wat ik me afvraag? laat jij je kind weleens alleen?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

Ik ook, ik ben erg voorzichtig maar dit gaat zelfs mij te ver.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nou dan gaan ze mee...maar ik ben eigenlijk nooit alleen in de stad of restaurant ofzo...er is altijd wel iemand bij die ff op kan letten...;)

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik weet inderdaad niet wat hormonen en kleine baby's ( die van mezelf) kunnen doen! Maarre weet wel dat ik keihard uitgelachen wordt als mijn vriend het ziet ;)! Oh mijn oppas kids volgen mij ook naar de wc ( toen ze kleiner waren) dat vind ik prima maar nu vind ik ze er te oud voor! Als ik iets ga drinken in de stad, dan neem ik zeker de kleine mee, ouder dan 4 dan hoop ik dat hij /zij even rustig kan wachten ! Maar dat weet ik nu nog niet ;)!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

/bedoel je dat je hem of haar dan thuis laat en jij de stad in gaat of bedoelde je daar t toilet mee?

5. Skye

Skye Niet meer actief

Dan laat ik haar voor de deur wachten. Dan zeg ik dat ze daar even moet blijven staan, dat ik zo klaar ben!! Zo simpel kan het zijn ;)

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Evy speelt wel eens alleen in de tuin. Of ze speelt alleen op haar kamer.
    Ik ben wel eens boven bezig en dan zijn de kinderen beneden.
    Ik ben wel eens buiten in de tuin met Evy en dan heb ik de babyfoon bij me als Roan op bed ligt.

Naar de wc ga ik wel haha. Evy gaat wel eens mee, prima hoor.

Ik ben een keer op een feestje van de buren geweest 's avonds en kon ons huis zien en ik had de babyfoon, maar dat zat toch niet lekker.

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik bedoel even wachten bij het tafeltje ;) niet alleen thuis laten haha!

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh haha

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wat ik echter nooit zou doen op vakantie mijn kind alleen laten , ik bedoel dus kind op bed en zelf uit eten gaan! Waarom niet omdat dat geen vertrouwde omgeving voor mij of mijn kind is!

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou dat thuis ook niet doen.

Toevallig is er 2 weken terug een huis hier om de hoek afgebrand.
    Sprak die moeder laatst en zei:

Pff normaal liggen mijn kindjes rond die tijd te slapen als k mijn zoontje naar school breng. Maar nu waren ze toevallig wakker en heb ze mee genomen!

T zal je maar gebeuren:$:(

Nee daarom zou k hem niet alleen laten om zelf bijv. naar mn buurvrouw oid te gaan.

Maar als een ander dat wel wil en kan waarom niet?

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik laat mijn zoon van 2 rustig alleen beneden terwijl ik ga douchen, die komt wel naar boven als ie me nodig heeft. Ik doe wel de voordeur op de haak zodat ie niet naar buiten kan. De jongste neem ik mee naar boven. De oudste 2 dames tja die gaan hun eigen weg, daar hoef ik in principe niet thuis voor te zijn.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb een zoon van tien die ik af en toe alleen laat als ik snel een boodschap moet doen. Ik hoor en zie genoeg om mij heen dat moeders hun kinderen een paar uur alleen laten, en gewoon een mobiel geven. Ik zou het niet kunnen.
    Mijn dochter speelt regelmatig alleen in de tuin, maar ze kan dan ook nergens heen alles is afgesloten. Ik douche ook gerust terwijl ze tv kijkt. Scheelt ook enorm dat wij alles gelijkvloers hebben.

13. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij laten de jongsten nooit alleen thuis. Er is altijd één van ons bij hen. De middelste (bijna 6) kan wel even alleen beneden zijn als ik bv de was ophang, maar de jongste is eigenlijk altijd bij me (ok, ik ga wel even snel naar de wc). De jongste gaat altijd mee naar school, dan slaapt hij in de kinderwagen.
    De oudste (13) blijft wel eens alleen thuis (sinds zijn 9e). Hij heeft niet altijd zin om mee te gaan en blijft gewoon op zijn kamer computeren. Hij doet de voordeur niet open en neemt alleen de telefoon op bij bepaalde bellers.

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik laat mijn kinderen nooit alleen thuis.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

als ik ga poepen kruipt de jongste me meestal achterna. tja ik raad het haar ten sterkste af maar goed ze lijkt geen last te hebben van mn lucht hahaha.

pas moest ik tijdens het boodschappen doen echt keinodig piessen. ik een cafetaria in. gevraagd aan het meisje achter de toonbank of ze heel even wilde opletten en de oudste duidelijk gemaakt dat ze bij de buggy moest blijven staan. ik piessen binnen 2 minuten en ik kwam terug en de oudset stond keurig met dr handje vast aan dr kleine zusje in de buggy te wachten. en als beloning natuurlijk toen een ijsje

16. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Nee ik laat mijn zoontje nooit alleen thuis. Zelfs niet bij de buren op bezoek met babyfoon, stel dat er brand uit breekt of je krijgt een inbreker over de vloer brrrrr....

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    hier laat ik kleine wel eens alleen om de hond snel te laten plassen. doe het liever niet maar het kan gewoon niet anders aangezien ik alleenstaand ben. kan moeilijk voor elk plasje kind uit bed gaan trekken. dus 's ochtendsvroeg en 's avondslaat en bij echt pokkeweer dan zit ze in de box of ligt ze in bed (slapen) en laat ik de hond even snel alles doen in het perkje 10-15 meter van m'n huis. babyfoon bij me en zicht op het huis. verder dan dat ga ik echt niet.
    en als ik boodschappen heb gedaan dan blijft ze bij het uitladen ook even in de auto. die parkeer ik dan even op de stoep onderaan het huis (bovenwoning). zo kan ik even snel de spullen naar boven slepen. maar, trap buiten en deur op 1e verdieping en gooi alles meteen in de gang en continu zicht op auto. verlies haar dus geen sec. uit het oog. daarna zet ik pas m'n auto achterom.

maar vanmiddag brak echt m'n klomp. ik zet m'n auto achter neer en kijk naar de zijkant, staat er een auto met 2 slapende kinderen naast en niemand te bekennen :$
    heb nog even gewacht en getwijfeld wat ik moest doen. raam stond op een kiertje en er zat een baby voorin in de maxicosi en een kindje van een jaar of 2-3 achterin.
    stond zelf met slapende kleine in m'n handen dus die heb ik maar eerst even snel in bed gelegd. toen even uit het dakraam gekeken of de auto met kinderen er nog steeds stond en het telefoonnummer van de politie opgezocht. hoorde het kleintje nu op een afstand huilen. stond nog te twijfelen of ik politie moest bellen of nog even af moest wachten maar toen kwam iemand ze uit de auto halen en liepen ze weg....

18. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik ga weleens even boven iets pakken als mijn zoon alleen beneden is. en ik moet weleens naar de schuur voor de wasmachine of droger als mijn zoon alleen binnen is, maar verder ga ik niet

19. Alleen als ik een keer een vuilniszak weg moet gooien, maar dat doe ik als hij in bed ligt. Soms laat ik hem een minuutje beneden als ik bijv de was van boven moet pakken. En als ik naar de wc ga, laat ik de deur open. Doen we sowieso hier :) (behalve als er bezoek is..)
    Ik zou hem nooit helemaal alleen thuis laten.. zou het mezelf nooit vergeven als er dan wat zou gebeuren.

20. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    ik heb me zoontje wel eens alleen gelaten moest de hond uit laten en me lift was kapot en moest met de trap had hem in de box gezet en bumba aan fijn vond ik het niet dus was 1x nooit meer

Deel Deze Pagina