wat hoort volgens jou nou echt bij kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ruzie :D Nee, sorry, ik zal niet cynisch zijn... al is het bij mijn ouderlijk huis wel een kersttraditie dat er tenminste één is die huilt vóór het hoofdgerecht. (oh mensen, ik kijk zó niet uit naar eerste Kerstdag... maar dat is een ander verhaal).

Goed, op een vrolijkere noot, we hebben de traditie om 's ochtends kadootjes open te maken bij mijn ouders. Vroeger hadden we er eggnog bij, een Amerikaans drankje met eieren en rum. Nu meestal met een glaasje rumtopf en vrijwel altijd een traditionele kerstcake.

Voor mij persoonlijk was de avond voor Kerst meestal bijzonder, iig toen ik zelf nog geen gezin had en kerstavond al bij mijn ouders was. Dan stond er altijd een bakje met kerstchocolaatjes naast het logeerbed. Er was nog geen ruzie, nog geen drama... in alle stilte, net voor het slapen even zien dat de intentie in ieder geval goed was (of goed begon).

Dit jaar een nieuwe traditie. Tweede kerstdag is van ons drietjes. Lekker in pyama voor de tv, of een boswandeling maken, lekkers in huis en makkelijk eten.

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik vind kerstavond ook het mooist. Het liefst door de sneeuw naar de nachtmis en bij terugkomst warme chocomelk en een stuk kerstsnol met boter en spijs :D

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    kerstsnol :D?!

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    hmmm...doe mij ook maar een stukje kerstsnol :D :D

5. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Zuurvlees (typisch Limburgs) en gourmetten!

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Gemauw van minstens 1 kant van de familie!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

WAHAHAHAHAHA! :D :D

Wat ik bij kerst vind horen:
    - Kerststol en suikerbrood
    - Gezellig samenzijn met je naasten
    - Kerstboom
    - Lekkere hapjes/lekker eten
    - Kerstmuziek
    - Kerstfilms a la A Christmas Carol (al heb je die al -tig keer gezien)

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Jep!

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Gezeik en gestress, altijd minstens 1 familielid die niet tevreden is met wat ik bedenk voor planning (ik kan me niet in vieren delen en gezellig kerst vieren tegelijk!).
    Vroeger: nette kleertjes aan en 2 dagen lang rennen van familie naar familie, daar steeds maar weer vertellen dat je nieuwe school leuk is (als je 15 bent) en dat het leuk was in australie, 4 jaar geleden.
    Nu: ongemakkelijke sfeer omdat we allemaal doen alsof we niet 3 maanden ruzie hebben gemaakt over wie waar wanneer is. En doodmoe omdat we weer 2 dagen moeten slepen met kinderen die daar ook helemaal niet blij van worden.
    Toekomst: ik maak een nieuwe traditie: met kerst ga ik op vakantie!

Edit: is wel heel negatief allemaal, maar dit hoort echt bij kerst voor mij, elk jaar weer. Don't mind the party-pooper! :)

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.816
    4.194
    113
    Noten kraken
    pakjes onder de boom
    heeeel veeel en heeeel lekker eten

11. een heel gezellig warm huis
    lekker eten, en hele mooie films op tv

12. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    mijn ouders deden niet aan kerst er werd naar opa en oma gegaan en verder niks nu doe ik t super traditioneel volgends mij hahaha
    kerstavond schoonouders uitnodigen om konijn te komen eten 1e kerstdag gourmetten met alleen de kinjes(of er moet ieman binnenkomen vallen) 2e kerstdag koken voor mn zusje en dr vriend (zal ook konijn worden denk ik daar is ze gek op en zelf is ze niet zo'n keukenprinses)
    verder een giga ketel groeten soep en natuurlijk all you need is love en de opas en omas niet vergeten!
    heb er heel erg veel zin in! helaas gooit mijn ischias n beetje roet in t eten aar dat mag de pret niet drukken!

13. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Bij ons is het niet echt kerst als er geen dadels met monchou op tafel staat...hmm

Deel Deze Pagina