Wat hier op smeren?!?!?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frannie82, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dun laagje zinkolie en dan flink wat maizena. Hier hielp het altijd. Schimmel heeft inderdaad witte randjes..

2. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Sorry ben ik het niet mee eens, mijn zoontje heeft door antibiotica twee keer flinke schimmel gehad en dat zeg er echt zo uit!!

Hier ervaring met schimmel tot twee keer toe heel erg, zalf tegen schimmel s'ochtends en s'avonds en zinkzalf van de huisarts die met een spatel, dit laten zitten en een tot twee keer daags met olie afhalen (lukt niet met water is te dik) gelijk elke luier verschonen, dure hobby maar is niet anders afspoelen met water droogdeppen of laten luchten in de lucht. Legde mijn zoon op de bank met een handdoek, met een filmpje aan, hij deed dan zijn beentjes in de lucht, plaste hij of poepte hij handdoek uitspoelen en nieuwe eronder (was totaal nog niet zindelijk :)) Deed alleen luier om met slapen. Duurt trouwens twee dagen ongeveer soms drie voordat de schimmelzalf aanslaat micanozol.

NIETS anders smeren dan dit zeker geen maizena andere producten irriteren en maken het vaak erger, schoonmaken met washandje niet met doekjes.

Hier was het zo erg dat ik micanozol had met een ontstekingsremmer. Mijn huisarts gaf aan dat er ook een product is dat ze voor kunnen schrijven met micanozol, ontstekingsremmer en zinkzalf in een dus drie in een zodat je niet aan de billentjes blijft zitten wat hier tot letterlijk schreeuwen leidden, echter dat duurde hier drie dagen om te bestellen en dat konden wij niet afwachten.

Veel succes het is heel zielig en kost veel zorg en energie. Ohh en lekker los zittende romper en broekje niet te strak.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is al een stuk opgeknapt! Wad het eerst helemaal nat de rode plek; nu zijn er nog 2 stukjes wat nattig.
    Poepen is al afgenomen vandaag maar 3x...
    We gaan zondag op vakantie en ik neem alles mee.
    Ik zal morgen nog een foto maken voor de vergelijk!
    Bedankt allemaal voor de tips!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zo ziet het er nu uit

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    naar huisarts! ik vind het niet er uitzien. komt het door randje van broek? gekke plek voor schimmel. ik zou naar de HA gaan en hem vragen.
    sudo brandt echt. zinkzalf ook. dus maïzena om het droog te houden. en micanozol. maar misschien iets beters via HA.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het is niet zo goed te zien op foto. is het droog rondom? dan koelzalf. is eczeem volgens mij.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb je de eerste foto gezien bij mijn openingpost? Het is echt een stuk beter! Het was helemaal open en door de zure diarree veroorzaakt....
    Ze heeft er eigenlijk geen pijn meer aan en ik zie het kleiner worden....

8. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Wat hier ook erg fijn was, waren luiers in 1 of 2 maten groter. Hierdoor valt het randje net buiten de pijnlijke plekken en schuurt het niet. Daardoor krijgt de huid, in combinatie met smeren, meer de kans om te herstellen.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    2de foto is inderdaad beter. maar het lijkt wel op eczeem. ik zie dat de huid in het algemeen ook droog is. goed in de gaten houden inderdaad als het niet weg gaat gewoon de HA laten zien. straks op vakantie echt opletten dat het niet ontstoken wordt. eel veel beterschap en prettige vakantie!

Deel Deze Pagina