Wat/hoe eten jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door anja89, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hier doen we het meestal zo

Maandag en dinsdag en donderdag aardappelen groeten en vlees ( gewoon aard groenten vlees appart of ovenschotel of stampot etc in iedergeval aardappelen groeten en vlees die dagen'
    Woensdag en zaterdag pasta (nasi,macaroni,spaghetti) of van die pakjes (mex enchiladas, burrito´s, wraps etc)
    Vrijdag patat
    zondag soep met brood of ergens buiten deur eten

2. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    ik kook 5 dagen per week (aardappels, vlees,groente, pasta, rijst varieert dus)
    Op mijn schooldag eet mn dochter bij mn ouders en brengen haar na etenstijd naar huis en nemen eten voor mij mee.
    1 dag in de week (vaak in het weekend) eet ik even iets makkelijks en heb vaak een portie voor mn dochter in de vriezer.

Wat ik wel belangrijk vind is dat we samen aan tafel eten, ook als we een keer patatjes eten. Vinden we beiden gezellig :)

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    We eten elke dag verse groenten, van standaard gekookte aardappels-vlees of vis-groenten tot gewokt met rijst of noedels, verse lasagna met veel groenten, een omelet met prei, champignons, paprika of pannekoeken met spinazie en prei of zoiets (meestal op zondag). Op zaterdag frietjes of pizza maar dan wel met een salade en als we broodjes eten maak ik daar zelf soep bij van verse groenten.
    Fruit eet alleen onze dochter dagelijks, mijn man en ik zijn niet van die fruiteters, hij meestal 2-3 stuks per week en ik ongeveer 4, de dagen dat ik ze voor ons meisje klaarmaak eet ik meer fruit, op werkdagen meestal helemaal niet.

oja, hoe we eten?
    Altijd aan tafel en ook samen, nooit voor de tv.

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja hier eten we best gezond al zeg ik het zelf:p
    We eten meestal 2 dagen aardappelen/vlees of vis/groente,2 dagen iets met rijst en 2 dagen pasta. Ik probeer het ook altijd een beetje af te wisselen dus als we pasta op hebben de volgende dag dus iets met rijst bv. Zo hebben we gister dus aardappels op met sperziebonen en vandaag macaroni en morgen staat er risotto op het menu:D
    Tuurlijk eten we ook weleens pizza of patatjes maar ik probeer dat niet te vaak te doen. Ik kook in principe iedere dag en in het weekend is er vaak wat meer tijd om uitgebreider te koken en maak ik soms lasagne of een ovenschotel. Maar als ik niet veel zin heb om te koken eten we heel makkelijk soep.

Fruit eten we ook iedere dag, en eten doen we aan tafel hihi

5. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij eten ook eigenlijk bijna elke dag gezond en dat zonder kids ;) haha.. Denk dat we hier maar eens in de 2 weken een keer een makkelijke hap zoals patat eten. Voor de rest echt elke dag groente en vlees en dat afgewisseld met aardappels, krieltjes of gebakken aardappeltjes.

Fruit, uhm laten we het daar maar niet over hebben ;) dat vergeet ik altijd te halen, terwijl ik het toch wel erg lekker vind. Toch maar weer eens aan denken als ik in de supermarkt loop.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij eten altijd wel gezond, ik heb dat op de een of andere manier nodig. Als ik 2 dagen ongezond eet sta ik op dag 3 te kwijlen bij de brocoli in de supermarkt ;)
    Wij eten 1 keer in de week friet, en 1 keer in de week pizza of een gebakken eitje, dat is omdat mijn man en ik bij hetzelfde bedrijf werken, en we zijn op de 2 dagen dat ik werk pas om 18.30 thuis, dus dan heb ik geen zin meer om uitgebreid te koken.

7. Only me

Only me Niet meer actief

Wij eten zo'n 3 tot 4 keer per week gekookte aardappels, 1x in de week gebakken aardappels of puree.
    Verder 1x pasta en op een andere dag soep met brood, broodje shoarma of iets dergelijks.

Verder eet ik 3 appels per dag, soms 4 (verslaving). Van die kleine zoete kinderappeltjes :)

Kindje eet 's morgens een appel en 's middags een peer of ander stuk fruit. Vriendlief vind fruit heerlijk, maar is te lui om het klaar te maken, hij vind het altijd zo'n gedoe om eerst te schillen!

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij eten gezond, elke doordeweekse dag verse groenten & vlees/vis en dat samen met pasta/aardappels/puree/rijst (variert nogal).
    In het weekend vaak soep of brood, of gewoon groenten en aardappels.

Verder eten ik en ons zoontje elke dag 2 stuks fruit, vriendlief vergeet het nogal weleens ;)

We eten altijd aan tafel en de tv staat dan uit.

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier eten we 's maandags en dinsdags aardappels-groente-vlees. (ene keer gekookte aardappels, dan weer gebakken, en ipv vlees ook regelmatig vis) woensdags is het iets van nasi of macaroni, of een overschotel.
    Donderdags en vrijdags weer aardappels-groente-vlees/vis en zaterdags en zondags vaak iets makkelijks zoals pizza, friet, of soep.
    Verder elke dag 2 stuks fruit en dagelijks bijna 8 bruine boterhammen.
    Dus ja, kan best wel zeggen dat ik gezond eet.
    Hier hebben we geen eettafel, dus eten gewoon op de bank, nu nog met tv aan, straks als de kleine er is, die in de kinderstoel erbij, en tv uit.

