Oh hier spelen de kinderen in de kamer als wij eens wat langer op bed willen liggen Tv aan, broodje erbij en wat te drinken. Wij slapen beneden, dus de deuren open en ik slaap niet dus hoor alles. Heerlijk hoor, om soms even een half uurtje te kunnen relaxen op bed in de ochtend. ( meestal komt dat er niet van, want de kinderen vinden het veel gezelliger bij ons op bed ).
die luxe heeft helaas niet iedereen. Ik moet 's ochtends douchen, anders word ik niet wakker en heb ik de hele dag een opgezwollen gezicht en als ik 's avonds douche, dan zit mijn haar de volgende dag zo dom dat ik het sowieso opnieuw zou moeten wassen. ook is manlief hier wel eens pas om 9 uur 's avonds weer thuis, springt zelf onder de douche en gaat slapen dus dan heb ik nog geen tijd om op die manier te douchen want als manlief slaapt is ie net zo aanwezig as dat ie er helemaal niet is.
Ik snap je punt wel, maar ik denk dat de kans dat de kleine thuis ongemerkt ligt te brullen groter is wanneer je alleen thuis bent en dan van de trap valt, uitglijdt in de douche of om wat voor reden dan ook een ongelukje krijgt (meeste ongelukken gebeuren nog altijd thuis...), dan wanneer jou op straat iets overkomt. Er vanuitgaande dat je in zo'n situatie niet km's van huis gaat en dus wel in de buurt van je huis bent, is er natuurlijk een heel grote kans dat iemand jou wel kent en weet dat je een kleintje hebt. Niet dat ik zonder m'n kinderen een boodschap ga doen hoor (ja, als m'n man thuis is, dan wel), maar dat is dan toch vooral omdat ik ze te lang alleen thuis zou moeten laten (en de babyfoon ook geen bereik heeft tot daar) en heeft voor mij niets te maken met "wat als er met mij iets zou gebeuren".
Ik laat de hond wel even snel uit, moet ik wel zeggen dat het veldje bijna in onze voortuin ligt dus het is echt maar even op en neer. Onze kleine is 3 weken en ligt praktisch heel de dag in zn bedje, ik neem wel de babyfoon mee. maar idd dit is heel persoonlijk de ene moeder gaat gerust even boodschappen doen en de andere verlaat het huis helemaal niet. Maar net waar je jezelf goed bij voelt. Ik vind het wel kunnen tot op zekere hoogte.
Ik neem heb altijd gezellig mee Neehoor gekkigheid... Plassen is hooguit 1 min Jay is nu 16 maanden maar geen haar op mijn Hooft die er aan zou denken hem op zijn kamertje te doen en de deur dicht te gaan doen om vervolgens zelf onder de douche te gaan staan..
Ik laat me dochter ook boven als ik de hond ga doen,neem de babyfoon mee en zorg dat ik zo snel mogelijk weer terug ben. Maar ik ga niet eerder naar buiten dan dat ik weet dat ze echt goed slaapt! Laatst stond ik ook op het punt van naar buiten gaan met de hond,zet ze het ineens op een krijsen nou ja dan maar eventjes wachten.Ik laat haar ook absoluut niet huilend boven. En als ze wel wakker is dan neem ik haar en gaan we een grote ronde lopen met de hond
Ik ben geloof ik wel makkelijk. Maar met name omdat ik het belangrijk vind dat mijn kleine meid goed slaapt. Ik laat haar dus liggen alsik de meiden naar school ben. Ook loop ik wel eens die winkel in voor een kleine boodschap en dan blijven de meiden in de auto. Ik maak boven schoon terwijl de meiden beneden of in de achtertuin spelen. Daarintegen blijf ik nooit in bed liggen, terwijl de meiden alleen beneden spelen. Ook zal ik ze nooit alleen thuis laten terwijl ik naar de winkel ga. Laatst was hier iemand aan de deur om wat van me te kopen (marktplaats). Ze had de auto precies voor de deur geparkeerd en ik deed al open. Wilde ze heel de maxi-cosi uit de auto halen om naar mijn voordeur te lopen. Ik riep toen maar dat ik wel naar haar toe kwam lopen. Stiekem moest ik toen wel een beetje lachen, ik dacht je kan het ook overdrijven
whahaha dat heb ik dus 1x gedaan toen zoontje een paar dagen oud was, was een half uurtje alleen thuis met hem en was al vanaf voor de geboorte niet meer naar de wc geweest en zat helemaal verstopt. ben naar de wc gerend met baby in de armen want wist dat het een kwestie van uren zou worden en na 20 minuten met baby op schoot op wc te hebben gezeten kwam mn vriend thuis en die keek me toch idioot aan dat ik daar met ons babietje zat, werd eerst zelfs een beetje boos maar toen ie doorhad dat ik echt ons zoontje niet alleen kon laten omdat ik neit wist hoe lang ik alleen thuis was, kon ie er wel om lachen. volgensmij zag dat er echt heel dom uit
Mijn zoontje van 16 maanden blijft weleens alleen in de huiskamer als ik naar de wc moet. Hij zou dan ineens als een kamikaze idioot op de bank kunnen gaan springen, eraf vallen en zijn nek breken. Maar meestal staat hij gewoon op het raam van de tussendeur te beuken: "Mamaaaa!" . Soms gaat hij ook even mee naar de wc. Douchen doen we samen, 's avonds na het eten en meestal zit de andere ouder (man of ik dus) er dan ook nog gezellig bij. Straks met de tweede erbij wil ik het met hem hetzelfde blijven doen. De tweede zal ik in de box/wipstoel/op een kleed laten als ik naar de wc moet, net waar hij op dat moment ligt, en of het kan met de oudste. We zien wel. En met douchen gaat de jongste in een wipstoeltje in de badkamer liggen terwijl ik en de oudste in de douche gaan.
