verse spinazie

Discussie in 'De lounge' gestart door Merel260, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb een zak met verse spinazie gekocht, maar eerlijk gezegd heb ik echt geen idee wat ik er van kan maken haha.
    Wie heeft er voor mij een lekker recept?

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Roerbakken met spekjes, uitjes en aardappeltjes hmmm

3. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat klinkt ook wel lekker. Moet ik dan de spinazie koken of wokken?

4. singa

singa Niet meer actief

Hartige taart met zalm en spinazie! Super makkelijk.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gewoon, lekker makkelijk met aardappelen, een verse bal gehakt en een eitje. JUM.

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik eet spinazie het liefste rauw en maak er vaak een salade van.
    Met tomaat, rode uit, feta, olijven

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Als je het wilt roerbakken vind ik wokken lekkerder, en niet te lang anders wordt het zo'n drap!

8. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Wokken met gerookte zalm en Boursin (zo'n bakje met groene deksel om mee te koken) en dat samen met pasta. Eventueel nog wat pijnboompitten erdoor.

Heerlijk! Eet het 1x per week :D

9. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik vind verse spinazie altijd lekker door een lasagne

10. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat lijkt mij ook erg lekker! Doe je er dan ook nog knoflook doorheen? En de zalm? Dat er later doorheen of ook erbij in de pan?

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Spinaze een beetje wokken, lepeltje kruidenkaas er door, dan een hompje op een plakje bladerdeeg leggen en dan een stukje zalm er bij en dan de oven in. Zooo lekker.

Of pasta koken, pakje room door de pasta en twee eetlepels kruidenkaas, dan de spinazie even wat opbakken, stukjes zalm erdoor en je hebt een heerlijke pasta.

Zalm gek? Ik? Nee joh hihihi :D

Of voor de vegetarische mensen onder ons kun je ook de spinazie ( weer ;) ) opbakken, een eitje koken en dan een heel ei met wat spinazie in een plak bladerdeeg doen en dan lekker in de oven.

Uiteraard bij alle gerechten even kruiden naar smaak ;)

12. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Uitjes, knoflook en champignons snijden en in de pan bakken, ketjap en kerrie erbij. Nu de spinazie erbij doen, ff omscheppen totdat het ietsjes geslonken is.
    Opscheppen en eetsmakelijk!

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Uitje fijnsnijden en even aanbakken, knoflook en spinazie erbij, laten slinken, eetlepel tomatenpuree, handje rijst en zout erbij en laten sudderen met de deksel op de pan tot de rijst gaar is. Spinazie op zo'n Turks ;) gezond en lekker. Je kan evt ook nog gehakt rul meebakken met de ui.

14. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
  15. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Knoflook kan maar doe ik eigenlijk nooit omdat dochter dat niet lust, stom genoeg kook ik er daarom eigenlijk ook nooit mee als zij er niet is.
    De zalm (in snippers gesneden) doe ik erbij zodra de spinazie is geslonken, alles bij elkaar ligt het maar een paar minuten in de pan.

Vergeten erbij te zetten maar bak vaak ook nog wat halve cherrytomaatjes erdoor :).

16. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Thanks allemaal voor de lekkere recepten. Ik ga ze zeker allemaal een keer proberen. Voor vanavond wordt het een pasta gerecht met de zalm en Boursin.

17. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Spinazie wassen en drogen in de slaslinger. Knoflook in de wok met olie. Spinazie toevoegen en lekker roerbakken, niet te lang

Deel Deze Pagina