kleuter en dreumes, hoe doen jullie de opvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Paarse80, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hallo,

over een half jaar gaat mijn oudste naar school. Hij zal dan ook naar de voorschoolse en buitenschoolse opvang gaan. Mijn jongste gaat naar een gastouder vlak bij mijn werk (ruim half uur rijden).
    Ik werk 24 uur in de week, onregelmatig. Ik heb vaak 2 vroege diensten in de week en begin dan om 7.00. Mijn man begint vaak ook vroeg, is om 7.00 weg. Kinderen bij een KDV brengen kan dus niet. We hebben nu afgesproken dat mijn oudste door mijn man wordt weggebracht, hij begint dus iets later. Ik zal ze ophalen.
    Maar nu zaten wij te denken om onze oudste in de vakanties ook weer naar de gastouder te brengen. Hij komt er al 3 jaar en vindt het er erg leuk. De gastouder vindt het ook leuk als hij komt. Op de site van de belastingsdienst staat dat je óf bso vergoeding krijgt óf van een gastouder en dus niet beide :(. Pfff, ik weet even niet meer hoe we het allemaal moeten doen.

Wat een geregel zeg. Ik vraag me echt af hoe andere ouders het allemaal regelen.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier 1 dag kdv voor de jongste en bso voor de oudste. In de vakantie is er vakantieopvang van de bso voor hele dagen. Is dat bij jullie niet zo?
    Verder gaat jongste 1 dag naar oma en opa haalt dan om half 4 oudste op uit school. Ik pik ze dan allebei op als ik naar huis ga van mijn werk. En verder zijn man of ik thuis.

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier gaat de oudste 1 dag in de week naar VSO en BSO en de jongste naar het KDV.
    We brengen/halen de kidneren dan zoals het uitkomt, dus de ene keer ik en de andere keer mijn man.
    Op maandagen gaan de kinderen naar mijn ouders, die de oudste naar school brengen en ook weer halen.
    Op woensdagen brengt mijn man de oudste naar school, de jongste naar zijn moeder en gaat dan naar zijn werk. Op andere dagen compenseert hij dan die tijd.
    Zelf zit ik in het onderwijs, dus heb geen vakantie BSO nodig.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Je kunt bij ons kiezen voor geen vakantie opvang.
    Je kan die periode dan voor gastouder kiezen, alleen weet ik niet hoe je dat opgeeft bij de belastingdienst..
    Even bellen misschien?

Deel Deze Pagina