Ik laat altijd even de honden uit terwijl mijn jongste slaapt. De oudste neem ik mee. Ik ben dan 10 minuten weg. 'svonds en sochtends worden de honden lang uitgelaten (ik sochtends een uur en man savonds een uur) en dan laten we de baby natuurlijk niet alleen
Ik vind dat dat wel kan met die leeftijd, hoewel het ook van de kinderen afhangt. Sommige kinderen zijn heel ondeugend en gaan juist dingen doen die niet mogen. Die van ons is 2,5. Sinds kort laat ik die alleen de trap opgaan (alleen: Dat ik dus nog in de kamer zit en er geen zicht op heb), maar binnen een minuut ben ik dan ook boven, of is hij weer beneden. Ik heb hem één keer beneden in de kamer gelaten, toen ik even snel mijn tanden ging poetsen, maar ik was toen wel héél alert op elk geluid wat van beneden kwam. Ben er dus nog heel voorzichtig mee en liever niet. Maar goed, hij is dan ook nog maar 2,5 jaar... Als hij slaapt, ga ik wel eens naar de buren of naar buiten. Maar dan gaat de babyfoon mee. Ik ga niet écht weg. Beide buren hebben ook een sleutel, voor het geval ik me buitensluit, maar als ik gewoon naar buiten ga, ga ik achterom en laat ik de deur open. Ik ben dan toch niet zo ver weg dat ik geen zicht meer op de deur heb.
Onze twee honden moeten het maar even doen met wat minder beweging. Ik laat namelijk Jesse nu echt niet alleen in huis... Ik laat ze 1x perdag een flinke ronde uit met Jesse in de kinderwagen of draagdoek... maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om Jesse alleen thuis te laten...
Ik laat mijn jongste wel eens slapen als ik de oudste 's middags uit school haal. Anders kan hij pas om 13.30 naar bed en moet er om 14.45 alweer uit. Dit is een te kort slaapje voor hem en hij is dan de rest van de dag uit zijn humeur. Ik ben dan 10 minuten weg.