Privé en werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus doe het maar hier.

Ik werk in een team met een paar collega's , met enkelen van hen heb ik ook privé contact.
    We zijn van dezelfde leeftijd en hebben kinderen in dezelfde leeftijd.

Nou geeft een andere collega aan dat ze het niet vind kunnen dat wij privé ook contact hebben met elkaar.
    Deze collega's is al iets ouder en kan prima met haar werken maar heb verder gewoon geen klik met haar.

Ik ben van mening dat ik prima zelf kan bepalen met wie ik privé om ga ( het is tenslotte MIJN privé)
    Zouden jullie deze collega er wat van zeggen ? Uiteraard op een nette manier.
    Vind het zelf namelijk erg vreemd dat ze voor mij wil bepalen met wie ik privé wel en niet om mag gaan

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou er niet op terugkomen, maar als ze weer zo’n opmerking plaatst zou ik wel iets zeggen in de trant van dat je zelf gelukkig heel goed kunt bepalen met wie je wel en niet privé omgaat.

jt82, Novastar, Triangel en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ik zou daar ook echt niet van gediend zijn. Voelt ze zich buitengesloten ofzo??

Ik ga ook met 1 van mn collega's prive om. Ook een kleintje, zelfde leeftijd. Andere meiden kan ik t prima op werk mee vinden maar nodig ik niet thuis uit.

Lekker doen hoor, t is indd jouw privé leven.

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Uhm dat moet je toch lekker zelf weten o_O
    Waarom vind ze het niet kunnen?
    Heeft ze dat gezegd?

Ik had er wel gelijk wat van gezegd maar goed dat ben ik :rolleyes:
    Laat me niet vertellen door anderen wat ik wel en niet mag.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik had zeker wat van gezegd, al s het alleen al dat ik verontwaardigd zal zijn dat iemand dat vind... Ik zou dan dus vragen waarom ze dat vind en dat ik dat dus vreemd vind dat ze dat zegt

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ze zal zich buitengesloten voelen inderdaad. Maar ja, dat gebeurt nou eenmaal als je het goed met een andere collega kan vinden. Maar zou wel proberen op werk goed met haar om te gaan

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ben benieuwd naar waarom ze het niet vind kunnen?

8. Pantoffelheldin

Haar reden is dat het voor onrust zorgt binnen het team , Wat absoluut niet het geval is.

Heb haar er nog niet zelf op aan kunnen spreken omdat ze het tegen een collega heeft gezegd.
    Maar als ze erover zou beginnen dan laat ik haar wel weten dat ik die keuze toch prima zelf kan maken.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Laat haar dat lekker denken. Ik zou het gewoon laten gaan. En lekker prive omgaan met degenen waarmee ik dat wil. Daar gaat zij niet over. Als ze zoiets tegen je zelf zegt of in jouw bijzijn, dan zou ik er wel wat van zeggen. En verder..... ze doet maar.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Mocht ze er weer over beginnen dan zou ik hier op doorvragen. Waar komt dat gevoel bij haar vandaan? Krijgt ze het gevoel dat ze buiten gesloten wordt, dat kan natuurlijk wel haar gevoel zijn.

Verder ben ik van mening dat je je eigen keuzes maakt en als collega's jouw vrienden worden is dat toch prima.
    Ik heb via mijn werk één van mijn beste vriendinnen leren kennen, inmiddels zit ze wel op een andere locatie vanwege een andere functie.

11. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik zou er zeker niet op in gaan. Tenminste niet op een manier waarbij je je gaat verdedigen of zo. Heel kort houden en laten weten dat jij zelf bepaalt hoe je je privéleven inricht..

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Enkel als 1 van jullie 2 een leidinggevende functie heeft, kan dit vervelende situaties opleveren voor de andere collega’s

13. Pantoffelheldin

Nee we zijn beiden geen leidinggevende
    Het grappige is echter wel dat zij wel privé contact heeft met leidinggevende via app
    Dus vind het echt onzin dat ze zo reageert

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Misschien kun je bespreekbaar maken waar ze vindt dat die onrust vandaan komt?
    Ik heb recent in een team gezeten met 2 mannen die dik bevriend waren en die zaten de hele dag een beetje te kletsen en moppen te tappen alsof ze gezellig samen in de kroeg zaten. Daar werd het wel een beetje onrustig van ja ;)

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier ook zo'n situatie. Inmiddels hebben de klagers zich er wel een beetje bij neergelegd, geloof ik. Wij (bevriende collega en ik) zijn er wel bewuster op gaan letten op ons werk niet al te uitgebreid over gezamenlijk plannen te kletsen. Of over dingen die we samen gedaan hebben. Om het gevoel van buitengesloten te zijn wat te verminderen.

Maar wat wil je... we zitten in een team van ongeveer 20 mensen. Dan heb je met sommigen meer ee klik hebt en met anderen minder.

16. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

#16 littleladybug, 25 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2018
    .

17. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Precies dit.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.606
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb ook privé contact met een collega en daar nog nooit opmerkingen over gekregen.
    We wonen ook in hetzelfde dorp en komen elkaar buiten werktijd vaak spontaan tegen en gaan ook bij elkaar op visite.
    Iemand die daar problemen mee heeft heeft dan maar pech zou ik zeggen.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.992
    113
    Vrouw
    Ik ben zelfs met een aantal collega's spontaan op een citytrip geweest. Toen we een foto van ons in het vliegtuig naar de rest appte kregen we gelukkig alleen maar positieve reacties.
    Overigens gaan we ook wel eens met zn allen (17 man) uit eten, borrelen of stappen. Bij ons juist totaal geen jaloezie maar alleen maar gezelligheid.

Deel Deze Pagina