wat houden jullie over na aftrek vaste lasten?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    boodschappen en benzine reken ik ook niet tot de vaste lasten.
    Vaste lasten worden van je rekening afgeschreven ;)

2. Niet meer actief

Hmm, ik reken onze brandstof en boodschappen altijd tot vaste lasten omdat dit maandelijks toch wel een redelijk vast bedrag is (bij ons..).

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

wij krijgen per maand binnen bijna 4000 euro ligt eraan of ik veel s'avonds werk.
    Onze vaste lasten bedragen 1250 euro eigenlijk best weinig vind ik :) :oops:. Nu hebben mijn man en ik afgesproken alle losse dingen bij te houden en kijken wat er uiteindelijk overblijft. Kosten van benzine hebben we bijna niet omdat ik alleen mijn auto voor mijn werk gebruik overdag s'avonds en in het weekend rij ik gratis in mijn man zijn auto.

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb het toevallig vandaag berekend, wij houden 600 euro per maand "over", waarvan boodschappen e.d. gedaan moet worden en waarvan ook nog gespaard moet worden.

Ach, soms denk ik wel eens "hadden we maar meer!" maar op zich kom ik niets tekort. Alleen luxe uitgaven moet ik een tijdje uitstellen, maar so be it. Ik ben gezegend met een liefdevol gezinnetje wat wil ik nog meer?

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Waar werkt ie en wat voor functie? Dan zeg ik tegen mijn man dat ie daar ook even gaat solliciteren ;) :) ;)

Nee, ff zonder gein nu... :D

Wij houden per maand echt niet zoveel over. Vaste lasten (alle maandelijkse rekeningen, kosten auto, spaargeld) is samen 2500 euro. We houden zo'n 650 euro over voor boodschappen, kleding, schoenen, cadeautjes, enz. Soms wou ik dat het meer was maar ja... tis niet anders. Zijn wel erg gelukkig trouwens! :D

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij zijn ook heel erg gelukkig hoor. ook al hebben we wat te besteden. Ik krijg het gevoel dat als je minder te besteden hebt je maar blij moet zijn dat je een fijn gezinnetje hebt en gelukkig bent. Maar dat heb je ook als je wat meer te besteden hebt hoor. Het lijkt net dat als je meer geld hebt je dan automatisch niet gelukkig bent.

dit is niet om een discussie uit te lokken ofzo maar ik voel dat gewoon even zo.

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik kan makkelijk praten omdat we meer dan genoeg geld over houden per maand. Maar geld maakt echt niet gelukkig maar het is wel makkelijk.
    WIj hebben expres een goedkoop koophuis genomen zodat ik makkelijk kan stoppen met werken als wij kindjes mogen krijgen.
    Dat wil ik niet eens omdat ik mijn werk veel te leuk vind maar onze kinderen gaan niet naar de oppas of kdv niet omdat ik het slecht vind maar wij kiezen bewust voor kinderen en daarom hebben wij de verantwoording om er goed voor te zorgen.
    En die keuze van een ''goedkoop'' huis in zeeland is heel groot.

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Count me in...

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik vind dat wel veel...

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik lees heel veel mensen die een stuk meer hebben dan wij en allemaal ontevreden zijn, dat snap ik op zich wel, maar het steekt eerlijk gezegd wel een beetje...

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Genoeg is eigenlijk het beste.

8)

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het is niet voor niets zo dat mensen die veel geld hebben alleen maar meer willen, dat is gewoon een feit. Het lijkt vaak wel, hoe meer geld ze hebben hoe ontevredener ze zijn. Ik heb het gewoon nooit begrepen, waarom een manager een opslag geven van 10% (of een minister for that matter) en de gewone werknemer/burger om loonmatiging vragen [-X

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    :( inderdaad

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Inderdaad ja...

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik denk dat wij rond de 1400 over houden per maand. De boodschappen zijn daar al wel vanaf. Alleen kleding kopen we daar dan nog wel van.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Kijk ik spring echt wel een gat in de lucht als ik de staatsloterij zou winnen. Maar ook zonder komen we er wel. Bij ons zijn er echt wel momenten dat ik even niet weet hoe ik de eindjes aan elkaar moeten knopen, meestal onze eigen schuld hoor, even vergeten dat de auto voor een beurt moet, een rekening over het hoofd gezien en dan een incasso die er niet om liegt, dat soort dingen. Geld al uitgeven voor het binnen is en zo.

Maar ik zou echt met niemand willen ruilen. Mijn geluk zit niet in geld, dat zit in mijn gezin en mijn familie. Die zou ik voor geen miljoen willen ruilen.

17. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Mij ook....
    IK sla dit topic dan ook
    maar over!

xxx

18. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik ben in mijn rekeningen gedoken:
    Inkomsten rond de 2840 (loon, belastingtoeslagen).
    De vaste lasten liggen op 1723 (incl 200 euro sparen).
    Dat betekent dat we nog rond de 1100 euro overhouden. Ik heb 200 euro aan benzine nodig per maand, dus dan blijft er 900 euro over voor boodschappen e.d.
    Ik had nooit gedacht dat dit zoveel was! Ik schaam me er eigenlijk voor dat ik het niet wist. Ik ga toch maar eens kijken of we niet meer kunnen sparen!

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Toch lekker als je er niet over na hoeft te denken. Ik kijk op iedere cent hoor, houd tot op de cent nauwkeurig bij wat we uitgeven, moet wel helaas.

Ik heb ook wel tijden gekend dat dat niet hoefde, maar die zijn voorbij nu mijn man en ik allebei minder zijn gaan werken. Simpele oplossing zou zijn weer fulltime gaan werken, maar ik zit liever krap dan 5 dagen per week op mijn werk en alleen in het weekend bij mijn kleine meid.

20. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik moet wel zeggen dat ik erg let op aanbiedingen, nooit in het rood wil staan (het dan dus zuiniger aan doe) en 10x nadenk voor ik iets duurs ga kopen. Ik zoek veel uit, om zo de goedkoopste verzekeringen te krijgen...

Maar het is inderdaad fijn om niet iedere uitgave te moeten bijhouden!

Deel Deze Pagina