Gewoon even benieuwd hoor.... Tobias begint halverwege oktober op het KDV. Ik heb op 29 September kinderopvangtoeslag aangevraagd. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je dan de eerste keer KOT krijgt? Ben benieuwd of ik het een maand voor moet schieten of misschien zelfs wel 2?? Hoe lang duurde het bij jullie?
Het duurt gemiddeld 6 weken voordat het verwerkt is . Ik zou er dus rekening mee houden dat je pas half november de eerste keer toeslag krijgt.
We kregen na een week of drie een bevestiging en toen met de volgende betalingsronde zaten we er ook bij (20ste van de maand). Dochterlief is op 5/8 begonnen, week later aangevraagd en op 20/9 kregen we van augustus, september en oktober betaald.
In augustus aangevraagd en nu net gekregen voor aug, sept ,okt. Wij betalen vooraf. We hebben dus 2 maanden volledig eerst zelf moeten betalen.
Hier duurde het 6 weken. Op mijn toeslagen staat het trouwens een stuk eerder dan dat de brief binnen is.
Ik moest het 3 keer voorschieten. Je betaald vaak voorruit namelijk. En dat waren geen kleine bedragen. Dus hou daar rekening mee.