Nou wij houden door een fout van de werkgever bijna niets meer over na aftrek we moeten bijna 6000 euro terugbetalen.
Wij hebben een inkomen van 3600. We houden na de vaste lasten ongeveer 1200 over. Hier doen we boodschappen van etc. Dit gaat op en we komen altijd tekort. Terwijl we vroeger samen 2000 verdienden en toen redden we het ook. stom hé, je gaat er naar leven. Eigenlijk zonde!
Wij nog iets meer, maar ik moet wel zuinig doen. Is wel eens anders geweest, maar het is de laatste tijd steeds minder geworden, alles wordt duurder, maar mijn salaris gaat niet echt mee in de pas van de prijsstijgingen. Ook ben ik een enorme verzekeringfreak, dus aan de verzekeringen ben ik ook vele honderden euro's per maand kwijt.
ja verzekeringen erg veel evenvoor ons 3tjes 32euro alleen al aan overlijdingsverzekeringen... maar daar wil ik gewoon volle zekerheid in hebben.. okee heb niks te klagen verder heb alles wat me hartje begeert en ik werk niet daarom hebben we niet zoveel per maand over.. maar red het perfect en wij zeggen altijd we leven naar het geld wat we hebben
Ja vooral de ziekekosten rijzen de pan uit. Dat is in de afgelopen jaren zo verschrikkelijk veel meer geworden. Wij zijn nu zeker het dubbele kwijt van 4 jaar geleden, as het niet meer is.
ja en wat ik dan nog op en top belachelijk vind is die eigen risicovan 150 euro :s heb het dit jaar al helemaal moeten betalen is al duur zat dacht 120 euro per persoon en dan hup eigenlij nog even die 150 euro niet normaal! dat is inderdaad de duurste daarna de auto :s aso eigenlijk die hoge tarieven allemaal
Ja eigen risico en dan soms ook nog een eigen bijdrage. Ik betaal voor mijn psychologe dus 150 euro eigen risico en dan nog eens 100 euro eigen bijdrage. De auto hakt er idd ook flink in.
zo pfff is allemaal niet normaal vind ik zeg! wij redden het zo gelukkig ik werk dan niet maar als de prijzen blijven stijjgen zal er helaas niks anders op zitten maar nu blijf het nog zo! maar die eigen bijdrage vaak inderdaad grote flauwekul vind ik het want waar gaat dat geld allemaal heen ? krom allemaal eigenlijk je betaald voor een verzekering is verplicht! en dan nog moet je veel bijbetalen stom allemaal...
Ja wij hebben ook al overleg gehad om mijn man weer 5 dagen te laten werken. Ik wil liever dat we beiden een dag voor onze kleine meid hebben, maar de komende tijd moet uitwijzen of we het gaan redden op onze huidige salarissen.
wilde ook wel ff wat kwijt...ik ga geen bedragen noemen...maar gezien onze leeftijd en wat we tot nu toe bereikt hebben...ben ik trots op ons...mijn vriend is al 7 jaar bezig met een zware universitere opleding.....en doet werkt gewoon 4dagen in de week...ik werk maar 18 uur en houden een normaal bedrag over...wij krijgen geen zorgtoeslag of dergelijke...we hebben een mooi koophuis...MAAR ik weet ook hoe het is om onder nul te leven....vanuit mijn ouderlijk huis...dus mij zul je geen rare dingen zien kopen zoner er bij na te denken....ik heb op ranja en brood moeten leven omdat het geld OP was.....en dat zal ik altijd in mijn achter hoofd houden....en het is jammer dat hier in nl mensen zijn die naar de voedselbank moeten...
Inderdaad Lynn... ik weet ook hoe het is, wij moesten vroeger ook ieder dubbeltje 10 keer omdraaien. Naar aanleiding van dit topic (en die over bezuiniginsgtips) ben ik eens wat dingen van onze lasten gaan bekijken... Sowieso hebben we een aantal zaken opgezegd (zoals maandelijkse donaties) en heb ik mijn mobiele abbo verlengt maar dan zonder nieuwe telefoon maar met korting op de kosten. Niet dat we het slecht hebben maar als er ineens hoge kosten komen bijv. voor de auto of de wasmachine gaat stuk dan wordt het toch allemaal krapper.
Hier idd hetzelfde gedaan, we houden hier zo eens per jaar alles weer even tegen het licht en dan kan er weer heel veel bezuinigd worden. Zo moet je bij Internet en telefoon zelf heel goed bijhouden wat de kosten zijn, want de provider zal je er echt niet attent op maken als je abonnement veel goedkoper kan.
Wij hielden toen Eva er nog niet was en we fulltime werkten, 1100 euro over (loon 3000). Nu is dat 400 euro (loon 2100). Hier zijn alle kosten vanaf, behalve cadeautjes en kleding. Ik heb in een excel file staan wat onze inkomsten en uitgaven zijn, voor auto-onderhoud, benzinekosten en boodschappen heb ik een gemiddelde gepakt. Ik vind echt dat we het heel goed hebben. Voorheen spaarden we veel, nu wat minder uiteraard, maar we hebben dan ook aardig wat spaargeld op onze rekening dus ik vind het ook niet zo nodig. We hebben een huis met zolder, voor en achtertuin, garage (alles niet super groot), en 3 auto's (waarvan er 1 geschorst is op dit moment, dus niets kost, maar sowieso niet veel kost). We kunnen kopen wat we willen, maar we willen niet zoveel . Mijn kleren koop ik meestal bij de V&D en C&A enzo, Eva's kleding bij H&M, de Hema en de Zeeman. En onze vakantie is kamperen in Frankrijk in het laagseizoen. Als we meer geld zouden hebben, zou ik denk ik wel wat duurdere kleding kopen en wat vaker op vakantie gaan. En allebei een nieuwere auto kopen.
eigenlijk dacht ik dat wij het slecht hadden. wij hebben als loon 3500 euro en daar gaat 2000 vaste laste af.. heb 500 euro boodschappen e.d. de rest naar de spaarrekening.