mmm, net kwam mn moeder ff binnen, ze zei al: "hier is de catering" nou dat klopt wel, ze had een prakkie stamppot andijvie met bal mee, stukje zelfgemaakt appeltaart, bakje zelfgemaakte erwtensoep en zelfgemaakte stoofpeertjes. eet vanavond alleen, dus weet al wat er op het menu staat
Ooo lekker! Ik ben gisteren bij mijn moeder langs geweest smiddags en ze had stoofvlees gemaakt voor 's avonds. Heb een bakje mee gekregen, hmmmmmmmm lekker! Mijn man is vegetariƫr en ik vind het voor mezelf teveel werk om te maken. Maar zo van mams is altijd lekker
Ohja ik ken het wel hoor! Ik lust dan geen andijvie maar de rest klinkt lekker . Ik was donderdag even bij mijn moeder ze had net erwtensoep gemaakt kreeg ik ook een bakkie heerlijk! Mijn moeder heeft nu ik zwanger ben (ik eet niet zo goed) ook hutspot, bietjes en nog wat andere dingen gemaakt in een bakje gedaan en ik kon het invriezen, van moeders is het toch altijd het lekkerst!
mijn moeder kookte vroeger nooit en nu nog nauwelijks (depressief) maar nu doe ik het gelukkig zelf, geen last meer van dus, maar mijn oma kan wel heerlijk koken dus voor haar gaat het zeker weten wel op oma's soep en stamppot, jammmieeeee
nee absoluut niet mijn moeder kan niet goed koken ..altijd maar snelle hap. Vlees bakt ze bruin en gooit er dan water op en kookt het verder. Oma kan wel heel goed koken ..dat is echt smullen. manlief vind dat ik beter kan koken dan zijn moeder..eerst vond ik dat een compliment ..totdat ik haar eten had geproeft :sick: Nee ik kan het er niet mee eens zijn dat moeders prakkie het lekkerst is.
Oja, echt wel! Zalig als ik bij mijn moeder eet....vooral haar kip/kerrie ragout....Griesmeelpudding.....groentesoep. Krijg spontaan honger
mijn moeder kookt zelden...vroeger ook niet...maar het eten van mn vader is TOP! het enige wat mn moeder heel lekker klaar kanmaken is Indische rijsttafel...maar daar is ze dan ook heel de dag mee bezig!
Mijn moeders prakkie mis ik niet, maar wel die van mijn oma. Mijn moedre kan namelijk niet eht lekker koken, niet dat het vies is ofzo, maar als iets uit een pakje komt dan smaakt het ook altijd hetzelfde. Z voegt zelf niets toe ofzo. Mijn oma kon wel heel lekker koken. Helaas is ze dement en kan ik haar niet meer vragen naar de dingen die ze altijd zo lekker klaar kon maken en mij niet echt lukken. Zoals soep, die van mij smaakt altijd anders ook al gebruik ik dezelfde ingredienten. Ja, dat zijn die kleine dingen die ik zo ontzettend mis. Soms heb ik zo'n moment dat ik iets proef dat ik alleen bij mijn opa en oma at en dan komen de herinneringen weer boven. Gek he?
mmmmmmmm kon ze nog maar eventjes een pannetje zuurkool klaarmaken maar helaas ze is aan het koken in de hemel(iedereen smult vast daar van haar zuurkool) vergeet niet om de lekkerste recepten van je moeder op papier te krijgen!
Dat is wel fijn ts Ik ben nooit zo dol op het eten van mijn moeder. Niet dat het vies is, het is gewoon nooit echt lekker. Te gaar, of net niet, te weinig zout e.d. enzovoorts. Dat heb ik trouwens van haar ge-orven dus daarom ben ik erg blij dat mijn man wel heel goed kan koken!
Mijn moeder heeft Ruben aan het eind van de middag langsgebracht. Toen ik thuiskwam stond de andijviestamppot ook al op tafel. Heerlijk thuiskomen! HIhihi
Dat heb ik trouwens van haar ge-orven dus daarom ben ik erg blij dat mijn man wel heel goed kan koken![/quote] hier ook een vent die goed kan koken, maar dat helaas alleen in het weekend kan doen. op zaterdag eten we patat en dan blijft alleen zondag over. mijn moeder kan dan goed koken en heeft er lol in, ik daar en tegen kan wel koken (lees met alleen zout en peper, verder zonder smaak), maar heb er helemaal geen lol in.
Oooooooooooohhhhh JAAAAAA! Het eten van mijn moeder is het aller-aller-allerlekkerste! Ze kookt altijd zo ontzettend uitgebreid (ja, een echte Turkse!) en luxe... Altijd die heerlijke Turkse gerechten. Ze kookt elke dag totaal wat anders en altijd weer zo uitgebreid! En altijd weer van die moeilijke recepten. Petje af! Wat dat betreft ben ik echt in luxe opgegroeid! Ik kan zelf wel koken en leer dus zoveel mogelijk van mijn moeder. Maar ik zal nooit zo goed koken als mijn moeder.
Ik heb toen ik net samen ging wonen met m'n oma rond de tafel gezeten om recepten op te schrijven, en menig keertje met haar meegekeken en ik moet zeggen het smaakt allemaal vrijwel hetzelfde. Heerlijk vind ik het ouderwets koken. Zuurvlees, konijn, stampotten, soepen. Er zijn zelfs mensen die speciaal hier 1 a 2x per maand komen eten omdat het hun aan vroeger bij hun oma laat denken. Zelf krijgen ze het niet zo lekker als bij mij. Ben wel trots op mezelf nu.hihi
Mijn moeder kan heerlijk koken, gewoon de hollandse pot. Helaas woont ze iets te ver weg om even te gaan eten. Mijn vader kan ongelooflijk lekker koken maar ja, geen contact meer mee en dat wil ik graag zo houden. Mijn oma kon ook heel goed koken, en ze woonde vroeger toen ik kind was bij ons om de hoek dus mocht ik regelmatig mee eten. Helaas is ze al weer 10 jaar overleden. Dan mijn schoonmoeder, mijn hemel, die kan dus echt echt echt niet koken, alles smaakt hetzelfde, of het nou macaroni is of boerenkool. Ik snap echt niet hoe die 3 kinderen heeft grootgebracht!
Oh ja heerlijk! Mijn moeder kan ook koken als de beste! Oh daar kan ik echt van genieten als we daar eten of ik een bakkie mee naar huis krijg!