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    wij eten best wel gezond,1 keer per week patat of zoiets maar wel met sla of groente.
    fruit eten mijn kids genoeg,maar ik te weinig.
    We eten prakjes,indisch,italiaans en ik maak 2 a 3 keer per week iets nieuws.
    erg gevarieerd dus.

in de zomer bbq-en we 5 keer per week.

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Sinds 1 januari zijn we heel bewust bezig met wat we eten. We eten zeker 5 tot 6 keer in de week groente met aardappelen, rijst of pasta, in het weekend zijn we wat makkelijker. Op zaterdag eten we meestal een broodje gezond en op zondag ovenfrites of gebakken aardappelen. Verder eten we iedere dag zeker 2 stuks fruit, vaak zelfs wel meer.

Voorheen waren we veel makkelijker, soms aten we 5 dagen achter elkaar brood hihi! Of we aten pizza, turkse pizza, worstenbroodjes... Dat waren we allebei echter zo zat dat we na de kerst ons hebben voorgenomen om het in het nieuwe jaar anders te doen. En tot nu toe gaat dat super!

12. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    3x per week aardappelen 2x per week rijst/macaroni/bami ofzo en weekend altijd snelle hap friet,shoarma,pizza ofzo

13. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik ben nu aan het afvallen dus extra aan het opletten dat ik gezond eet maar daarvoor hechte ik ook veel waarde aan mijn groente en fruit.
    Ik hou ook van verse groente en eet dus bijna nooit uit blik/pot en vlees eten wij elke avond dat hoort wel bij het avond eten.
    Toetjes eten wij bijna niet, soms wat fruit yoghurt

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij koken in principe iedere dag, ongeveer 1-2 keer per maand eten we patat/pizza/shoarma. Meestal 1-2 keer per week iets met aardappelen, 2-3 keer per week pasta en 2-3 keer per week rijst/mie/mihoen.

Wel iedere dag groenten (behalve als we snelle hap eten), diepvries/vers/pot/zakken roerbakgroenten. Fruit proberen we iedere dag minimaal 1x te eten, maar schiet er nog wel eens bij in.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik eet elke dag groenten. Ene keer met aardappels en vlees, andere keer in de vorm van salade met zalm, en dan weer met rijst erbij.

Patat, echt maximaal 1 keer per maand ofzo, als we in stad zijn, soms ook 3 maanden niet. Ik eet niet veel vet, dan krijg ik last van mn darmen.

16. Anice

Anice Niet meer actief

Meeste dagen verse groenten. Aardappelen afwisselend gekookt/gebakken met vis of vlees. 1x per week iets van pasta met salade en op zondag meestal vers gemaakte soep met een broodje.

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    #57 Wilma, 23 feb 2011
    Laatst bewerkt: 23 feb 2011
    Smorgens brood of Brinta pap met vlees of kaas op brood.
    Smiddags mogen de kinderen op 1 (dichte) boterham zoet.
    En verder krijgen ze altijd een appel mee naar school behalve op woensdag. Dan mogen ze een pakje sultana oid (bij mn jongste zoon op school hebben ze vrijdags "gruitdag" dan MOET je dus groente of fruit mee nemen ipv een koekje....Nuttig....NOT!!!! Waarom niet elke dag gruitdag BEHALVE vrijdag! Dat zet tenminste zode aan de dijk!)
    Ik eet doorgaans 1 appel soms meer per dag.
    Mn man eet wel eens n banaan....HEEL soms n appel.
    Als we sinaasappels hebben moet je snel zijn anders grijp je mis :D

Als ze van school thuis komen mogen ze iets lekkers en wat drinken.

Elke dag bestaat t avond eten vooral uit verse groenten (meestal zelf gesneden behalve als we groenten soep maken) en ons eten is samen gesteld zoals ze bij de schijf van 5 menen dat het moet.
    1 HOOGSTENS 2x in de week hebben wij iets ongezonds. Of n keer pannekoeken of n pizza of soms friet (en dan hebben we er soms nog sla bij)
    Als dat 2x in de week voor komt heel toevallig. Dan is dat nooit 2 dagen na elkaar.
    Soms een toetje maar zeker niet elke dag.

En wij eten NOOIT bij de TV maar altijd aan de eettafel. Wij bespreken altijd onze dag tijdens het avond eten.

18. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hooguit 2x per maand een snack-maaltijd.
    1x per maand chinees ( uit eten )
    rest van de maand gezond en biologisch.
    Aardappelen, groente en vlees ( 5x per week )
    Rest van de week rijst (zilvervlies ) of pasta ( volkoren )
    elke dag minimaal 2 stuks fruit p.p.
    ( peer, banaan, appel, sinaasappel, kiwi, mandarijn )

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij koken iedere dag, óf aardappels met groente en vlees óf een pastagerecht óf een rijstgerecht. Verder 1x per week patat óf pizza. Vind het belangrijk gezond te eten en de kinderen een gezond eetpatroon mee te geven dan hebben ze later ook minder kans op overgewicht.

20. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

1x per week halen we patat, en ons zoontje krijgt dan een potje.
    verder eten we elke dag groenten met vlees/vis en aardappels/rijst/pasta. maar 200 gram redden we niet hoor. alleen met spinazie uit de diepvries of hutspot ofzo.
    we eten altijd aan tafel en zelden een toetje.

fruit red ik zelden 2 stuks per dag. meestal een halve appel en een halve banaan ofzo (mijn zoontje eet dan de andere helft + nog een kiwi oid)
    in de zomer veel meer, dan eet ik veel perziken, aardbeien, kersen.
    al met al vind ik dat wij gezond eten. kan altijd beter natuurlijk maar toch.

Deel Deze Pagina