wat houden jullie over na aftrek vaste lasten?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    laura
    dat klopt ook wel
    wij hebben een koophuis, 4 slaapkamers, leuke tui, grote garage, grote oprit leuke woonkamer..... wij betalen zo ongeveer 900euro meer dan jullie hoor....

o kyana wakker ik ben er vantussen

2. Niet meer actief

pfff dat is echt veel! ja danisha is ook wakker hihi

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    geloof dat ik ook in groningen kom wonen! {allen moet mijn vriend dan wel erug ver reizen hihi}

4. Niet meer actief

ja en we wonen ook nog eens in een dorpje (erg gezellig dorpje) in de stad zelf is natuurlijk wel wat duurder.. wij hebben echt mazzel gehad met dit huis.. wij hadden hiervoor een kleiner huurhuis en betaalden we meer in de maand..

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik schaam me diep als ik dit topic lees, ik besefte echt niet dat wij het zo goed hebben... we hebben zo'n 2600 euro inkomen per maand en houden na de vaste lasten zo'n 1200-1300 euro over, dat is dan voor boodschappen, kledij en benzine. Als ik straks weer ga werken als m'n meisje naar school gaat (over zo'n 15 maand) dan hebben we nog zo'n 600-800 meer...

Maar ik ben wel heel blij met wat ik heb hoor! Ik kan lekker thuisblijven bij mijn meisje en toch nog goed leven.

Natuurlijk zou ik ook blij zijn als ik 5000 euro zou over hebben, maar dat is denk ik voor iedereen zo.

Ben trouwens ook van mening dat een gelukkig gezinsleven en vrienden enz veel belangrijker zijn dan geld en nu heb ik ook eindelijk m'n meisje, maar net als Elvira had ik voorheen al het geld ter wereld willen ruilen om Assia terug te krijgen en nog een kindje te hebben (want zwanger raken wou ook al niet lukken :()

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij zitten bijna op 2000 euro aan vaste lasten dat is wel inclusief 300 euro boodschappen geld.
    We houden dan 11 euro in de maand over om te sparen :D
    We kunnen meer over houden in de maand als ik weer zou gaan werken maar we redden het zo dus blijf ik lekker bij Stijn.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij houden op dit moment 0,00 centjes over in de maand omdat we nog bezig zijn met het op knappen van een oude boerderij, en natuurlijk ga je boven budget.

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Wij hebben ongeveer 2000 euro aan vaste lasten...daar zitten de sigaretten van manlief en tankkosten (80 euro per week) bij.
    Boodschappen varieren dus die heb ik er niet bij zitten,
    Onze inkomsten zijn rond de 2600 euro. Kinderbijslag e.d. zitten daar niet bij omdat deze meid onze eerste is.
    Dat betekend dat wij 600 euro over houden....waarvan ongeveer 300 per maand aan boodschappen dus dat betekend 300 euries...nou die gaan altijd weer op aan onverwachtse rekeningen zoals boete's, waterschap rivierenland etc etc etc.

Wij proberen elke maand wel 100 euro weg te leggen maar meestal moet ik er toch weer wat vandaan pakken.

Ik wou dat wij ook zoveel konden sparen maja..mijn baas wil me niet meer betalen ;)

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wij hebben rond de 700 euro over per maand, daar moet nog benzine en boodschappen (meestal 300 per maand) vanaf.
    Mja, ik werk niet.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hebben aan vaste lasten 1400 euro.. hypotheek.. levensverzekering.. 2 telefoons 2 auto's en de verdere verzekeringen.. Wij houden zo'n 1400 euro over per maand.
    Komen nog wel de boodschappen bij. WIj houden gewoon van lekker leven...

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    HAHA!

