wat ik me afvraag? laat jij je kind weleens alleen?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik had het geluk een zoon te hebben die tot zeker 2 jarige leeftijd ook nog in de wandelwagen sliep :) Dus de 1e 2 jaar zou ik me over zoiets geen zorgen hebben hoeven te maken hahaa.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

De dames met de popcorn hebben een waarschuwing gekregen dus wij zeggen niks :D

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik woon in een appartement, gooi weleens een afvalzak weg buiten in de gezamelijke container of haal even de post op wanneer ik iets verwacht (ben dan op z'n max 3 min weg ofzo?). Of even iets halen in de berging, ben dan ook een paar min weg. Mijn man is altijd pas laat thuis en soms hele dagen weg, op hem wachten is dan niet altijd een optie. Naar de psz neem ik altijd het hele grut mee. Douchen etc doe ik wel gewoon als ze wakker zijn (baby wel in bed dan).

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @annet, wellicht denk je straks ook wel als de baby er is. NO WAY dat hij/zij van mijn zijde zal wijken! De eerste maanden voel je je ontzettend kaal als je zonder baby bent ;)

Kijk straks maar eens hoe je er dan over denkt ;).

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Nee, snap ik! Mijn vriend vind het ook eng, dus die liep wat vaker weg van tafel. Ik ben met andere dingen weer voorzichtiger, maak me over andere dingen druk dan hem. Bijv. of ze wel lekker in haar vel zit, of ze straks wel vriendinnetjes zal hebben, of ze wel gezonde dingen eet. Volgens mij maakt iedere ouder zich continu druk over vanalles :D:D. Dit is toevallig iets waar ik me niet zo druk over maak. Dat zal wel anders zijn als ze straks alleen uit bed kan komen. Maar voor nu ligt ze veilig.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    dat was ook mijn gedachte :D

7. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    nou ik vind douchen, naar de wc gaan en even boven de was opvouwen eigenlijk heel gewoon, had dat niet eens als 'alleen laten' gezien...
    anders zou ik nooit kunnen douchen, lekker fris:p man gaat hier altijd rond 6 uur 's ochtends al de deur uit en als ik snel zou douchen voor zoonlief wakker is, is het altijd die keer dat ie net duf zn bed uit komt rollen en mama wil als ik net met shampoo in mijn haar sta. of hij moet plassen oid. dus ik douche JUIST als hij al een tijdje wakker is, heeft ontbeten en heeft geplast, dan kan hij mooi even tv kijken of beneden spelen en ik snel douchen.
    moet wel zeggen dat wij de trap in de woonkamer hebben met open overloop dus kan alles horen wat er beneden gebeurd, als ik een gang had met daar de trap was het anders maar zou me er niet van weerhouden om niet even boven te zijn als dat nodig is.
    ook 's zomers in de tuin als mijn zoon op bed lag (nu niet meer, slaapt niet meer overdag:() en dat zonder babyfoon! sterker nog, wij hebben geen babyfoon en nooit gehad ook. maar zijn slaapkamer zit aan de tuinkant en kon hem horen als ie ging huilen.
    kijk, boodschappen doen of je hond erg ver en lang uitlaten vind ik een ander verhaal, maar je kind echt nooit 1sec alleen laten is ook overdreven. dus als je kind op bed ligt zit jij er 2 uur naast? dan ga je toch ook gewoon naar beneden? en wat is dan het verschil tussen beneden met de babyfoon zitten of in de tuin de was ophangen met de babyfoon?

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

douche jij weleens dan?:p

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    haha.. ja zou je niet zeggen als je me hier achter comp ziet zitten met een coupe-drama en ondergekotst shirt.. maar ja ik douch :D

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

hihihi

11. marilouise

ik had het al op ! vandaar dat ik wel wat zei ;)

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik neem met droppie overal mee naar toe naja als ik boven ben gaat hij ook mee dan gaat het trapveldje dicht en dartelt hij over de verdieping heen.

Een boodschap gaan doen wetend dat hij boven ligt NOW WAY.. Stel je voor e steekt over je wordt aangereden of wat dan niet aanspreekbaar ligt je kind thuis te brullen nee hoor vind ik ontverantwoordelijk!!! Of de babyfoon gaat naar de Buuf en anders wacht ik tot hij wakker is!!

13. Dana

Dana Niet meer actief

Nog even een aanvulling: ik douche, doe de was en het huishouden gewoon als mijn dochter wakker is, meestal sjouwt ze achter me aan, soms niet en blijft ze spelen waar ze speelt.

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Oh ja vergeten

Ik douche ook gewoon.. Maar dan savonds als kleine op bed ligt huishouden doe ik als hij op bed ligt

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik bedoel het niet rottig... maar gaan sommige meiden serieus niet douchen als ze alleen thuis zijn met hun kind? Of naar de wc?

Ik snap het gevoel wel, maar zolang je je kindje veilig (bijv. in de box of in bed, of in een afgesloten kamer als ze wat ouder zijn) achterlaat kan je toch wel even douchen?

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Naar de wc ga ik wel gewoon hooguit 1 a 2 minuten weg als ik moet piesen dan ;)

Ik douche altijd in de avond dus geen last van hem alleen te laten dan :)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee ik laat ze niet alleen.

ik doe alles of als man thuis is of als de kids op bed liggen

18. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Dus ze zitten lekker op schoot als je aan het plassen of poepen bent ;):D

19. marilouise

het huishouden met onze zoon samen dat is geen optie dan weet ik wel zeker dat ik nog 3 dagen bezig ben !

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ff alleen in de woonkamer als ik een wasje doe of ophang, bak buitenzetten, auto wegzetten oid.
    Ze slaapt niet meer 's middags, maar ben ook nooit een boodschap gaan doen als ze sliep.
    Verder speelt ze soms boven op haar kamer en overloop als ik douche. Laat dan wel de badkamerdeur open.
    Als ze (te) vroeg wakker wordt, mag ze op haar kamer spelen. Maar ik zou haar dan niet een half uur beneden tv laten kijken. Dan liever bij ons in bed nog even tv kijken.

Deel Deze Pagina