Nou ja ze kunnen die moeder geen alternatief bieden voor het feit dat haar kind niet extra kan komen dus ze zal toch zelf iets moeten bedenken. En tja mij kent ze al. Kan me niet voorstellen dat mijn oude werkgever moeilijk gaat doen. Ik weet zelfs een collega die ook ontslagen is dat zij echt drie kinderen uit een gezin nu heet als gastouder. Die zijn dus weg gegaan van het KDV. Dat ze daar moeilijk over kunnen doen snap ik, maar zelfs daar zit geen consequentie aan in haar geval
Ik zou het ook officieel gaan regelen, scheelt de ouders heel veel geld en jij bent legaal aan het werk. Voor beide partijen beter lijkt me.
Hier dezelfde oplossing alleen een andere constructie. Wij hebben af en toe oppas nodig en een van de pedagogisch medewerksters is ontslagen. Zij komt bij ons 1x per week helpen als schoonmaakster en daarnaast zal ze af en toe oppassen, ons zoontje is helemaal gek met haar en dus is het voor iedereen een goede oplossing.
Ok dan is het goed geregeld, das fijn! Zou het wel via een gastouderbureau proberen te doen, verdient minder dan die 10 per uur vermoed ik maar verzekeringstechnisch misschien veiliger als je een bureau boven je hebt staan?