haha ik ga eigenlijk nooit overdag naar de wc. ik ben een ster in ophouden. ik ga smorgens bij het opstaan en dan als vriend weer thuis is. en af en toe nog een keer in de middag maar dan zit de kleine in de box en de oudste gaat mee oja poepen doe ik eens in de 2 dagen ofzo
ik laat mijn zoontje dus wel alleen als ik 's avonds de hond uit ga laten en heb geen babyfoon bij me (geen groot bereik) en ben ong. 10 min. weg. Mijn vriend werkt dan en daar ga ik echt niet op wachten. Dit doe ik al vanaf dat hij een baby is. Het is een vaste slaper en het is tot op heden altijd goed gegaan. Ik snap ook wel dat als me iets overkomt dat er dan problemen ontstaan, maar het is niet zo dat ik mij onprettig voel als ik even van huis weg ben als hij ligt te slapen. Als je alleenstaande zou zijn, heb je ook geen mogelijkheid om even te wachten totdat er iemand kan oppassen terwijl jij je hond uitlaat.
Maar wat word er verstaan onder alleen thuis laten? Bedoel ik ga gerust douchen als Sandro in de box speelt en ook naar de wc of strijken ( heb appartement ) Maar ga niet de deur uit zonder hem!
Mijn oudste liet ik max. een half uurtje alleen vanaf haar 8ste met mijn telefoonnummer onder de sneltoets van de vaste telefoon en met de waarschuwing voor niemand, ook niet voor de politie, de deur open te doen. Mijn jongste laat ik nooit alleen, ik vind het al vreselijk als ik mijn oudste niet kan vinden in de straat en ik verder de wijk in moet lopen om te zoeken terwijl ze ligt te slapen.
alleen laten als in boodschappen doen ofzo, nee echt nooit. Mochten wij nog een kindje mogen krijgen dan blijft die ook nooit alleen ook al moet ik de oudste dan naar school brengen, ik pas dat ritme erop aan, dat heet vooruit denken. Ik zit uiteraard wel achter in de tuin als ze op bed ligt. Maar bij je huis zijn en in 2 sec binnen kunnen zijn vind ik wat anders dan over straat gaan.
Ja laat me dochter wel eens alleen ja Als ik even vlug wat moet halen bij de buurtsuper (2 min lopen) en ook als ik ga tanken en betalen. Zometeen hebben we dr een baby bij en zie mezelf echt niet eerst de baby en dan me dochter uit de auto halen die dr dan bij staan terwijl mama aan het tanken is Beide kids helemaal stoned van de benzinedampen (goed voor je kids niet dus) dan betalen dan terug om beide kids in de auto weer vast te zetten nee sorry lekker laten zitten zeg ik Maar is natuurlijk ieder ze eigen mening wat die zou doen en dit is die van mij
met uitslapen niet maar soms wilt mijn zoontje niet gelijk met mijn dochter baden, dan mag hij gerust boven nog even spelen tot ik haar in bad heb gedaan en daarna is hij aan de beurt...zie het probleem niet :S alleen thuis laten heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen nu ze zo klein zijn
Ik ga de deur niet uit als 1 vd kids nog binnen is. Punt. Niet om de kliko buiten te zetten, niet om de tuin te bestraten. Gewoon niet. Ik ga rustig winniethepoeperen als de kids aan het spelen zijn. En als ze tv kijken ga ik de was ophangen. Ik heb geen hond, wil geen hond, maar als we iets uit zouden moeten laten dan zou ik de kids meenemen.