Wow wat een bedragen lees ik hier! Wij zullen als de beeb er is ongeveer een kleine 400 euro overhouden om te sparen per maand.
ik word dr ook somber van... alleeen het woord over... ik heb niets over 200 eurp elke maand alles doen ong.
Wij houden momenteel ook niet zo heel veel over. ga nu even alles op een rijtje zetten zodat het wat overzichtelijk is. wat nu eigenlijk aan boodschappen uitgeven enzo.. Maar in principe houden we per maand, met de vaste lasten (rente lening, eon, telefoonabonnementen etc) eraf, 996,78 euro over..niet veel dus, hier moeten nl de boodschappen ed nog af..sparen doen we wel, maar dus niet zo heel veel. Ik werk niet, dus is alleen inkomen van mn man...
Goedendag Ladies, Van het spaartopic word ook ik helemaal depri terwijl ik het niet eens zo slecht heb. Ik ben eigenlijk, nav, deze topics eens heeeeeeeel goed gaan kijken naar onze in en uitgaves. Ik hield het al elke maand nauwlettend in de gaten dmv een excel sheet. Ik ben eens gaan kijken op welke vaste kosten ik kon besparen.. wat ja, zelfs dat kan! Ik kan jullie daarom wat tips geven: # tip 1: Bekijk je telefoonabbonnement eens goed... Mijn man en ik bellen veel naar elkaar (beide veel onderweg en onregelmatige diensten).. Wij hebben nu al een tijdje orange to orange. Dan kan je voor 10 euro per maand onbeperkt bellen naar alle orange nummers.. Helaas verdwijnt orange maar wij gaan over naar Vodafone.. Die hebben vodafone onder ons waarmee je ook voor 10 euro per maand onbeperkt naar 4 vrienden kan bellen... Wij gaan dan ook binnenkort over naar Vodafone en hebben ook ons belgedrag eens flink bekeken.. Hebben we echt zulke hoge abo's nodig.. Nee, was de vraag.. Mijn man gaat omlaag met zijn abo en ik ook.. totale besparing: 50 euro per maand # tip 2: Schrap de goede doelen... Het klinkt misschien vervelend maar kijk eens goed wat je aan goede doelen uitgeeft.. Wij hadden maandelijks 3 goede doelen die wij steunden... En aangezien ze ook allemaal nog eens aan de deur komen steun je ze eigenlijk dubbel.. Wij hebben ervoor gekozen om de automatisch incasso's stop te zetten.. totale besparing: 18,50 per maand # tip 3: Collectieve verzekering... Wij gaan per 1 jan over naar een collectieve verzekering van mijn man zijn werk.. Goed eens de aanvullende paketten bekeken (wat hebben we wel/niet nodig)... Reken ook eens uit wat het je bespaart.. Want als een tandarts verzekering je bv 120 euro per jaar MEER aan premie kost en je hebt eigenlijk nooit echt gaatjes of iets bijzonders dan is het niet handig om die te nemen.. Een simpele controle kost nl 35 euro.. 2 keer per jaar 1 controle is 70 euro... Wij hebben nu andere pakketten genomen. totale besparing: 40 euro per maand # tip 4: Internet... Wij hebben nu een vaste telefoonaansluiting en ADSL.. echter bellen wij nooit met de vaste aansluiting. We hebben het nu opgezged en gaan over naar een adsl zonder vaste telefoonaansluiting. totale besparing: 20 euro per maand Totaal hebben deze 4 dingen mij een bedrag opgeleverd van: 130 euro per maand... Een bedrag dat ik anders had betaald aan mijn "vaste lasten".... Ik hoop dat jullie iets hebben aan de tips 8)
Wij houden hier rond de 1000 over. Ligt eraan of mijn man in storingsdienst zit. Het zijn bij ons veeeel kleine dingen (telefoonabbo, internet, tv, verzekeringen, water, belastingen etc.) die toch een heel groot bedrag vormen. Het is gelukkig niet zo dat we elke maand te kort komen, vorige maand moesten we het met 600 minder doen En dat redden we gelukkig ook! Al moeten we dan heel erg opletten.
Inkomsten per maand netto 3.000, ik studeer nog en mijn vriend werkt. Mijn vriend heeft een baan waarbij ook maandelijks premies (mits goed resultaat natuurlijk ) bijkomen dus dat komt dan nog bij ons netto inkomen op. Dit reken ik alleen niet mee omdat we dit standaard op onze spaarrekening zetten en er weinig mee doen. Wij houden na aftrek van vaste lasten maandelijks 1500 over. Hier kunnen we prima van rondkomen en het gaat vooral op aan leuke dingen, uiteten. Het is zo op! Wel lijkt het me heerlijk om straks 2 inkomens te hebben als ik eindelijk mijn studie afgerond heb Ik twijfel namelijk best wel of alles wel 'goed komt' als de kleine er straks is. Alles is tegenwoordig zo verdomd duur!
@ Kleinwonder, wij verdienen geen 3000 in de maand en het komt ook allemaal goed. En je gaat toch minder snel uit eten met een kleine, scheelt toch weer
Nee klopt, en ik weet dat er een hoop mensen zijn die een stuk minder overhouden. Maar het zijn toch gewoon de stomme twijfels, zo twijfel ik over vanalles tegenwoordig. Enne, dat uiteten gaan zal hem straks inderdaad niet meer worden haha.
Pff als ik lees wat anderen overhouden in de maand, schrik ik echt van hoor! Ik ga zelf geen bedragen noemen over wat wij verdienen, maar wat wij sparen, voor Joris automatisch elke maand 65 euro en voor ons 200 euro elke maand (als het dan meezit). Wij hebben het niet heel breed, maar we zijn blij met wat we hebben en letten ook extra op de boodschappen e.d. zodat we ook een bedrag overhouden om te sparen!
Wij houden op dit moment 1900 tot 2900 per maand over (dat laatste is incidenteel, als mijn vriend extra declaraties van zijn werk heeft). In een normale maand houden we 1900 over. Van dit bedrag moet nog wel gespaard worden (en boodschappen, brandstof, kleding, etc.). Straks als de kleine er is houden we tijdens het eerste jaar 1600 over, omdat ik dan 2 dagen per week ouderschapsverlof op ga nemen (ik werk dan 2 dagen per week). De kinderopvang is daar dan al van af.
Wij verdienen samen per maand ruim 3000 euro en daar gaan 1600 euro vaste lasten vanaf dus reken maar uit hoeveel we over houden xxx Maria
Boodschappen, brandstof etc dat zijn toch ook vaste lasten? Of ben ik de enige die dit onder vaste lasten telt?
Brandstof en boodschappen zijn variabele kosten, en daarom geen vaste lasten. Vind ik dan...maar kan me vergissen
dat vind ik ook hoor Je weet nooit precies hoeveel het gaat kosten.. Echte vaste lasten zijn kosten die elke maand PRECIES even veel zijn.. zoals verzekering, hypotheek