Ben gewoon even benieuwd Lees hier regelmatig dat sommige zeggen van, wacht even tot de baby geboren is en maak dan de keus uit bv die 2 namen om te kijken wat het beste bij het kindje past. Maar zijn er ook die dat echt gedaan hebben? Want naar mij idee vraagt de verloskundige vrij snel, en hoe gaat ze/hij heten? Dan moet je dus even nadenken of zeggen van, dat zeggen we over 5 minuten Kan me daar geen voorstelling bij maken, persoonlijk zou het mij ook geen rust geven haha maar vroeg me het gewoon af Puur nieuwsgierigheid dus
ik lees mee, ik zou die gok dus echt niet durven nemen namelijk, uit angst dat m'n man de ene naam met volle zekerheid noemt, en ik de andere
Ik zou het ook niet kunnen hoor. Sta je na de geboorte te bekvechten welke naam het nu wordt Nee hier wisten we het al weken van te voren... Zou die gok dus ook niet willen nemen om er dan uit te komen.
ik zelf ook niet, maar het kindje op de afdelling naast mijn dochter heeft 4 dagen baby geheten omdat er nog geen naam was. (uiteindelijk werd het jack, op dat moment de meest populaire babynaam waar wij woonden, vraag je je toch af, hoe hebben mensen daar meer dan 9 maanden de tijd voor nodig gehad om dat te bedenken?)
Ja, wij hebben 't gedaan! Een meisjesnaam stond al wel vast, maar we wisten dat we een jongetje zouden krijgen, en daarbij konden we het gewoon niet eens worden over de naam. We hadden allebei een totaal andere smaak qua jongensnamen. Uiteindelijk hebben we met 39 weken 2 namen gevonden die we allebei wel mooi vonden, maar we hadden beiden een andere voorkeur. Na de bevalling riepen we echt allebei meteen: het is echt een Milan (was mijn voorkeur ). Dus het was toen niet meer zo dat we toen alsnog moesten overleggen voordat we de naam aan de vk konden meedelen.
Ons dochtertje is te vroeg geboren wij hebben niet bewust gewacht.Tot het laatste moment maar we konden het absoluut niet eens worden.Daarnaast waren we allerbij er erg van overtuigd dat het een jongen zou worden.Toen ik mijn ruggeprik had gehad hebben we het besluit genomen het wordt Kai. Toen het eenmaal geboren was, was het nog een meisje ook. Toen moesten we nog die keuze maken Fleur of Floor. Maar gelukkig mocht ik deze keuze uiteindelijk zelf maken en ben ik erg blij met mijn keuze van Floor is een echt Floor hihihi.De keuze was heel snel gemaakt! Nu wil ik dus echt niet meer zo lang wachten met de naam want ik vind de keuze nu veel moeilijker en ik wil de naam nu echt voor de 30 ste week weten!
Ik heb het zelf niet meegemaakt. Hun 3e dochter zou Dominique heten. Maar toen het geboren was, was het in hun ogen helemaal geen Dominique. Toen werd het een Babette.
Ik weet dat vrienden van ons het zo hebben gedaan; die hadden een naam bedacht maar waren het er meteen over eens dat die niet bij hun kindje paste. En m'n zwager heeft het gedaan, maar daar hadden ze gewoon nog niet besloten. Dus die belde op: je hebt een nichtje. Hoe heet ze? Dat weten we nog niet.... Ze werd ook wel een beetje te vroeg geboren. Binnen een week kregen we de definitieve namen door.
Ik zou de spanning van het wachten denk ik ook niet aan kunnen..! Maar mijn neef is vorige week papa geworden en zij wisten het ook nog niet. De verloskundige vroeg na 5 minuten: willen jullie het geslacht niet weten? Oja!! Gekeken, het bleek een jongen. Maar de jongensnaam die ze eigenlijk wilden was een paar weken eerder door mijn andere neef (zijn broer) gekozen. Dus ze waren er nog niet helemaal over uit. De verloskundige vroeg: en hoe gaat hij heten? Ze zeiden: dat weten we nog niet, mogen we er nog even over denken, hahahaha! Ik moest zo lachen toen ik het hoorde! En je moet maar zo denken, je hoeft het pas binnen 3 werkdagen ofzo aan te geven..! (En dat zeg ik: nog niet zwanger en de namen al min of meer klaar!) xxx
Toen Noof werd geboren, vond ik de naam wel ok, maar had er nog geen beeld bij.. Dus had met mn vriend afgesproken dat als het na een dag niet "goed" voelde, we zouden veranderen Maar de volgende dag, was het al helemaal een Novalie-tje dus niet gedaan. En ook geen spijt van gehad wat het anders had moeten worden.. Milou, of Juliët nee.. dan toch liever Noof Al is dat niet helemaal wat gevraagd word natuurlijk, we wisten wel een naam, maar nog niet helemaal zeker..
Leuk om te lezen dat het dus idd wel voorkomt. Naja je kunt ook maar beter helemaal zkr zijn van een naam waar je kindje zijn of haar hele leven mee moet doen toch
Vind het trouwens een hele bijzondere naam! Nooit eerder gehoord ook,wel heel leuk!! Hoe kwamen jullie erop?
We kwamen dr op, doordat ik blond ben Neej.. We wisten écht geen leuke meisjes naam, alles was net niks zeg maar.. En na 100den van die lijstjes te hebben gelezen kwam ik op een "hippie namen lijst" en daar stond Nova-lea.. Wat ik dus perongeluk uitsprak al Novalie.. En toen zij mn vriend dus goh. leuke naam, Novalie.. en ik zo owh ja, maar t is nova-lea.. Na een paar dagen hadden we die naam nog steeds in ons hoofd haha. En na lang denken, hoe we het moesten gaan schrijven, zijn we zondag avond (maandags werd ze opgewekt) tot het eind resultaat gekomen.
Nou, als je het met je man/partner echt niet eens kunt worden over de naam kan het strategisch slim zijn om tot na de geboorte te wachten. Na de bevalling te hebben meegemaakt (ook al is het de tweede of derde) heeft je partner zoveel ontzag en respect voor je (vooral de eerste 24 uur, dus snel handelen!) dat je een goede kans hebt dat jij de naam mag kiezen Wij hebben het nooit gedaan hoor maar het zou dus kunnen werken. Slecht he!
Ik denk dat ik na 3 dagen nog niet zou weten of de naam voor eeuwig bij mijn kindje zou passen. Dus ik denk dat het het beste is dat we gewoon nu al naampjes gaan bedenken
Een vriendin van mij heeft t zo ook gedaan. Ze hadden twee namen en toe hij werd geboren zeiden ze allebei tegelijk dat t echt een Mitchell was