Wat helpt tegen zenuwen?

Discussion in 'De lounge' started by Starry, Oct 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sieppie

sieppie Niet meer actief

Kamillethee!! Werkt heel ontspannend en is natuurlijk.

2. Cosy

Cosy Fanatiek lid

Aug 16, 2012
    3,398
    2
    38
    Noordbrabant
    Nu als je tegen jezelf zegt dat je iets voor een bepaalde datum MOET hebben gehaald leg je er wel veel druk op.
    Bij mij helpt het als ik mezelf niet steeds verplicht door te zeggen dat het MOET. Ik corrigeer mezelf door te zeggen ik wil of ik zou graag. Dat klinkt heel simpel maar bij mij neemt het mentale druk weg.
    Verder werkt bij mij de Bach spray ook goed en vooral proberen te focussen op het fijne gevoel van als het lukt ipv het stressgevoel van de "wat als het niet lukt" optie.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik kan me voorstellen dat het idee dat je het op een bepaald moment gehaald moet hebben toch een behoorlijke druk legt.

Bij dit soort gedachtes kan het helpen om te kijken of ze waar zijn of dat je alleen maar 'gemeen' tegen jezelf aan het doen bent. Vaak is het zo dat als je gestresst raakt van een gedachte dat je daar zo me bezig bent dat je vergeet te kijken naar de gedachte zelf. Vaak is die gedachte helemaal niet waar, of zit het veel genuanceerder in elkaar.

Daarnaast zou ik proberen te accepteren dat je altijd een bepaalde mate van zenuwen zal voelen, dat is ook een beetje inherent aan examens. Het is alleen de kunst om het niet zo ver te laten komen dat je er niets meer door kunt. Daar zou iets als valeriaan of passiflora oid best bij kunnen helpen, maar ook dat zijn geen wondermiddelen :)

4. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Wil jullie even mededelen dat ik afgelopen donderdag ben geslaagd!! Nog 3 te gaan...

5. Loes87

Loes87 Actief lid

Jan 29, 2015
    180
    145
    43
    Propranolol heb ik een tijd geslikt voor een andere reden maar hielp ook goed tegen zenuwen. Ik was super chill tijdens het afrijden bijvoorbeeld ;).

Heel veel succes met je drie laatste examens!

Share This Page