wat ik altijd al wilde vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door petrabr, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit vraag ik me dus ook al jaren af he. waarom is de kleur blauw blauw en niet geel bijv. pfffff en zo vraag ik me dus alles af. Waarom heeft een trui een trui en niet schoen ofzo.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Beertje en krokus: een etymologisch woordenboek kopen: daarin kun je de oorsprong van woorden terugvinden, :)

3. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    nog leuker is om er nog verder over na te denken... geel noemen we allemaal geel maar misschien zie jij wel blauw maar noem jij het geel en ik rood maar noem ik het geel, snappen jullie me nog?

nog een leuke, wat is er als er niks is zoals geen wereld geen helal enzovoort wat is er dan, ja niks hoor ik je denken, maar wat is dan niks.... een zwart gat? maar dan is er een zwart gat........

4. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    hahah je bedoelt , wat als geel rood had geheten of dat blauw groen zou heten :p

waarom heet een fiets een fiets en geen aardappel :)

ja wat is nix, das net zoiets als wat is normaal, das je eigen interpretatie denk ik :d
    heb jij geblowt? :p hahah

*edit*
    ik moet even naar boven scrollen voor ik een berichtje plaats :D

maar met dat soort vragen kan je iemand wel goed gek maken ja
    vind dat altijd wel leuk, een btje filosoferen (zo noem je dat toch?!)

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hihi... Leuk topic. En zeker leuk dat filosoferen. Vind ik altijd erg leuk.
    En over dat zwarte gat enzo... Er kan volgens mij niet 'niets' zijn. Er is altijd wat.
    Zo vraag ik me ook altijd af hoe het zou zijn als ik er nooit was geweest... :rolleyes:
    En waarom zijn we hier? Tja... zo kan ik nog wel even doorgaan. ;)
    Een vriend van ons heeft filosofie gestudeerd en kan echt uren met hem filosoferen. Heerlijk!

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    @ Nickyz

Zo denk ik dus ook. Maar ik denk ook dat wij veel dingen niet begrijpen of afwimpelen als dat kan niet omdat wij in een aantal dementies denken en alles wat we niet kunnen begrijpen afdoen als kan niet/bestaat niet

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vraag me ook wel es af waarom zwart geen kleur is. en dat je zwart niet ziet, maar je ziet de rest eromheen en daarom is zwart zwart. huh, snap jij het nog?

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    wasverzachter kun je gerust gebruiken voor te poetsen zal dan alles zacht aanvoelen ?:) Ik heb dat met vrachtwagen reiniger ik heb het een keer op het afzuigkap-rooster gebrukkt want daar zaten vlekken in die er totaal niet uitgingen sinds dien probeer ik het op alles waar de vlekken niet meer uit gaan...Voor de kozijnen de douche en krijg er zelfs schimmel mee weg tussen de tegeltjes

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wat een leuk topic! Heerlijk om lekker door te zagen over blauw en geel ;)

Subjectiviteit, het mooiste woord wat ooit is uitgevonden!

Oh, en ik gebruik trouwens voor alle 'vette' vlekken (bv. badolie) ontvetter uit de keuken, gewoon zo'n spuit. Werkt voor alle vet.

Deel Deze Pagina