan dus van alles zijn. Goed in de gaten houden wanneer ze het heeft, al is het maar minimaal.
Ik kreeg het destijds door stress.. Voor het eerst aardbeien gegeten misschien? Weet dat jonge kindjes hierop ook best heftig kunnen reageren..