Nou dat is ook lang geleden hoor;) En er is ook een tijd geweest, bij dazelfde bedrijf dat een week van 60 uur heel normaal was;)

MAar dan merkten we daar fifnancieel ook wat van.
    Waar ik werkte was het heel normaal dat je een half uur eerder aanwezig was, en een half uur langer om af te sluiten, opte ruimen etc. En die kreeg je nIET betaald, ook je pauze werd niet doorbetaald.

Alles wat je overwerkte ging in vrije uren die mocht opnemen wanneer het het bedrijf uitkwam.......

Trouwens, mijn man werkt nu bij een van de grootste it bedrijven van europa en is negen vande tien keer gewoon op tijd weg hoor.

Som zit er wel eens een week tussen dat he thectisch is en hij zelfs thuis nog werkt, maar zo is hij ook een week elke dag voor zessen thuis.

Maar, als je er naar betaald word om veel te werken dan is dat ook niet erg vind ik. Voor een hongerloontje 50 uur werken vind ik wel erg.

Maar goed, dit een gevalletje topic vervuiling........

12. Brezjika

Brezjika Bekend lid

:) :) Aantal van jullie houden per maand geld over wat nog niet eens mijn inkomen is. :)

Dit topic is interessant om te volgen.

Ik houd 450 euro per maand over, voor eten, verjaardagen, kleding etc. etc.
    Ik spaar geen cent. Ik houd dit bedrag over doordat ik kinderbijslag ook nog door drieen deel, anders had ik nog minder.

Ik doe wel mee met de staatsloterij, blijf wel hopen natuurlijk ;)

Groetjes Brez

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje, wat een bedragen zie ik hier voorbij komen :confused:

Na aftrek van alle vaste lasten houd ik 150 euro over voor boodschappen, kleding etc :(

Zou wel meer kunnen verdienen maar dan zou ik full time moeten gaan werken en ik wil niet dat mijn zoontje 5 dagen naar het kdv moet...

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Eve, respect voor jou!
    En ik klaag echt nooooooooit meer :oops: :oops: :oops:

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Oh, maar ik gun het iedereen hoor!

Mijn leven is nou eenmaal zo gelopen en ik heb het prima :D Zou alleen wel fijn zijn als ik niet altijd bij elke uitgave hoefde na te denken. En tja, soms heb ik daar geen zin in en geef dan dus teveel uit :oops:

Gelukkig heb ik ook superlieve ouders die bijspringen als het echt nodig is! En voor later heb ik een spaarplan dus dat is wel een fijn idee.

Maar...mocht iemand nog een rijke vrijgezelle man weten dan houd ik me aanbevolen! ;)

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Eve, van mij ook veel respect voor jou hoor! Jeetje 150 euro... dat vind ik nou echt wel weinig... zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen, echt!

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    eve!
    goed hoor! knap!
    ik zou het niet kunnen denk ik

ennuh moet ook maar niet zo klagen dan :oops:

18. kimkl

kimkl Lid

22 sep 2008
    15
    0
    0
    wij houden nu ongeveer 1500 euro over waarvan we nu 500 euro elke maand aflossen aan schulden van mijn man, maar zijn er bijna vanaf :)
    als we straks een kindje hebben en ik minde ga werken hebben we berekend dat we ongeveer 800 euro overhouden in de maand ,moet dan de boodschapen benzine, en kleding etc nog van af
    ik denk zelf wel dat we dat goed gaan redden, dit is het plan als ik 2 dagen blijf werken , als we het niet trekken ga ik er toch 3 wekren denk ik.

19. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Wij houden 1200 ongeveer "over" Hiervan moet tanken, boodschappen e.d. nog af.

20. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij houden zo een 800-1000 over daar moet dan wel de benzine en de boodschappen van af maar we hebben het goed zo.
    er moeten niet maandelijks kleren gekocht worden dat doen we meestal met solden of seizoensverandering of zo als het nodig is.
    verder sparen we voor ons en de kids we komen echt niks te kort.
    we hebben het een hele tijd met veel minder moeten doen en toen lukte het ons ook.

Deel Deze Pagina