Ik ben dol op kerst en 6 december staat ie bij mij al. De kerstboom. Het liefst een blauwspar met kluit. Maar het begint me tegen te staan dat een boom jaren moet groeien en dan na drie weken in huis te hebben gestaan wordt weggegooid. Voorheen hadden we een volkstuin waar we de kerstboom plantten, maar dat kan nu niet meer. Ik overweeg voor dit jaar dus toch maar een nepperd. Maar welke dan? De meeste zijn zo lelijk en duidelijk nep. Iemand tips?
toen ik laatst bij intratuin was zag ik daar toch echt hele mooie nepperds hoor. ik heb in mn eigen huis nog nooit een echte gehad. al die naalden die ze los gaan laten en zo en idd dat ze zo lang moeten groeien om maar even te staan en dan weg weer. de mijne is wel overduidelijk nep maar toen had je nog niet van die hele mooie.. zou dus gewoon even bij intratuin oid gaan kijken
Ik heb ook een overduidelijke nepperd! En ik vind hem geweldig. Je ziet dat hij nep is natuurlijk en met de jaren wordt dat steeds erger maar toch, ik vind het een heerlijk ding. Ik heb in de schoonmaak gewerkt bij mensen die een echte boom hadden staan. Het zag er prachtig uit maar ondanks dat er goed werd schoongemaakt (niet alleen door mij) vond je in april nog steeds naalden terug. Wat een verschrikking! Dan liever een nepperd
Dit is onze boom die hebben we vorig jaar gekocht bij de intratuin. Deze lijkt ook wel redelijk echt vinden wij omdat waar de 'naalden' aanzit ook bruin is.
Duurde even voor ik hem kon uploaden maar is gelukt! Dit zijn de takken/naalden van dichtbij. Deze boom kostte 109 euro
Ik heb een hele-neppe kunstboom (zwerft al 40+ jaar door de familie haha), hoewel ik er graag een zou hebben met de takken wat dichter op elkaar (nu zie je het overdag best goed) is het neppe ervan an sich geen probleem; lekker volhangen met slingers en al het schemert (en de lampjes aanstaan) is het net zo sfeervol al een echte en valt het heel erg mee (en s avonds vind ik hem toch het leukste haha). Mis alleen de geur van een echte boom wel een beetje
Er bestaan echt geweldige kunstbomen! Gewoon naar een goed tuincentrum. Niet van echt te onderscheiden
Ik zou zeggen google eens. Je hebt hele mooie die bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Er zijn zelfs filmpjes op you tube. Ik heb er vorig jaar een gekocht (in de opruiming)met al meteen led verlichting erin. Aan deze kun je wel zien dat hij nep is. Maar met versiering erin valt het hartstikke mee. Succes met de zoektocht.
Wij hebben echt een hele mooie noord vind ik. Hij is natuurlijk veel te mooi om voor een echte door te gaan, maar vind hem er zelf heel natuurlijk uitzien! Bij de imtratuin gekocht was 160,- toen geloof ik. Heb hem nu 7 jaar en ziet er nog net zo mooi uit.
Die is mooi. Weet je toevallig nog het merk? Ik ben pas nog bij de intratuin geweest, maar die hadden zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zag.
1 tip; koop geen boom met verlichting er al in.. Hadden wij ook en toe ging dus de verlichting kapot.. Als je dan geen garantie meer hebt op de verlichting, maar nog wel op de boom, krijg je dus geen nieuwe boom.. Kan je of zelf losse lichtjes erin doen maar dan zie je nog al die kapotte lichtjes zitten.. Wij hebben een kunstboom en led-verlichting, enkel snoer.. Dan zet je de boom in de kamer, snoer in de hand, loopt paar rondjes eromheen en *tadaa* klaar
Intratuin! Daar hebben ze hele mooie nepperds. Ik heb hem toen op de dag na kerst gekocht met onwijze korting!
Heb even in de kelder gekeken welk merk het is! Deze was er ook met verlichting erin maar daar hebben wij niet voor gekozen. Omdat ik wel vaker gehoord had dat als er 1 stuk is ze het allemaal niet meer doen. En dan moet je er alsnog een losse slinger in doen!
En ik zou dit jaar even een goedkope boom met veel slingers neerzetten en zodra de kerst is afgelopen dan zou ik een dure voor de halve prijs kopen ! want 160 euro voor een kerstboom, als je er ook een van 20 euro en 1 van 80 euro kan halen. vind ik een beetje een groot verschil dan maar een slinger extra
Ik heb een neppe van het lokale tuincentrum, paar jaar geleden gekocht omdat ik geen zin meer had in dat gedoe met loslatende naalden en een emmer modderwater na de kerstdagen. 25 euro, prachtige boom, ik vind hem zelfs mooier dan een echte, al zal dat een kwestie van smaak zijn. Zal eens kijken of ik ergens een foto ervan kan vinden. Met een echte boom had ik altijd ruzie met onhandige takken e.d. waardoor de slingers, ballen en lampjes enorm ongelijk zaten. Met een neppe kun je de takken zo verbuigen tot het perfect uitkomt met de versiering . Even geen tak beschikbaar waar je een lichtje aan vast kan maken? Buig je er gewoon eentje om, probleem opgelost.
Ik heb 3 of 4 jaar geleden een Mega grote neppe boom bij de...action gekocht. Voor 50 euro. Die is nog steeds zo mooi en gaat ieder jaar weer terug in de doos. Die takken blijven mooi. Mensen vragen steeds waar ik hem vandaan heb.
Hier 10 jaar geleden een boom gekocht, kosste toen 235 euro maar is na 10 jaar nog steeds prachtig. 225 hoog geloof ik.
Hier altijd een echte. Heerlijk die geur en ik moet zeggen heb weinig last van naalden heb ze eigenlijk alleen met aftuigen maar ja dan is het boom weg stofzuiger erover en weg naaldjes. Maar tegenwoordig heb je wel mooie nepperds en nu betaal ik elk jaar 20 voor een echte. Misschien toch maar eens over nadenken. Je haalt het er denk wel uit.
Ik heb Aantal jaren geleden een hele dure en echt mooie kunstboom (zonder lampjes, verander nog wel eens van kleur) gekocht bij een tuincentrum. Best een grote. Maar wederom geen plek meer voor. Eerst stond een box in de weg, nu speelgoed.. Kortom we hebben een te kleine woonkamer. Of we lenen hem weer uit aan familie of ik zet hem maar te koop! Die van ons bouw je zelf op met losse takken, zo kan je ook diepte creëeren. En lekker vol.
Hier ook altijd een echte gehad en eigenlijk blijft dat het meeste trekken, een echte. Het ruikt zo lekker en die naaldjes zijn zo weg (vind ik) Ok, bij een kunstboom haal je het er wel uit. Maar ik blijf twijfelen.