Ik kom net terug van het ziekenhuis voor een groeiecho Hoofdje was keurig op de middenlijn beentje iets aan de korte kant maar prima toen heeft ze 4x het buikje opgemeten, en het buikje lag ruim 3 weken voor op groei, dit steeg nog ruim boven de bovenste lijn uit! Toen ik vroeg of ik me zorgen moest maken zei ze, hooguit voor een grote baby maar alles ziet er verder prima uit! (geruststelling) dochterlief woog bij de geboorte bijna 8 pond, en ze hebben haar schouder moeten breken in mijn buik omdat ze er niet uitwilden zoonlief is geboren met 38.4 en woog 3500 gram dus als hij was blijven zitten tot de 40 weken had hij denk ik ook 8 pond gewogen. Ik vind 3 weken voor op groei ook wel erg extreem.. ben zelf nog maar 6 kilo aangekomen.. is de groei van de baby alleen te meten aan het buikje? als de rest netjes loopt op schema??
Hoi Daantje889, het buikje is wel de belangrijkste meting om te zien of het kindje het goed lijkt te doen in je buik. Maar alle metingen bij elkaar geven een gewichtschatting en die valt als ik het zo lees binnen de curve. Dus dan zul je weer op een gewicht uitkomen wat blijkbaar bij jullie past. Ik zou me er inderdaad toch niet teveel zorgen over maken. Naar dat je die schouderfractuur hebt mee moeten maken, maar dat was je eerste kindje. Die gaan vaak moeizamer. Als je al eens bevallen bent en grote kinderen hebt gebaard zijn wij niet zo bang voor een kindje van 4-4,5 kilo. Ze zullen je, als je dat niet wilt, iig niet tot 42 weken laten lopen denk ik. Groetjes Brigitte