Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat stress een uitlokkende factor kan zijn. In mijn situatie speelt dat zeker een rol. Als je maar een beetje uitgebreid verzekerd bent, wordt acupunctuur ook door je verzekering vergoed. Het was in ieder geval erg ontspannend om regelmatig anderhalf uur lang op een bedje te liggen en te luisteren naar zweverige muziek, terwijl o.a. mijn polsen gemasseerd werden.
hai Merijn, Ik ben zo iemand die nu voor de tweede keer zwanger is, morgen 10 weken. Ook ik was vorige keer extreem misselijk, 5 maanden lang hield ik echt niets binnen, ik legde elk half uur een druppel ORS in mijn mond, maar zelfs dat kwam er meestal weer uit, uitdroging enz enz. Ook Emesafene hielp echt NIETS, alleen mijn anus was helemaal geirriteerd van al die zetpillen. Dus je snapt dat ook ik er vreselijk tegen op zag om weer zwanger te worden. Toch gedaan en nu dus 10 weken. Ik moet zeggen dat ik al vanaf 4,5 week in bed lig en niets kan en als ik ga douchen of me een keertje aankleed alweer moet overgeven, MAAR echt het is veeeeeeeeeeeel minder erg dan bij de eerste!!! Zolang ik maar niets doe geef ik maar 1 a 2 keer over op een dag en houd ik gewoon bijna alles binnen, eten drinken gaat allemaal prima. Ik moet wel om 4 uur snachts de wekker zetten om tegen heug en meug wat te eten omdat ik anders standaard om half vijf kotsmisselijk wakker wordt en direct overgeef, maar dat kan ik zo voorkomen. Het is dus nog steeds niet echt fijn, want ik kan dus ook echt niet voor mijn dochter van bijna 4 zorgen, dus die logeert steeds bij oma, of de oma's zijn hier, want van even klei of verfspullen klaarzetten of een spelletje doen samen wordt ik al zo moe en misselijk, dat gaat dus niet. maar dat extreme van vorige keer, nee hoor, niet te vergelijken. Voor mijn werkgever maakt het niets uit, deze of vorige keer, want ik ben evengoed thuis voor lange periode, maar voor mij is het wel een groot verschil. Al moet ik zeggen dat ik het emotioneel nu zwaarder vind ivm de zorgen om mijn dochter en haar steeds moeten missen en zij mij. Oh ja, wat mij nu helpt tegen opkomende misselijkheid is onmiddelijk een hand zoute sticks graaien en oppeuzelen!! Succes!!
In de avond hielpen bij mij rennies. Net alsof de lucht ook weg moest. Verder houd ( hield ) ik mijn buik vol door bananen te eten ( wel 3 op een dag) en optimel te drinken. Een liter per dag. Maar ik begrijp dat je niet zit te wachten om compleet uit de running te zijn. Ik kon ook de eerste 3 maanden erg weinig. Bij mij is het zeker geen stress. Want ik heb helemaal geen stress op het moment( ik hoef niks en kan elke dag in principe doen wat ik wil)