Ik ben heel benieuwd naar de kosten voor kinder opvang. Ik begrijp dat er veel verschil is. Breng je je kind naar een kdv? Of gastouder etc. Dat zal al verschil maken. Daarom het volgende lijstje! Naar wat voor soort opvang breng jij je kind? (kdv, gastouder, oppas aan huis etc?) : Voor hoeveel uur per week/ per dag? Hoeveel kinderen breng je erheen? Wat betaal je bruto EN netto per maand per kind? Wat zijn bijkomende kosten? (Denk aan bemiddelingskosten, voedingskosten etc)
Psz is geen opvang. Dit is ook pas vanaf 2,5 jaar in de meeste gemeente. Qua prijs ligt dit ongeveer gelijk aan een kdv. Hier gekozen voor een gastouder. Heel blij mee. Naar ons idee persoonlijk en meer kindgericht dan een kdv. wij betalen 55 euro per maand aan bemiddelingskosten. Betalen de gastouder 6 euro per uur. Wij hebben gekozen voor een flexibele gastouder. Indien nodig past zij ook in het weekend op en kunnen kinderen ook blijven slapen. (s'nachts geldt een ander tarief) Wat je aan vergoeding terug krijgt is afhankelijk van je inkomen. Wij betalen ongeveer 1/3 zelf en de rest krijgen we terug van de belasting.
1 dag per week kdv voor 1 kind, 325,- per maand. Krijgen daar ongeveer 1/3 van terug, maar heb het heel voorzichtig ingevuld... Krijg liever later extra terug dan dat ik nog moet terugbetalen. Zelf voeding en luiers meegeven.
Kinderdagverblijf flexibele opvang. Ik betaal 8,03 per uur. Op papier bij de belasting gaat ze 65 uur heen en krijg ik 320 euro terug. In realiteit gaat ze vaak 80 uur heen. Dan betaal ik netto zo'n 320 euro. Als ze werkelijk 65 uur zou gaan betaal ik netto 182 euro volgens mij. We hebben expres weinig uren bij de belasting dat we maandelijks meer betalen, omdat we al eens hebben terug moeten betalen. Straks met de 2e zal ik netto op zo'n 400 a 500 euro zitten. Oma past ook 1x per week op dat scheelt ookal. Als ze daar straks mee stopt omdat het met 2 kinderen te zwaar is zullen we volledig kdv af moeten nemen en zullen we zo'n 600 A 700 Moeten Betalen. (Snelle berekening) Wbt extra kosten: geen. Luiers, eten, flesvoeding etc zit allemaal bij de prijs in.
Wij betalen (voor 2 kinderen) 256,- voor één dag kdv (7:30 - 18:30 uur) en 1 middag bso (14:15 - 18:30 uur). Hier is de belasting teruggave al af. Luiers, eten etc zit hier bij in. En ook de studiedagen (hele dag bso) en vakantieopvang op de bso dagen (en dan doen ze altijd leuke uitstapjes, dat zit er ook bij in). Per 1 januari wordt het als het goed is goedkoper voor ons, omdat de belastingteruggave hoger wordt. Dat zou erg fijn zijn! Ik vind het best een flink bedrag ten opzichte van mijn loon.
3 kinderdan kdv. 2 middagen, 3 ochtenden (voorschoolse opvang) voor de oudste 2, 3 hele dagen voor de jongste. Bruto 1385, netto 650
Kdv, flexibel, 1 kind van 8 maanden Ongeveer 2x/week (Halve & hele dagen afwisselend) 8 euro voor een halve dag, 16 voor een hele dag Dus ik gok zo een 150 euro per maand (Ze is pas aan 't gaan) Inbegrepen : Groenten- en fruitpap, water, billendoekjes Zelf meenemen : Pampers, billenbalsem, fysiologisch water En ben van België
Mijn dochter gaat 1 dag per week naar het kdv à 6,95 per uur. We krijgen wel wat terug van de belastingdienst. Bijkomende kosten zijn er niet, alles zit inbegrepen.
Naar wat voor soort opvang breng jij je kind? : kdv Voor hoeveel uur per week/ per dag? 11 uur per week Hoeveel kinderen breng je erheen? 1 Wat betaal je bruto EN netto per maand per kind? Bruto 331 netto 110 Wat zijn bijkomende kosten? Geen
Naar wat voor soort opvang breng jij je kind? (kdv, gastouder, oppas aan huis etc?) : KDV Voor hoeveel uur per week/ per dag? 25 uur per maand (flex opvang) Hoeveel kinderen breng je erheen? 1 Wat betaal je bruto EN netto per maand per kind? Bruto 188, netto 78. Wat zijn bijkomende kosten? (Denk aan bemiddelingskosten, voedingskosten etc) Geen
Naar wat voor soort opvang breng jij je kind? : kdv Voor hoeveel uur per week/ per dag? 2 dagen per week Hoeveel kinderen breng je erheen? 1 Wat betaal je bruto EN netto per maand per kind? Bruto 650 netto 290 Wat zijn bijkomende kosten? Geen (all in)
Hier 1 kindje naar go. Bemiddelings kosten zijn 99euro per maand. Dan 4,40 per uur en betaal alleen afgenomen uren. 'k Werk in 't onderwijs, dus vakantie hoef ik niet af te nemen. Weken dat ik werk gemiddeld 18 uur per week. Kosten per maand wisselen dus nogal, helft van de maanden zit er wel een vakantie in. Duurste maanden is bruto ongeveer 500euro en netto 340 (maar ik heb voorzichtig aangevraagd, kan zijn dat 'k nog wat meer terug krijg).