onregelmatige weeen & toch bevallen?

Discussion in 'De bevalling' started by Jalea, Jul 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik begin me ernstig af te vragen of het mogelijk is om enorm onregelmatig hele hevige weeen te hebben en toch opeens naar de 10cm te gaan? weet iemand dat?
    ik heb de hele nacht onwijze weeen gehad maar er is geen peil op te trekken! dan een paar om de 3 minuten, dan opeens 5 minuten, kwartier, 8 minuten, 20 minuten niks... maar als ik ze dan heb zijn ze net zo vreemd: of ik kan wel door de grond zakken, weet niet meer hoe ik het heb en moet bijna overgeven e.d., of mijn buik voelt net zo aan als hiervoor beschreven maar dan denk ik goh... dat is een flink betonblok... maar dan valt de pijn wel mee? :confused: heb zaterdag nog een ctg gehad, en de weeen die ik toen had, daarbij ging ik bij mn oudste echt bijna onderuit van de pijn, terwijl het afgelopen zaterdag nog wel te doen was. bij m'n eerste bevalling heb ik ook met relatief weinig weeen de 10cm gehaald (op het eind zaten we op iedere 4 minuten 1 hele lange wee! en toen opeens 10cm en 1,5uur persen. de vk heeft zich er nog over verbaasd dat het met ruggenprik en zo relatief weinig weeen opeens zo vlot ging op t eind)

ik begrijp er echt helemaal niks meer van, het word steeds erger, voel ook dat het kindje heel anders ligt dan 2 dagen geleden (en toen was hij al volledig ingedaald en lag ie klem), begin me af te vragen of het mogelijk is dat ik zo nog een poosje doorga en dan opeens in no time bevallen ben, als ik pech heb misschien wel thuis?! :confused: het lijkt me vreselijk als het laatste stuk me opeens zou overvallen en geen tijd heb om naar t ziekenhuis te gaan.
    (lastig puntje is dat de vk van t ziekenhuis zaterdag zei, pas bellen bij om de 2,5minuut weeen...... maar dat heb ik bij de 1e dus nooit gehaald, heb ik ook gezegd, maar toch zei ze, om de 2,5minuut)

2. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Als ik jou verhaal zo lees zou ik gewoon bellen.
    Dan zeuren ze maar maar jij moet er mee rondlopen en niet zij.

Gewoon bellen en zeggen dat je het niet vertrouwd dan moeten ze je in ieder geval laten komen en controileren.
    (of ze komen bij jou)
    Dan hoef je ook niet in de angst te zitten dat je op het laatste moment naar het ziekenhuis moet.

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zeg ook gewoon ff bellen. Succes meis!

4. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    ik had onregelmatige weeen tot het einde, soms ineens 3 achter elkaar en dan weer een kwartier rust. Vk gebeld en di vertelde dat ik waarschijnlijk aan het verweken was, tot ik opeens persweeen kreeg.............. Vk was nog wel op tijd maar we hadden niet veel later moeten bellen!

5. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    ging iets te snel...

ik zou bellen dus hoor!
    Heel veel succes!

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    mja bubbles, das dus precies waar we een beetje bang voor zijn, helemaal omdat het nu de 2e is en het dus in theorie een stuk sneller zou moeten gaan.
    ik heb ooit es zo'n verhaal voorbij zien komen op een forum, en daar moest ik direct aan denken vanacht *slik*

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik had ook zeer onregelmatige weeen tot het eind. Het begon met dan weer om de 3, dan om de 10, dan achter elkaar, dan weer om de minuut. Werd er gek van want ze overvielen me steeds :( Maar goed, dit heeft tot het persen aan toe geduurd.
    Dus ik zeg bellen ;)

8. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik zou gewoon gaan bellen hoor! Dit is ook geen doen zo!

Veel succes!

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    heb gebeld en ben inmiddels ook langsgeweest. kindje doet het nog goed (hij was erg rustig dus een ctg was wel ff een geruststelling dat hij het nog goed volhoud). we zijn verder dan zaterdag maar echt opschieten doet het nog niet, hoewel ik al niks meer binnen kan houden van de weeen :(
    ze houden het op 1cm (waar ik de vorige keer 20 uur op ben blijven hangen :() en konden z'n koppie al voelen (echt gek om dat te horen, besef je je opeens dat het toch echt een mensje is daarbinnen!), ze hebben ff een echo gemaakt, vruchtwater is flink verminderd (maar ze kunnen dr nog geen gebroken vliezen van maken), en hij ligt nog verkeerd met zn hoofd (gezichtje naar boven geloof ik) dus hopelijk gaat ie nog wel ff mooi omdraaien.
    aangezien ik zoveel last heb en het nu alweer 2 dagen duurt en ik amper eten kan, waren ze zo lief om ff flink te gaan 'rommelen', wat onwijsss zeer deed. en sindsdien rommelt t nog veel meer! dusss spannend! hopelijk komt ie vandaag nog...

10. NewMama

NewMama Lid

May 1, 2008
    87
    0
    0
    spannend! Succes he!

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Spannend en succes alvast.

(en anders gewoon naar het ZH gaan om verder te laten inleiden.)

Is bij mij ook gebeurt, 36 uur van die onregelmatige weeën en nog maar 1 a 2 cm. 2 nachten niet geslapen en daarom doorgestuurd naar het ZH .

Share This Page