Ja hoor.. ik heb mijn ding gevonden!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 21 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nou ik heb hem gevonden hoor...Ik had met mijn eerste zwangerschap alleen maar veel dorst en trek in veel eten! (en saucijzebroodje en SOFTIJS)

Nu... Salmiaksnoepjes! Het nare is, als je er veel achter elkaar eet, dan wordt je misselijk.. MAAR ZE ZIJN ZOOOO LEKKER! Ik had bijna een pot laurier gekocht jammie...

En daarnaast drink ik ook weer erg veel!

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oooooooow lekkuuuuuuuuuuuuuuur!!!!!!!!!!!! :)
    Maar krijg je daar geen hoge bloeddruk van? :(
    Ik heb het zelf ook met dropjes!!! Kan me er helemaal kapot invreten... Doe het alleen niet want tja, die bloeddruk he :cry:
    Heel soms neem ik dan 1 of 2 dropjes en dan probeer ik er zo lang mogelijk over te doen :) :) :)

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Als dat zo is van de bloeddruk dan ga ik het ook maar eten, heb een lage bloeddruk en voel me zo kut en slap :( kben helemaal geen vleeseter en k eet ook al meer vlees voor ijzer enzo.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jammie! Salmiak mag je inderdaad niet hebben als je een hoge bloeddruk hebt. Maar met een lage bloeddruk zou ik zeggen: lekker eten!

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mmm ik ken het helemaal! Dropjes en salmiak heerlijk! Maar ik koop het maar niet meer, het blijft bij mij nl niet bij 1 of 2... ;)

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lekker salmiak! mischien ook wel wat voor mij, ik had vorige keer 110/60

7. Aline86

Aline86 Lid

29 jun 2006
    8
    0
    0
    Doktersassistente
    Haulerwijk
    Jaaaaaaaaaaaaa ik herken dit ook, ik at voorheen nooit salmiak/drop maar is nu heeeeeerlijk en bloeddruk blijft ok dus geen probleem!

Groetjes Aline

8. Niet meer actief

hhm geen idee wat mijn bloeddruk was.. ach.. ik vreet die hele pot ook niet in 1 keer leeg hoor (omdat ik misselijk van word)

9. liesbethLG

17 jul 2006
    62
    0
    0
    Ha ha wat toevallig! Nooit aan gedacht dat het met zijn zwangerschap temaken kon hebben maar ik ben sinds kort helemaal verslaafd aan de salmiak lolly!!

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Gupsie !

Met mate mag je dat wel eten, maar drop bijvoorbeeld, daar mag je maar maximaal 150 gram per dag van eten, anders kan je bloeddruk stijgen ... ik denk van deze snoepjes ook.

Groetjes,
    Nikki F

11. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Volgens mijn vk heeft het niet alleen te maken met je bloeddruk, maar zit er ook een stofje in drop waarvan ik de naam even kwijt ben, wat ervoor kan zorgen dat je placenta minder doorbloed raakt. Ik zoek het ff op... Gevonden: glycyrhizine. Staat ook bij dat het inderdaad je bloeddruk kan verhogen. Tja, kweet het ook niet hoor. Hoorde laatst van een zwangere collega dat kaneel ook weer niet goed zou zijn omdat daar coumarine inzit... Wat het deed wist ze niet,maar ik moest er maar niet teveel van eten. Vroeger at men alles, tegenwoordig moet je overal bij stil staan heb ik soms het idee. Kweet het ook niet hoor dus pin me er niet op vast, maar dit is weer wat ik gehoord heb.

Groetjes Paprika

12. Niet meer actief

nou, gewoon drop vind ik niet te nassen...hihi. Maar salmiak, laurier, zwart/wit... yeah baby give it to me whahaha...

13. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Salmiak word "voorgeschreven" aan vrouwen die een erg lage bloeddruk hebben, en met laag word onder de 100 mee bedoelt (bovendruk).

14. Brieser

Brieser Lid

5 jun 2006
    27
    0
    0
    leidster kdv
    Koog aan de Zaan
    haha wat grappig.. kan nu ook helemaal opstandig worden als albert hein weer geen salmiak drop besteld heeft!!
    Heerlijk.. en zolang me bloeddruk nog goed is geniet ik vollop maar wel met mate haha

15. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Ik heb ook gezondigd.....

Heb gister in een dag een heel doosje after eight op.
    Hééérlijk, maar voel me wel schuldig.
    Zo'n heel doosje, OP!!!!

OEPS..........

16. Niet meer actief

after eight? Dat is toch dat mint chocolaatje?

17. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    pas maar op voor je bloeddruk. Teveel van dat zout is helemaal niet goed!

Deel Deze Pagina