Hoe veilig iets particuliers kopen op Marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjaam, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,

Ik wil een kado kopen voor mijn vriend op Marktplaats (tickets)
    Ik ben alleen zo bang dat ik genept wordt.
    Als ik iets koop, ben ik dan verzekerd als ik het artikel niet ontvang? Ik kan ook met mijn credit card betalen.

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Nee, hier ben je niet voor verzekerd. Je kunt namelijk nooit bewijzen dat je het product niet ontvangen hebt.
    Of je moet met de verkoper afspreken dat ze het aangetekend opsturen (kost volgens mij wel 8 euro extra).
    maar dan ben je nog niet verzekerd tegen vervalsing van kaarten.
    ik vind het met kaartjes ook altijd moeilijk hoor.. kun je ze niet zelf ophalen?

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    TJA meestal gaat het goed, maar met kaartjes zou ik wel iets voorzichtiger zijn.

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nee, je bent niet verzekerd als je iets niet ontvangt. Je kunt in dat geval zelfs weinig doen en bent vaak simpelweg gewoon je geld kwijt.

Wat ik weet wordt het altijd afgeraden om dingen als tickets te kopen via marktplaats omdat hier wel veel mee gefraudeerd wordt. Soms worden er neppe tickets verkocht (voor oa. concerten) of er worden tickets voor dingen verkocht die niet meer geldig zijn oid (sauna, efteling e.d. )

Wil je écht 100% veilig handelen dan moet je het afhalen en pas betalen als je het product daadwerkelijk gezien hebt. Maar dan kun je natuurlijk weer de vraag stellen of dat wel zo veilig is, je gaat immers wel naar een onbekende toe.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja gewoon ophalen...dan weet je het zeker.

Moet wel zeggen dat met tickets (niet hele durte tickets) ik altijd wel geluk heb gehad.
    je kunt ook kijken wat ze verder aanbieden en even bellen.

6. Only me

Only me Niet meer actief

Ik zou echt geen tickets kopen via MP. Er zitten teveel rotte appels tussen, je wilt dat risico toch niet lopen?
    Geld kwijt, en je leuke avond kwijt!!
    Ik zou gewoon wat door sparen en de tickets op een andere manier verkrijgen, of een ander cadeau verzinnen die wel helemaal in orde is.

Helaas maar waar. Tegenwoordig is MP niet meer zo betrouwbaar met dit soort dingen. Lees anders het andere topic eens over MP hier op ZP!

7. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou net kunnen doen alsof je ze wilt ophalen, vragen wanneer het ze uitkomt dat je langskomt en waar je moet zijn.

Oplichters zullen geen afhaaladres doorgeven.

Dan kun je daarna net doen alsof je niet gezien had dat het zo ver weg was en vragen of ze het willen opsturen.

8. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb al zijn gegevens gekregen. Adres, bank rekening nummer, mail van de ticketbox met daarin de bevestiging van de bestelling en een kopie van zijn ID bewijs.
    Klinkt niet echt als een oplichter of wel?( naief??? ik wil zo graagg)

9. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    google anders even zijn gegevens als het een oplichter is dan kun je vast en zeker wel iets over diegene vinden

10. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    is er een mogelijkheid te betalen via paypall? dan ben je wel verzekerd.

11. Klinkt inderdaad niet als een oplichter, hoewel ik het dan ook wel weer verdacht ga vinden dat hij er zó veel moeite voor doet, haha :p

Ik heb overigens al zooo vaak tickets gekocht via MP (Efteling, dierentuin, concerten), en ik heb nog nooit valse tickets gehad hoor, en heb het ook altijd gewoon ontvangen (duurdere laat ik dan inderdaad aangetekend versturen).

Met paypal betalen zou inderdaad ideaal zijn.

12. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Paypal moet je tegenwoordig ook erg voorzichtig mee zijn want daar zijn ook al veel vervalsingen van in de omloop:)

13. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    ?????/ je hebt knopje betalen via paypal. als ik bij de "orginele paypal" ben aangesloten neem ik aan dat dat veilig is

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Paypal is dus niet veilig.

Je creditcard is nog het beste! Zijn je aankopen tenminste verzekerd.

15. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    je wilt niet weten hoe goed ze zijn in dingen te vervalsen.

Laast nog wat via e-bay iets verkocht bleek dat de koper een vervalste paypal had en de mensen eerst een mail kregen dat het geld bijgeschreven was, kleding verstuurd en later bleek het een vervalste paypal te zijn. Blij dat ik geen paypal had aangeboden.

dus nee paypal is niet veilig.

16. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    nu heb je het over verkopen. ik had het over Kopen! ik neem aan dat als ik iets koop en t blijkt niet te komen of beschadigd dat ik dan verzekerd ben.

17. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    dat is een voorbeeld, zit zelf op een oplichtingsforum en daar word ook gezegt dat er valse paypal accounts in de omloop zijn

18. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    nee hoor, als je iets koopt en het komt niet aan, of is beschadigd ben je niet verzekerd.
    er is namelijk geen bewijs dat je het niet ontvangen hebt, of dat je het niet zelf beschadigd hebt!
    hiervoor moet je echt je dingen aangetekend laten versturen. beschadigingen kun je niets aan doen.... :(

19. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Nou fames.
    Het blijkt een onwijze oplichter te zijj. Had toch nog even zijn naam gegoogled en kwam alleen maar gedupeerde tegen. Honderde euros heeft hij al verdient. Ik had gelukkig eerst gezocht voordat ik wilde betalen. Pppffff zo blij. Had me 100 euro gekost. Het klonk echt zo echt. Eikel!!!!

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Gelukkig dat je er achter bent Sjaam.

Deel Deze Pagina